Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk

Kung standard bers

Permalänk
Medlem

en(1) öl med pizza.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Norrlands Guld 2,8%

Permalänk
Hedersmedlem

Avslutade kvällen igår med baskisk is-cider. Tokbra. Till maten fick vi Brännlands is-cider (som alltid e bra), då kom det upp att de fanns lokal dricka också, men i för små mängder för att servera med menyn. Så vi tjacka en flaska efter maten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Vad är det för pizza???!!!! Jag tror jag blev förälskad.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Hedersmedlem

Threes Brewing på Singular i Bilbao. Burken är lite gammal men funkar. Lunch på det - iberico-skinka, bröd, olivolja. Jag hade ätit ihjäl mig själv om jag bott här nere.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Vad är det för pizza???!!!! Jag tror jag blev förälskad.

Hembakt med champinjon och blåmögelost

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

lite god Dansk IPA: To øl

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Hedersmedlem

Mala Gissona Beer House i Donostia. Ett måste om man är i stan.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Måste tipsa om denna goding Kostar bara 235:- och har det mest klockrena namnet någonsin. Förr brukade man nörda ner sig i single malt, och single malt är ju svårslaget, men en single malt för 500:- är sannerligen inte dubbelt godare än denna. Rekommenderas varmt!

Permalänk
Medlem

Upptäckte något som jag inte druckit förr.
Baiju, så jag beställde en på bolaget.
https://en.wikipedia.org/wiki/Baijiu

Nu har jag aldrig druckit detta tidigare och tänkte smutta på den istället för en whisky.
Det underligga är att jag känner mig rätt full efter att ha druckit ~10 cl. (Den jag köpte var på 52% https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/luzhou-5565702/)

Nu är det inte så mycket alkohol (10cl 52%), men det känns som att man klämt i mig en 35-40 cl 40% whisky.
Skall tilläggas att jag väger runt 105 KG och har rätt hög tolerans, kan dra en 70's whisky och några öl på en kväll.

Känner mig ordentligt påverkad av detta. Har man bara en dag som skiljer sig, eller slår det som dynamit om man dricker något som man aldrig druckit i alkoholväg (52% gjord av säd)?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

OBS! Sett massa reklam för Smirnoff......... och *censurerat* vi ska inte köpa rysk vodka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lasseedsvik:

OBS! Sett massa reklam för Smirnoff......... och *censurerat* vi ska inte köpa rysk vodka!

Menar du att Smirnoff är ryskt och att man inte ska köpa det eller vadå?

För det är det inte.. Det är irländska Diageo som gör guiness, red stripes, captain morgan mm

EDIT: Inte ens irländskt, det är brittiskt

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Menar du att Smirnoff är ryskt och att man inte ska köpa det eller vadå?

För det är det inte.. Det är irländska Diageo som gör guiness, red stripes, captain morgan mm

EDIT: Inte ens irländskt, det är brittiskt

Okej....... det var kanske en reflex, men jag vägrar iaf

Bra att du redde ut det iaf

Permalänk
Medlem

Nu blev jag törstig! Men får bli till helgen med lite gottig dricka

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Menar du att Smirnoff är ryskt och att man inte ska köpa det eller vadå?

För det är det inte.. Det är irländska Diageo som gör guiness, red stripes, captain morgan mm

EDIT: Inte ens irländskt, det är brittiskt

Skrivet av lasseedsvik:

Okej....... det var kanske en reflex, men jag vägrar iaf

Bra att du redde ut det iaf

Nä Smirnoff är som sagt inte så mycket ryskt egentligen. Det är faktiskt rätt många rysk-klingande vodkor som inte är ryska alls, men om vi/ni vill bojotta ryska produkter så är det väl främst Russian Standard och Stolichnaya som är mer mainstream

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Upptäckte något som jag inte druckit förr.
Baiju, så jag beställde en på bolaget.
https://en.wikipedia.org/wiki/Baijiu

Nu har jag aldrig druckit detta tidigare och tänkte smutta på den istället för en whisky.
Det underligga är att jag känner mig rätt full efter att ha druckit ~10 cl. (Den jag köpte var på 52% https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/luzhou-5565702/

Nu är det inte så mycket alkohol (10cl 52%), men det känns som att man klämt i mig en 35-40 cl 40% whisky.
Skall tilläggas att jag väger runt 105 KG och har rätt hög tolerans, kan dra en 70's whisky och några öl på en kväll.

Känner mig ordentligt påverkad av detta. Har man bara en dag som skiljer sig, eller slår det som dynamit om man dricker något som man aldrig druckit i alkoholväg (52% gjord av säd)?

Jag gjorde samma sag själv en tid tillbaka , köpte en sån här

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/luzhou-laojiao-835...

Säregen smak och lukt , gick ner i mej men andra tyckte annat läser man på lite så är det en matdryck och inget man dricker bara som den är.

PS ni har fått med nåt skräptecken på slutet i länken till bolaget.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Jag gjorde samma sag själv en tid tillbaka , köpte en sån här

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/luzhou-laojiao-835...

Säregen smak och lukt , gick ner i mej men andra tyckte annat läser man på lite så är det en matdryck och inget man dricker bara som den är.

PS ni har fått med nåt skräptecken på slutet i länken till bolaget.

Slog det till ordentligt på dig också?
Kändes som man var i tonåren igen när jag drack Baiju, haha.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Intressant Hefe! Måste säga att det är nog en av mina favoritstilar tillsammans med NEIPA. Har dock inte prövat denna. Oftast blir det en Paulaner eller Weihenstephaner.

Senast blev det dock en Helles.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag vill postumt hedra följande:

Timmy Taylor’s Boltmaker och Landlord (cask, såklart)
O’Haras Red
Kilkenny (riktig jäkel på fat, så kronan mer liknar en Guiness)

Nu dricks en Magners cider. Sen blir det ett par fulöl innan kvällen är komplett.

Permalänk
Medlem

Nya vinglas så idag blir det en flaska rött. Stony Brook från Sydafrika. -The Max-

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Nä Smirnoff är som sagt inte så mycket ryskt egentligen. Det är faktiskt rätt många rysk-klingande vodkor som inte är ryska alls, men om vi/ni vill bojotta ryska produkter så är det väl främst Russian Standard och Stolichnaya som är mer mainstream

Förutom att Stolichnaya tillverkas i Lettland sen rätt länge, just pga Putin-regimen. Att det sen är vidrig finkelsmörja kan man dock använda som bojkottorsak.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Lite rött som omväxling.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Går på en strikt ketos-diet där varken vin eller öl är tillåtet - men starksprit går bra

Det blir drinkar bestående av Bacardi rom och socker/kolhydratfri blandning- just nu mest sodastreamad Zeroh fläder/citron

Permalänk
Medlem

Från igår

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Går på en strikt ketos-diet där varken vin eller öl är tillåtet - men starksprit går bra

Det blir drinkar bestående av Bacardi rom och socker/kolhydratfri blandning- just nu mest sodastreamad Zeroh fläder/citron

Rom har ju lika mycket (lite) kolhydrater som vitt vin ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Rom har ju lika mycket (lite) kolhydrater som vitt vin ju.

Kan ha varit just rött vin som är förbjudet, men vitt vin är jag inte så förtjust i alls.

Permalänk
Medlem

Sista skvätten av min vanliga Plantation som jag fick i Fredags, åker nu ner med en kopp kaffe.

Passar på att testa den nya bilduppladdningen på samma gång.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumplantation:

Sista skvätten av min vanliga Plantation som jag fick i Fredags, åker nu ner med en kopp kaffe

En flaska per knapp vecka? Låter som stadigt tempo

Det är det luriga med rom ibland tycker jag (som primärt whiskydrickare annars) att de är så lättdrucket för styrkan - det bara rinner ner!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

En flaska per knapp vecka? Låter som stadigt tempo

Det är det luriga med rom ibland tycker jag (som primärt whiskydrickare annars) att de är så lättdrucket för styrkan - det bara rinner ner!

Normalt sett brukar en flaska ta slut över en helg. Dvs Fredag-Söndag på ett ungefär. Så en vecka är inte så illa ändå. Dryga decilitern per dag. Hade man levt under pirattiden, så hade man nog blivit slängd överbord, & ansetts vara opålitlig med detta tempo

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"