Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Härligt! Transalpen är väl dock inte godkänd för uppkörning längre? Eller gäller det bara vissa modeller?
Minsta effekt på 50kw är väl ett av kraven för uppkörning.
Men hon kanske ska köra upp med körskolan?

Hon kommer köra med körskolans hoj på uppkörningen.
Hon är sjukt taggad nu, kul det.
Körningen går galant, så det är att nöta cirkuskonster och bromsningar.

Se om det blir en tur till Lelles eller sulas i helgen om vädret är på vår sida, hon skulle behöva köpa ett vettigt ryggskydd, var tunnsått hos Handelsboden i stan (västerås), så man kan ju ta sig en liten dagstur till Uppsala sen. hehe

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Hon kommer köra med körskolans hoj på uppkörningen.
Hon är sjukt taggad nu, kul det.
Körningen går galant, så det är att nöta cirkuskonster och bromsningar.

Se om det blir en tur till Lelles eller sulas i helgen om vädret är på vår sida, hon skulle behöva köpa ett vettigt ryggskydd, var tunnsått hos Handelsboden i stan (västerås), så man kan ju ta sig en liten dagstur till Uppsala sen. hehe

Härligt, ja jag hoppas också på bra väder till helgen!
Om det inte är för långt så rekommenderar jag mc-varuhuset i Vårby (söder om stockholm). De hade faktiskt bra utbud av ryggskydd, köpte ett där förra veckan!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Härligt, ja jag hoppas också på bra väder till helgen!
Om det inte är för långt så rekommenderar jag mc-varuhuset i Vårby (söder om stockholm). De hade faktiskt bra utbud av ryggskydd, köpte ett där förra veckan!

bor norr om Västerås, så får tyvärr säga att det blir lite långt för "oss", mestadels för frugan och syrran då.
Men man kanske får ta sig en sväng till något större mc-klädesvaruhus sen och kolla runt

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Köpte mig en "ny" hoj i måndags, suktat efter en i två årstid och orkade inte vänta längre, så jävla glad och helt makalöst rolig mc.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Vila i frid

Lätt hänt att samla på sig. Den enda som kostat över 20k är långsvingen (ny från USA), resten barn-finds.

Ca 180 hk på slangen.

Låt-illa-moppe.

2" mod

2" mod

600 strippad från plast.

GPz1100b1 renoveras f.t.

Permalänk
Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

jag har tappat ett hjul...

Mc-kort har jag glömt skaffa, men vad gör det
köpte ny hoj iaf.. denna gång utan stödhjul (Can-Am Spyder LTD 2016)
Så nu får man sätta sig i skolbänken igen ..

Nu blev det en Yamaha MT-09 Tracer 2017

Permalänk
Medlem

Besiktning av vårens inköp, Yamaha MT10-SP. Gick rakt igenom, men original dämpare och katalysator gav hojen en tydlig symaskins ton. Akrapovic och linkpipe åker på igen ikväll.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

https://i.ibb.co/XJSJ4tX/20210824-101752-01.jpg

Besiktning av vårens inköp, Yamaha MT10-SP. Gick rakt igenom, men original dämpare och katalysator gav hojen en tydlig symaskins ton. Akrapovic och linkpipe åker på igen ikväll.

Jag besiktigade min MT07 med Akropovic helsystem påmonterat. Ingen som brydde sig, iofs vart DB-killern isatt men den ryckte jag ur utanför när besiktningen vart klar

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag besiktigade min MT07 med Akropovic helsystem påmonterat. Ingen som brydde sig, iofs vart DB-killern isatt men den ryckte jag ur utanför när besiktningen vart klar

Jasså och du har linkpipe då antar jag? För jag frågade på besiktningen när jag var där med bilen för några veckor sedan angående det här med katalysatorns vara eller icke vara. Och då sa dom till mig att katten ska vara på så jag tog det säkra före det osäkra. Det var relativt snabbt gjort att skruva loss linkpipe+akra burken och sedan på med katten igen, tog kanske 20min.

Kan dock tänka mig att MT10 lever om betydligt mer än MT07 med aftermarket.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av deegan:

För jag frågade på besiktningen när jag var där med bilen för några veckor sedan angående det här med katalysatorns vara eller icke vara. Och då sa dom till mig att katten ska vara på så jag tog det säkra före det osäkra.

Stämmer, katten ska vara på för annars blir det ombesiktning. Däremot så görs det inte (ännu) några avgasmätningar för MC vid besiktning så om hojen inte låter för högt och det inte är uppenbart att katten är borta så kommer den förmodligen att slinka igenom ändå.

Permalänk
Medlem

Nya saker:
Vindruta. Skönt på längre resor, tar bort en massa vindmotstånd. Bonuspoäng för horribel färg.
Handtagsvärmare. Otroligt skönt, förlänger och tidigarelägger säsongen rätt bra.
Toppbox. Perfekt att förvara hjälmen i, eller kassen full i mat från affären!
Kraschpuckar. Horribel färg, och lite skydd.

Edit:

Skrivet av deegan:

Kan dock tänka mig att MT10 lever om betydligt mer än MT07 med aftermarket.

Efter att ha legat bakom din MT10 kan jag 100% bekräfta att en MT07, oavsett avgassystem, lever om mindre

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

https://i.imgur.com/XFEcPXD.jpg

Nya saker:
Vindruta. Skönt på längre resor, tar bort en massa vindmotstånd. Bonuspoäng för horribel färg.
Handtagsvärmare. Otroligt skönt, förlänger och tidigarelägger säsongen rätt bra.
Toppbox. Perfekt att förvara hjälmen i, eller kassen full i mat från affären!
Kraschpuckar. Horribel färg, och lite skydd.

Edit:
Efter att ha legat bakom din MT10 kan jag 100% bekräfta att en MT07, oavsett avgassystem, lever om mindre

Snyggt med fula färgkombos. Fick du dem billigt antar jag då?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Snyggt med fula färgkombos. Fick du dem billigt antar jag då?

Snyggt? Nej.
Och jag betalade fullt pris
förra säsongen körde jag "waifu" sticker bomb på alla plastdelar xD(På ett vad, vann 500kr plus att jag fick klistermärkena). Bryr mig noll om hur min hoj ser ut :>

Men! Rött och orange sticker ut, av samma anledning har jag en high visibility väst på mig när jag kör, Allt som gör mig mer synlig är bra

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Nauie:

Allt som gör mig mer synlig är bra

Jag tänker nog lite annorlunda, det är ALDRIG någon som ser mig, och kör därefter. Enda incidenten senaste 10 åren (förutom "nära" med vilda djur) var att bli påkörd bakifrån vid ett övergångställe men det räddade nog livet på gångtrafikanten. Knölade sönder nummerplåten när bilens stötfångare pressade sig in mellan bakdäck och bakskärm. Kunde köra därifrån själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jag tänker nog lite annorlunda, det är ALDRIG någon som ser mig, och kör därefter. Enda incidenten senaste 10 åren (förutom "nära" med vilda djur) var att bli påkörd bakifrån vid ett övergångställe men det räddade nog livet på gångtrafikanten. Knölade sönder nummerplåten när bilens stötfångare pressade sig in mellan bakdäck och bakskärm. Kunde köra därifrån själv.

Vissa färgkombinationer kan också få motsatt effekt typ synlig vit hjälm och gula reflexytor på hojen eller kläder får fordon runtomkring att panikbromsa eller på annat sätt störa den normala trafikrytmen som ställer till det både för en själv och andra (möjlig mc-snut). Bättre köra som du nämnde att ingen ser en och håll avstånd till allt.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Svarta tridenten är min, och de andra två är mina närmaste vänner

Har något för svarta fordon

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jag tänker nog lite annorlunda, det är ALDRIG någon som ser mig, och kör därefter.

Tänker precis likadant när jag kör.
Men jag försöker maximera sannolikheten att jag syns, blir jag ens 1% mer synlig genom att ha vitt/high visibility, neonorange, reflexer osv, så tycker jag att det är värt att se ut som en julgran
Och såvida jag inte kör brevid en speglande yta så märker jag inte av det.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Nauie:

så tycker jag att det är värt att se ut som en julgran

Det viktigaste för mig är att se cool ut när jag kliver av hojen vid fiket. Synd bara att jag ser ut som en pensionär med grav stelhet - men inte där man skulle vilja ha det (piller finns för det dock) - när jag försöker få benet över sadeln. Uhm, just det - går själv i pension detta år, ehe... Haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det viktigaste för mig är att se cool ut när jag kliver av hojen vid fiket. Synd bara att jag ser ut som en pensionär med grav stelhet - men inte där man skulle vilja ha det (piller finns för det dock) - när jag försöker få benet över sadeln. Uhm, just det - går själv i pension detta år, ehe... Haha.

Du glömde lite */Ironi* i början där Men ja, det ser rätt töntigt ut att åka som jag gör, det håller jag med om!
Men när jag tar av hjälmen släpper jag lös ett stort svall av blont hår, en kropp formad av åratal av fysiskt arbete, motion och bra kost. och då spelar allt annat mindre roll ;P

Och om jag då överlevde turen till fiket pga att jag ser ut som "hej kom och hjälp mig", så kan vi nog båda säga att det var värt det? :> Långt OT, ska vi fortsätta tjåla om high vis/färger etc kan vi ta det i:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515207-mc-forstahoj-k...

PS. Rätt avundsjuk på din fordonspark

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Lägger in min gamla också

Visa signatur

Då knackade verkligheten på dörren igen.
Jag tänkte fan inte öppna.

Permalänk
Permalänk
Medlem

När jag köpte min hoj i augusti förra året hade den en Yoshimura-ljuddämpare som förra ägaren bokstavligen talat våldat dit. Nu sitter originalljuddämparen monterad och jag har låtit pulverlacka en hel del silvriga detaljer svarta. Idag fick jag även fjädern och depåstödet lackade i Kawasaki-grön. Jag kompletterade med lite fälgdekaler.

Före

Efter

Information om hur man separerar fjädern från stötdämparen hittade jag inte någonstans på nätet. Det fick bli en potentiellt farlig, men mycket effektiv metod

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min nya moppe imorse! Vädret ser ut att bli bra i helgen, frun är bortrest, kalendern är tom...

PS. Yamaha Tracer 9 -2021, 130mil på mätaren.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

https://i.imgur.com/gzhzssa.jpg
Hämtade ut min nya moppe imorse! Vädret ser ut att bli bra i helgen, frun är bortrest, kalendern är tom...

Finfint! Inte bara du köpte ny MC idag. Jag har inte tagit en bild än, regnade och var lite mörkt nu på väg hem. Men lägger upp i helgen. Blev en Suzuki GSF Bandit 1200 år 1997 (S modell konverterad till N). Till ett bra pris men behöver lite kärlek för att bli i toppform igen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finfint! Inte bara du köpte ny MC idag. Jag har inte tagit en bild än, regnade och var lite mörkt nu på väg hem. Men lägger upp i helgen. Blev en Suzuki GSF Bandit 1200 år 1997 (S modell konverterad till N). Till ett bra pris men behöver lite kärlek för att bli i toppform igen.

Ahh, Grattis! Jag passade på att ta en bild på lunchen när solen var framme När jag hämtade den innan jobbet imorse var det nollgradigt och regnade.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finfint! Inte bara du köpte ny MC idag. Jag har inte tagit en bild än, regnade och var lite mörkt nu på väg hem. Men lägger upp i helgen. Blev en Suzuki GSF Bandit 1200 år 1997 (S modell konverterad till N). Till ett bra pris men behöver lite kärlek för att bli i toppform igen.

Skrivet av Nauie:

Ahh, Grattis! Jag passade på att ta en bild på lunchen när solen var framme När jag hämtade den innan jobbet imorse var det nollgradigt och regnade.

Tog ett tag men jag råkade ut för bihåleinflammation så inte hunnit köra den ännu. Den har servats nu med alla nya vätskor iaf.

Kommer lösa mer snygga bilder framöver men detta är iaf garagebilderna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tog ett tag men jag råkade ut för bihåleinflammation så inte hunnit köra den ännu. Den har servats nu med alla nya vätskor iaf.

Kommer lösa mer snygga bilder framöver men detta är iaf garagebilderna.

https://i.imgur.com/Hu1ewUe.jpg
https://i.imgur.com/vFIWMmu.jpg
https://i.imgur.com/C5mNKkM.jpg

Ohh, ser ut som en nyproducerad retro-hoj! Riktigt fin!

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Här är mitt lilla vapen för ett år sen(varför har jag inga nyare bilder?)
Fälgen fram var utbytt på grund av stöldförsök där de drog en vinkelslip genom bromsskivan och in i fälgen.

Permalänk
Medlem

Måste fråga. Är det någon som äger en honda cbx 1000 " cbx 1050 " med den raka 6:an som låter så underbart gott

Trimmad cbx 1050 låter som en F1 bil

cbx på bana

cbx bild

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.