Var är "serien", "filmen"?

Permalänk
Medlem

Var är "serien", "filmen"?

Har så många serier jag vill se men hittar dem inte lagligt någonstans att streama eller köpa på bluray (reg2).

Monk, Killjoys och Versailles för att nämna tre av dem. Såg att Monk fanns i Prime Video direkt när jag reggat där och tänkte "yey" bara för att nästan direkt efter jag "lagt till" serien så försvann den. Har kvar den som "bokmärke" men går ju inte att se den.

Hann börja se de tre och självklart så togs de bort innan jag hann se färdigt.

Likaså med filmen "(The making of) And God Spoke". Såg den en gång för lääääänge sen på Filmnet och sen var den borta. Finns ingenstans den heller.

Så många streamingtjänster och allt jag fastnar för är det jag inte kan se (färdigt).

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Plex har ju den funktionen nu. Sök film/serie och se var den streamas. Osäker på om den bryr sig om regionlock dock.

https://watch.plex.tv/movie/versailles verkar vara kört om det är den för hittar ingenstans på olika sidor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Moderator

Som ovan, finns mer om funktionen i artikeln här.
https://www.sweclockers.com/nyhet/34077-plex-later-dig-se-all...

I diskussionstråden till artikeln finns det även alternativ till Plex som omnämns som kanske är mer beprövade.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag har en app som heter Just Watch som jag kör på telefonen som berättar för mig vilken streamingtjänst som har vad jag letar efter - Den rapporterar också vad som kom ut idag och på vilken tjänst, etc.

Den hittar inte Monk eller Killjoys, men Versailles finns på Tele2Play enligt appen

Permalänk
Medlem

Lyssnade på podcasten "Nördigt" där de diskuterade just detta dilemma. De fick då ett lyssnartips om en app som heter "JustWatch". Inte själv använt appen nämnvärt, men kan vara värt att testa.

Sökte på dina serier i appen, enbart Versailles säsong 3 verkar finnas på en streamingtjänst (Tele2 Play), resterande verkar inte finnas på någon streamingtjänst (enligt JustWatch iaf).

Tvåa på bollen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Plex har ju den funktionen nu. Sök film/serie och se var den streamas. Osäker på om den bryr sig om regionlock dock.

https://watch.plex.tv/movie/versailles verkar vara kört om det är den för hittar ingenstans på olika sidor.

Skrivet av Daemon:

Som ovan, finns mer om funktionen i artikeln här.
https://www.sweclockers.com/nyhet/34077-plex-later-dig-se-all...

I diskussionstråden till artikeln finns det även alternativ till Plex som omnämns som kanske är mer beprövade.

Skrivet av Ernesto:

Jag har en app som heter Just Watch som jag kör på telefonen som berättar för mig vilken streamingtjänst som har vad jag letar efter - Den rapporterar också vad som kom ut idag och på vilken tjänst, etc.

Den hittar inte Monk eller Killjoys, men Versailles finns på Tele2Play enligt appen

Skrivet av ZeneBent:

Lyssnade på podcasten "Nördigt" där de diskuterade just detta dilemma. De fick då ett lyssnartips om en app som heter "JustWatch". Inte själv använt appen nämnvärt, men kan vara värt att testa.

Sökte på dina serier i appen, enbart Versailles säsong 3 verkar finnas på en streamingtjänst (Tele2 Play), resterande verkar inte finnas på någon streamingtjänst (enligt JustWatch iaf).

Tackar för svar! Min grej är att jag fastnar för serier som alltså inte står att finna någonstans, utom Versailles uppenbarligen (Kör via Telia, vet inte ens om jag kan bli streamingkund hos Tele2 "därifrån").

Finns uppenbarligen så många serier som ligger i en grotta någonstans, avskurna från omvärlden. För att nämna en serie till som jag vet att farsgubben skulle vilja se. "Everybody loves Raymond".

En del serier finns hos ett flertal streamingtjänster medans andra = *pffffft*.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk