Netflix tappar fler långtidsprenumeranter

Permalänk
Medlem

Ja. Förr i världen så var ju Netflix den enda tjänsten, sedan förstörde industrin för sig själva genom att sprida ut saker på flera tjänster så att det tillslut blev så dyrt att piratkopiering blev lockande igen. De får skylla sig själva.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Sade upp Netflix.
Kör HBO Max + Prime Video för under en hundring i månaden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Ja, dom pinkar ju på sina trogna kunder genom att satsa på kvantitet i stället för kvalitet, och sedan lägga ner satsningar i snabbare takt än Google - man vågar ju inte följa nya grejer för risken är att Netflix fimpar vid en massiv cliffhanger. Att priserna ballat ur gör ju inte saken bättre.

+1

De lägger ju ner massvis med serier efter bara 1 eller 2 säsonger. Helt ovärt att börja kolla på något där.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Det är inte alla serier man vill se heller, hade Netflix ett tag, hoppade till HBO men sa upp den också, nu på Disney + ett tag och kanske senare tillbaka till Netflix för en period, man behöver ju inte betala för flera samtidigt. Disney har annars ganska bra dokumentärserier varav några innehållet är ganska kontroversiellt (tar upp droger och prostitution) viket man inte trodde fanns här under det välkända namnet som mest förknippas med barn och ungdom, bra produktion dock.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Musikälskare

Päronen betalar för Nettaflixen då dom tycker den är riktigt bra, jag betalar för resten av streamingtjänsterna så delar vi på det

Hade jag varit själv om det så hade Netflix inte fått vara med imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Netflix har sjukt mycket att välja mellan.
Det är bara att välja något som ni inte brukar se på.

Sen att dom inte har nyaste biofilmer som marvel/starwars/batman etc finns på andra siter.
Ni kan inte få allt.

Netflix, D+, HBO tillsammans täcker det mesta av era behov.
Men att tro en tjänst ska täcka era behov? nej det gör det inte.....

Finns nog ingen site som har så mycket matlagning, resor, anime/ tecknat och dokumentärer som Netflix kan erbjuda.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Skrivet av leverbrock:

Jag sa upp Netflix och skaffade Disney+, HBO Max, och Amazon prime för en mindre summa än vad Netflix kostade per månad.

Samma här, Netflix höjer, Hööjer, HÖJER, HÖÖÖJJER! tillslut skulle det bli 179 kr / mån ffs! Så för 5-6 mån sen sade jag upp det efter maassa år och tänkte att nog är nog, trodde jag var ensam typ men skönt att fler har rimliga krav på leveranstörerna än mig. Jag skaffade HBO max för 44,5kr/m o Primevideo för 59 kr/m och då har jag ändå ca 80 spänn kvar till en mcvegan på donken!

Visa signatur

iNTEL i9-9900K@5,1GHz - RTX 3070 - 32Gb 3Ghz DDR4

Permalänk
Medlem

Tolkar jag nyheten rätt i att Netflix normalt tappar 2,5 miljoner användare per kvartal sedan lång tid tillbaka, men att de just detta kvartal tappat 3,6 miljoner?

Det råkar även vara samma kvartal som Netflix själva kickat 1 miljoner ryssar. Är inte detta förklaringen då?

I så fall: snacka om att göra en höna av en fjäder med publicerandet av denna nyhetsartikel….

Permalänk

Jag sa upp mitt abonnemang vid en prishöjning för typ två år sedan. Inte för att smärtgränsen var nådd, utan mest för att kvaliteten på deras egenproducerade innehåll inte längre fanns kvar.

Då började de skicka epost var och varannan vecka för att få mig att komma tillbaka. Men det var aldrig prat om någon rabatt i säj tre månader eller liknande, det var samma gamla pris varje gång. Ibland så skickade de en extra epost där de påminde mig om att det fanns billigare abonnemang där man inte kunde streama till fler enheter samtidigt osv. Precis som om det var priset I sig som skrämt bort mig.

Sedan dess har jag åtetstartat abonnemanget men det var mest eftersom jag får tillbaka $13.99 varje månad av mitt kortbolag. Nu som priset gått upp till $19.95 per månad börjar man fundera på att sägs upp igen faktiskt, även fast jag fortfarande får tillbaka de där $13.99 en gång i månaden. Vi har även Disney+, Amazon Prime Video, HBOMax, Hulu, Apple TV+ osv så det vi ser på netflix är några serier då och då, filmutbudet är nästan helt oaktuellt oavsett.

Jag tror netflix har missförstått deras målgrupp och tror att det endast handlar om priset (vilket är varför de nu har SD abonnemang och funderar på reklamfinansiering istället för mindre men bättre egenproducerade titlar.

Titta bara på topplistorna i det sista, mer och mer reality grejer och mindre och mindre bra tyngre grejer.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Tolkar jag nyheten rätt i att Netflix normalt tappar 2,5 miljoner användare per kvartal sedan lång tid tillbaka, men att de just detta kvartal tappat 3,6 miljoner?

Det råkar även vara samma kvartal som Netflix själva kickat 1 miljoner ryssar. Är inte detta förklaringen då?

I så fall: snacka om att göra en höna av en fjäder med publicerandet av denna nyhetsartikel….

På vilket sätt är det att göra en höna av en fjäder om de stadigt tappar 2.5 miljoner användare per kvartal?

Permalänk
Inaktiv

Var på tiden att wokeflix tappar kunder. Dem kan annars gnälla på de 2% som dem flesta serier/filmer är skapta för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Netflix har sjukt mycket att välja mellan.

Sen att dom inte har nyaste biofilmer som marvel/starwars/batman etc finns på andra siter.
Ni kan inte få allt.

Netflix, D+, HBO tillsammans täcker det mesta av era behov.
Men att tro en tjänst ska täcka era behov? nej det gör det inte.....

Finns nog ingen site som har så mycket matlagning, resor, anime/ tecknat och dokumentärer som Netflix kan erbjuda.

Grejen med Netflix var ju att de dock hade typ det mesta, typ så som Marvel-filmer, Batman-filmer osv tidigare (har inte koll exakt på vad de hade tidigt), men det är ju väldigt mycket som tagits bort när konkurrenter poppar upp med sina egna tjänster.

Förr räckte det rentutav med Netflix + Spotify och det täckte majoriteten av det man faktiskt ville kolla på. Och det var lite av grejen att om du hade Netflix så var oddsen att det fanns där (med VPN i vissa fall) väldigt stor.

För dokumentärer har du ju https://curiositystream.com/ som jag gissar har större utbud än Netflix gällande just dokumentärer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

De har förlorat innehåll, höjt priserna, börjar jaga kunderna som delar, ...

Det som lockade med netflix förr var ju att de hade typ allt bra, office, seinfeld, massa starwars, tecknat, superhjältar... nu har ju alla gått vidare och skapat egna tjänster, självklart vill folk ha klassikerna som inte finns kvar. Att då dessutom behöva betala mycket mer blir helt fel

Permalänk
Medlem

Har bara startat en prenumeration om det är något väldigt specifikt jag vill se, sedan när jag är klar så tar jag bort den direkt Oavsett om jag nu har nytt jobb och har råd med att prenumerera helt och hållet så skulle jag aldrig göra detta. Tycker priset är orimligt till den typen av strunt man får. Sänk priset, strunta i de som delar så kommer en del börja prenumerera igen. Sedan bör de också minska antalet filmer/serier de jobbar på för att satsa på enstaka istället. Kvalité före kvantitet!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

På vilket sätt är det att göra en höna av en fjäder om de stadigt tappar 2.5 miljoner användare per kvartal?

För det är normalt bortfall sedan flera år tillbaka, vad är det konstiga med detta?

Det motsvarar cirka en procent av hela kundbasen. Jag är förvånad att siffran inte är högre. Jag tycker inte det är konstigt att en subscribetjänst förlorar ~5 % av användarna varje år. Framförallt inte om lika många nya användare ansluter sig varje kvartal vilket verkar vara fallet (frånsett senaste halvåret). Steady-state verkar ha uppnåtts, vilket är helt rimligt. Eller förväntade sig folk att alla i hela världen så småningom skulle ha ett Netflixkonto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

De har förlorat innehåll, höjt priserna, börjar jaga kunderna som delar, ...

Det som lockade med netflix förr var ju att de hade typ allt bra, office, seinfeld, massa starwars, tecknat, superhjältar... nu har ju alla gått vidare och skapat egna tjänster, självklart vill folk ha klassikerna som inte finns kvar. Att då dessutom behöva betala mycket mer blir helt fel

Just att de skulle tappa mycket innehåll i framtiden är anledningen till att de började satsa på eget innehåll, men problemet är att det kostar. De har inget val här, vi får hoppas att de vädrar stormen

Permalänk
Skrivet av larsohlsson:

Samma här, Netflix höjer, Hööjer, HÖJER, HÖÖÖJJER! tillslut skulle det bli 179 kr / mån ffs! Så för 5-6 mån sen sade jag upp det efter maassa år och tänkte att nog är nog, trodde jag var ensam typ men skönt att fler har rimliga krav på leveranstörerna än mig. Jag skaffade HBO max för 44,5kr/m o Primevideo för 59 kr/m och då har jag ändå ca 80 spänn kvar till en mcvegan på donken!

Exakt så var gjorde det jag tänkte och gjorde med fast jag byter ut mcvegan mot Disney+

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_B:

Måste faktiskt försvara att Netflix varit pådrivande i att fler satsar mer på serier. Tidigare hade vi främst HBO som satsade lite mer på serier.

Netflix har utöver ovan nämnda följande serier som är förstklassiga:
Better caul saul
Narcos
Narcos Mexico
Ozarks
Sensei8 var rätt cool ända tills det blev lite väl woke

Gillar även riktigt schyssta dokumentärserier som de producerat:
Formula 1 - drive to survive
High score

Så jag tycker att Netflix faktiskt är värt att betala för fortfarande.

Tack för tipsen

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Sa upp mitt Netflix i går, kommer hinna se klart Better Call Saul innan det löper ut (tror jag).
Tittar mindre och mindre på Netflix. Är mest Viaplay (för NHL / MMA) och Disney+ / Amazon / HBO Max / CMore. (Fick en bra deal från Telia med Viaplay, CMore och HBO Max i ett år för samma månadskostnad som Viaplay)

Better Call Saul är slut i mitten på augusti.

"The season will be split into two parts; the first will conclude on May 23, 2022, before resuming with the second half on July 11. "

Förövrigt hoppade jag på samma(?) erbjudande på Telia. Hela viaplay + hela cmore + hbo för 450kr/mån i ett år kändes värt att testa på iaf.

Permalänk
Medlem

Ingen som reflekterat över att covid inte är lika överhängande bekymmer längre?
Det är fortf pandemi - jag vet - but still?

Kan inte människor ha vattnat ur streamingtjänster för film och serier på två och ett halvt år?

Kan bara tala för mig själv men jag har kollat på mer filmer och serier under pandemin med restriktioner än vad jag annars gjorde pre pandemi.

Så därtill att priset ökar med mera så kanske det känns mindre värt när man kan röra sig friare?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Diskussion om "woke", identitet och liknande borttaget*

Eftersom det inte går att hålla diskussioner om identitet och liknande utan att slänga käft så är det bättre att vi inte har diskussionen alls.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Sjukt när man har Prime, Disney och Hbomax för samma pengar som jag betalar för Netflix. Sänkte till mellersta för en vecka sedan.
säger upp efter jag sett klart på stranger things och ozark, sen blir det ett par månader om året max.
Har dessutom Viaplay medium gratis.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Filmindustrin har i sin girighet fragmenterat streamingmarknaden till den grad att det är mer attraktivt att inte betala - smart!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Ända anledningen att jag har Netflix är barnen annars hade jag tagit bort skiten för längesen

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

De lever väl en del på folk som bara glömmer att säga upp sin abonnemang precis som gymmen runt om i världen. Ibland ska de snåla på kvalitén dessutom om de inte är netflixproducerat.
Finns en film i 4K så blir de inte 1080p.

Har gymkortet samt två barn. Då behöver man inga tv-serier. Tanten får göra vad hon vill med sina deg 😁

Aldrig ägt en tv själv. Har haft min datorhörna men gått över stereo istället. Lite musik är så mycket mer givande än dumburken!

Permalänk
Medlem

Klart när skiten bara höjs och höjs, vad väntar dom sig egentligen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Att Netflixs basabbonnemang (Basic) år 2022 inte erbjuder HD-upplösning är både ett hån och rån mot konsumenterna.

Visst, hade det kostat 49:- kr i månaden så visst men att de har mage att ta 99kr (!) för det, LOL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Finns några bra serier på Netflix, men det mesta är... låt säga 80% är sånt som redan går på andra streamingtjänster till billigare pris och likvärdig kvalitet, resten är mediokert.

Exempel på några bra serier på Netflix:
Archive 81
Stranger things
Castlevania
Jurassic World: Camp Cretaceous

För att nämna några. Hade jag inte delat på avgiften hade jag avslutat för längesedan.

Synd att de inte satsar mer på anime, hade gärna sett flera säsonger av castlevania exempelvis.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Hej då Netflix.
De blir dyrare och de börjar jaga kunder som delar på abonnemanget så då är det ju inte så konstigt att deras kunder ser sig om efter annat.

Permalänk
Medlem

Som många andra här så har jag efter många år nu sagt upp mitt Netflix till stor del pga priset som hela tiden ökat, men även att man inte får 4k som standard och droppen va att de kommer börja jaga folk som delar konto.
Det va faktiskt så att innan vi började dela konto så kontaktade min kompis Netlfix support och frågade om det va okej att dela, han fick svaret att man får göra vad man vill med det antal videoströmmar man betalar för så vi började dela på mitt konto.

Jag som bor själv kommer bara använda 1 ström själv av de 4 st så att betala 179:- i månaden för att kunna se film/serier i samma 4k kvalite som de andra tjänsterna går bort. Jag kommer bara tillbaka om de låter alla abonnemang ha 4k och begränsa antal strömmar istället, en 4k ström för typ 69:- hade varit lagom för mig istället för att behöva betala lika mycket som en hel familj som strömmar 3ggr så mycket.