Permalänk
Medlem

Receiver Yamaha RX-V6A

Hej!

Jag är ingen HIFi expert därför vänder jag mig till er.
Jag har köpt en Yamaha RX-V6A receiver som jag har kopplat till alla mina enheter bland annat en PS5. Jag undrar om ljudet blir sämre från mina högtalare om man kopplar från PS5 direkt till TV? Anledningen är att min receiver stödjer inte vvr. Isåfall tänkte jag koppla alla mina enheter till TVn istället för receivern.

Jag har kopplat hmdi eARC out från receivern till hdmi eARC tv

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fenerim:

Hej!

Jag är ingen HIFi expert därför vänder jag mig till er.
Jag har köpt en Yamaha RX-V6A receiver som jag har kopplat till alla mina enheter bland annat en PS5. Jag undrar om ljudet blir sämre om man kopplar från PS5 direkt till TV? Anledningen är att min receiver stödjer inte vvr. Isåfall tänkte jag koppla alla mina enheter till TVn istället för receivern.

Jag har kopplat hmdi eARC out från receivern till hdmi eARC tv

Det ska blir samma ljudkvalitet om du inte väljer att göra om ljudet i tvn på nått sätt, det ska annars bara skickas vidare opåverkat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det ska blir samma ljudkvalitet om du inte väljer att göra om ljudet i tvn på nått sätt, det ska annars bara skickas vidare opåverkat.

Tack för svar !! Jag var rädd att ljudkvaliten skulle bli sämre från högtalarna. Då får jag koppla från mina enheter till tvn istället.