Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Batman.
Vansinnigt snygg film, och ljudet! Magiskt!
Story osv… stark 7a? Tyckte inte Batman var lika ”sofistikerad”/teknisk som Christian bales Batman, men kanske för han är yngre? Förklara gärna om jag missat något.

Om de var något jag störde mig på så var de att The Batman gick runt med en jävla ficklampa hela tiden när de var mörkt. Han är för fan Batman…

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

The Batman.
Story osv… stark 7a? Tyckte inte Batman var lika ”sofistikerad”/teknisk som Christian bales Batman, men kanske för han är yngre? Förklara gärna om jag missat något.

Om de var något jag störde mig på så var de att The Batman gick runt med en jävla ficklampa hela tiden när de var mörkt. Han är för fan Batman…

Det är typ year 2, han har knappt börjat vid det har läget.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Small engine repair - Drama om tre barndomsvänner som växt upp, de har sina problem och bråkar lite då och då. De är inte rika så när en dotter börjar I college är de jätteglada. Filmen är ganska odramatisk de första tre fjärdedelarna och sen förändras den rejält. Man bör INTE kolla trailern innan man tittar på den. Den var faktiskt riktigt bra, jag blev förvånad. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

The Batman.

Tyckte själv att nya Batman(rollhavaren) kändes så himla platt, och var bara en n00b. Behöver nog kika den här filmen igen för att se lite mer textur. Gillar i alla fall att de har spänt upp Batman från en daddafilm, till att vara lite mer grafiskt i sitt innehåll.

Skrivet av Kaleid:

Det är typ year 2, han har knappt börjat vid det har läget.

3h lång film *grin*

Skrivet av Clint Eastwood:

Coneheads (1993) 8/10

En klassiker.

Permalänk
Inaktiv

The Batman: Meh!
Unchartered: Förvånansvärt bra! (sen är "Fiction" just fiction: man behöver inte förbjuda den för att den inte speglar verkligheten: imo)

Permalänk
Medlem

The Northman.

Episk! Med en otroligt vacker scenografi. Rekommenderar att se den på bio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

The Northman.

Episk! Med en otroligt vacker scenografi. Rekommenderar att se den på bio.

Ska se den på bio… hemma film är bäst på bio, bio är bäst hemma
Kul att höra positivt om den .
Vet inte om detta är en spoilerfråga eller inte, men handlar det om Erik från True Blood?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vet inte om detta är en spoilerfråga eller inte, men handlar det om Erik från True Blood?

Håller helt och hållet med dig! (gråter i min bostadsrätt) 😂

Kul att du frågar! Dom ställde samma fråga till Alex under en intervju inför filmen. Svaret är nej, det är bara ett sammanträffande att hans efternamn är samma som filmens titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Håller helt och hållet med dig! (gråter i min bostadsrätt) 😂

Kul att du frågar! Dom ställde samma fråga till Alex under en intervju inför filmen. Svaret är nej, det är bara ett sammanträffande att hans efternamn är samma som filmens titel.

Inget hinder, bor i hyeresrätt, har 4k projektor mot en 100” motorduk som går ner framför oled tvn på lite mer än 3m tittavstånd

Borde stå nånstans att det inte hör ihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

The Northman är riktigt bra!
Men den är ingen typisk hollywood-action direkt. Många kom ut från biografen jag var på och sa att det var en skitdålig film.
Har du sett något av Eggers tidigare så vet du vad du ger dig in på

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Men den är ingen typisk hollywood-action direkt. Många kom ut från biografen jag var på och sa att det var en skitdålig film.

Ok, vilka andra har han gjort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, vilka andra har han gjort?

The Witch och The Lighthouse, båda väldigt bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Uncharted (2022)
Medelmåtta, dög till att slötitta på.

Passengers (2016)
Oväntat bra! Visuellt snygg och tyckte om storyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag visste precis vad jag gav mig in på o hade skyhöga förväntningar då jag gillade både The Witch o The Lighthouse, plus att jag tycker asatron är najs, men jag blev ganska besviken på den här.
Den hade lite konstig pacing o det kändes lite som den hoppade mellan att vara en saga o en historisk film vilket inte riktigt funkade. Tyckte också att många karaktär bettede lite konstigt mellanåt (trots att det kanske var en saga). Men visst, den hade en del riktigt coola scener som jag gillade väldigt mycket, typ den med Björk eller den när han fick svärdet, men det var scenerna mellan där som inte höll alls samma tajta standard som Eggers tidigare filmer imo.

Permalänk
Medlem

Yaksha: Ruthless Operations
https://www.imdb.com/title/tt12663250/
Såg en sydkoreansk agentaction på Netflix. En rätt risig film som jag ångrar att jag såg. Överlag fattiga actionscener. Drog ut en simpel story i oändlighet. Väldigt ologiskt agerande i många sekvenser. De flesta var osympatiska, och jag brydde mig inte om ifall de gick åt eller inte. Hintade på en uppföljare i slutet, nej tack.

3/10

Permalänk
Medlem

The lighthouse - Madness! Madness I tell you! Vacker men helt galen film. Ibland även väldigt rolig men det är lite svårt att få nåt begrepp om vad som faktiskt pågår. 7/10

The witch - Vacker och otroligt välgjord 1700 tals historia. Inget är dåligt med denna film. Let me guide your hand. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The nightingale - Trevlig film, första våldtäkten inträffar efter typ fem minuter och sen blir det bara värre. Jag har sett denna innan men den är väldigt stark. Den utspelar sig under kolonisering av Tasmanien på 1800-talet, när de vita kolonisatörerna mer eller mindre utrotade den svarta urbefolkningen. Den följer dock en ung vit kvinna som själv är en slav och hennes glada äventyr. Från regissören av The babadook. 8/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Northman, jag blev positivt överraskad.

Permalänk

CODA
Helt ok feelgood film. 3/5

Permalänk

Scream 2022. Borde egentligen heta Scream 5.

Scream 1 är en intressant skräckfilm, vars koncept har mjölkas på mer pengar genom uppföljare. Så var förväntar man sig när man ser version 5? Bra fråga, men man borde inte ha så höga förväntningar.
Och vad fick man. Jo över förväntan tyckte jag. Mycket prat om föregångarna etc, men det kändes rätt.

Så jag ger filmen sevärd. Men man ska ju vara beredd på vad man förväntar sig se.
Det blir annars lite som att se senaste starwars filmen och klaga på att vissa soldater hade larviga vita dräkter och när de flög i rymden så hörde man ljud. Och det dummaste av allt så använder några lasersvärd som vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

The Northman. Hade verkligen sett fram emot den här då jag gillade både The Witch och The Lighthouse, men blev lite besviken här faktiskt. Gillade många av vikingagrejerna med asagudarna o allt, men story i sig var lite spretig o inte helt klockren pacing med lite märkliga beslut av vissa karaktärer. Egentligen tror jag att det jag saknade var att berättandet var lite för verkligt trots att det var en saga det handlade om. Som att det stundvis var en saga o stundvis bara en historisk vikingfilm. Om hela hade känts mer som en saga likt The Green Knight så hade den nog funkat bättre. Nånting med det gjorde att det inte riktigt som det var nån riktig poäng med filmen förutom att den skulle visa upp massa coola vikingagrejer mellanåt. O det gjorde den iofs bra, så ganska road var jag ändå.
6/10

Whaaa!!! Säg inte så!!! jag älskade lighthouse, och jag har så stora förväntingar för The Northman!!
Fy på dig : )

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

The lighthouse - Madness! Madness I tell you! Vacker men helt galen film. Ibland även väldigt rolig men det är lite svårt att få nåt begrepp om vad som faktiskt pågår. 7/10

The witch - Vacker och otroligt välgjord 1700 tals historia. Inget är dåligt med denna film. Let me guide your hand. 8/10

Ohh, mina filmer jag älskade mest under förra året!. Lighthouse är helt underbar, och de två gör spektakulära insatser!!!
vvicher är oki, men hade väntat mig mer i slutet...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd

Permalänk
Medlem

"Galexina". Blev intresserad då jag läste att Red 'hot Chilli Peppers låt "Californication" och Bush låt "Dead Meat" var om den beryktade Dorothy Stratten, på den tiden världens vackraste kvinna. Så hennes sista film "Galexina" blir filmen man måste se.
Hon hann inte se den själv, då hennes extremt svartsjuke man, Paul Snider, bjöd hem henne för att skriva på skilsmässopapper, beslutade att våldta henne och sen använda en hagelbössa och dödade både henne och sig själv... (avskum)... Men hon gjorde ändå trots sina 20 år ett stort avtryck i Hollywood....
Ganska löjlig film, man ser att man försökt att göra humor av Starwars mm. men ändå en klassiker!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Whaaa!!! Säg inte så!!! jag älskade lighthouse, och jag har så stora förväntingar för The Northman!!
Fy på dig : )

Haha, sorry! Men dom flesta andra verkar gilla den så Bara se den o förvänta dig en saga likt The Green Knight så blir det nog bra ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Haha, sorry! Men dom flesta andra verkar gilla den så Bara se den o förvänta dig en saga likt The Green Knight så blir det nog bra ^^

Ahh, då e jag lugn, älskade The Green Knight!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sonic The Hedgehog 2
7/10

Riktigt underhållande där Jim Carrey fått tillåtelse att ta ut svängarna än mer, vilket han gör suveränt i min mening.
Finns inte så mycket annat att säga utom att den gör sitt jobb, inte en enda gång kände jag behovet av att pilla på telefonen

Hintar om en 3:a i slutet, men denna franchise behöver verkligen Jim Carrey som Robotnik. Nu vet jag ju inte om han är planerad att vara med, hinten visar ju enbart "evil sonic (shadow)" och det tror jag inte är nog att leva upp till denna film.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Avstängd

Dr Strange (2022). Klart bättre än väntat, gillade inte ettan typ alls.. inget minnesvärt. Mörkare med. 7/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Bildexpert

Igår kväll blev det Apocalypse Now på UHD-BD, bioversionen. Såg den för över tio år sedan och upplevde då att det mest var som en vulgär serietidning i levande form. Idag är det snarare en rätt intressant skildring av hur rubbad människan blir av krig och ska jag vara riktigt ärlig tror jag inte att Kurtz är den riktiga galningen. Han har lärt sig förstå krigets effekter och isolerar sig av fasa. Att släppa napalm för att kunna surfa i fred är inte mer sunt.

Riktigt bra implementering av HDR med Dolby Vision. Hög- respektive lågdagrar återges alltid korrekt och ljusa partier får god effekt. Detta samtidigt som APL ligger på en rimlig nivå och bilden upplevs aldrig som överdrivet ljus.

Visa signatur
Permalänk

Himmel och helvete (1963) av Kurosawa.
Är väl egentligen inget större fan av varken Kurosawa eller såhär gamla filmer, men den här var ändå rätt ok. Lite väl lång dock. 6/10

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av GeorgeCostanza:

Det är ju verkligen en film som folk har polariserande åsikter om och jag tillhör den skaran som likt dig inte blir särskilt stimulerad av filmen. Strykarhunden och Den berusade ängeln är väl de av Kurosawas andra filmer som är mest lik just Himmel och helvete, och i min bok är båda betydligt mer intressant tack vare sina samhällsanalyser.

Men högst i min bok står ändå De sju samurajerna och Kagemusha. Rödskägg är den enda av honom som jag har kvar att se...

Visa signatur