Permalänk
Medlem
Skrivet av AAKEE:

Det första du bör kolla är att synen din är ok. Ärcdu säker på att den är det är det settings som bör justeras.

Skärpan i Reverb är rätt bra. Kolla att det inte ditter någon skyddsplast på linserna, för det låter nästan som det skulle göra det.
Jag ser andra flygmaskiner på längre håll än man gör i verkligheten.

Jag kan återkomma med lite settings till tex DCS.
Man får börja med att ställa in upplösningen i steamVR, 150% är lagom om man har hårdvara som orkar med det.
Det finns en del settings att tjäna på i DCS för att få skarp bild.

På denna sida finns setup guides för T
reverb G2.

VR4DCS

Testat lite mer, men inte i DCS.
Märker faktiskt sweet spot - är ju betydligt skarpare i mitten än om jag flyttar ögonen istället för huvudet.
Har testat lite Alyx - och det ser bra ut. Däremot, så fort jag börjar få lite distans till ett föremål/vägg eller liknande som jag vill titta på så upplever jag det ändå lite suddigt.

Kan ibland uppleva det som jag beskriver att grafiken "flyter/ångar" lite som när man ser horisonten i en varm öken - men det är minor. Samma med att det ibland är lite linjer/pixlar som framträder mer än annat - men antar att det har att göra med bristen på AA?

En sak som slog mig är att jag inte har kunnat köra så höga settings på DCS. Jag ska testa att köra Precision X eller liknande för att se hur min gpu utiliization är - och försöka kolla även minne/cpu. Kan vara så att min låga klockning påverkar - och därmed har jag betydligt lägre fps än vad jag har kapacitet till, därmed oklar bild.

Återkommer med detta. Men om du har settings för DCS så testar jag gärna! Dock kör jag nu med OpenXR ist för SteamVR - upplever att jag får mycket bättre flyt med det.

Edit: Testade nu med DCS genom att höja upplösningen i OpenXR till 200%. Gjorde en del skillnad! Inte jättemycket på fps:en.
Tittade nu i Afterburner när jag kör - har ca 12% cpu usage vilket verkar konstigt? Testade free flight på Marianas - har typ 40 fps med ganska låga settings.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Edit: Testade nu med DCS genom att höja upplösningen i OpenXR till 200%. Gjorde en del skillnad! Inte jättemycket på fps:en.
Tittade nu i Afterburner när jag kör - har ca 12% cpu usage vilket verkar konstigt? Testade free flight på Marianas - har typ 40 fps med ganska låga settings.

Du måste kolla varje core för sig. DCS är dålig på att använda multicore så det är en del enda kärna som driver main thread.
Troligen ligger du rätt högt på den kärnan.

Olika settings påverkar såklart Cpu Och Gpu olika så man får testa sig fram.
Som Dcs är nu får man räkna med st både Gpu och Cpu begränsar och man får helt enkelt göra settings så att man nyttjar max av både Gpu och Cpu utan att bottna dem för mycket.

Visa signatur

i9 13900KF/Z790F/32Gb DDR5@6200/4090/ 3x Samsung m2.
Reverb G1, Varjo Aero. Haft Oculus Rift, Pimax 8KX.