Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Skrivet av rumplantation:

Sista skvätten av min vanliga Plantation som jag fick i Fredags, åker nu ner med en kopp kaffe.

Passar på att testa den nya bilduppladdningen på samma gång.
<Uppladdad bildlänk>

Ooooo den är fin jag är upp för adoption 46 år gammal En jäkel på att diska

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Ooooo den är fin jag är upp för adoption 46 år gammal En jäkel på att diska

Om du slänger in "jag är en jäkel på att putsa fönster med" så kan vi nog komma fram till en deal. För varje putsad fönster så kan du få en liten bonus-stänkare. Bli liksom lite roligare att putsa då.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Skrivet av rumplantation:

Om du slänger in "jag är en jäkel på att putsa fönster med" så kan vi nog komma fram till en deal. För varje putsad fönster så kan du få en liten bonus-stänkare. Bli liksom lite roligare att putsa då.

Fönsterputsning är ett helvete...... kanske funkar om man har den där Kärscher-apparaten..... annars måste man fan putsa 3 gånger innan det blir bra

Permalänk
Medlem

Finbesök från Åland. Mer västkust-IPA(om än med brittisk jäst) än Bitter men väldigt god hursomhelst.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Skrivet av FlyingFinn:

https://photos.smugmug.com/photos/i-pPJDVRp/0/7880570d/X2/i-pPJDVRp-X2.jpg

Finbesök från Åland. Mer västkust-IPA(om än med brittisk jäst) än Bitter men väldigt god hursomhelst.

wow! en från Åland gott! någon gång så kanske

Permalänk
Medlem

Sigtuna Punchy Dorado följt av en Bishops Finger

Permalänk
Inaktiv

En hederlig rom och cola med några limebitar i. Ursäkta dålig bild, tjejen har besök så sitter i garderoben

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

https://i.postimg.cc/RMF9LqxP/60217122-C7-E9-4-A09-97-BF-4189-DA405564.jpg
En hederlig rom och cola med några limebitar i. Ursäkta dålig bild, tjejen har besök så sitter i garderoben

Har du funderat på att inreda garderoben med en dator och minibar? Jag tänker ifall tjejen har besök ofta så…

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Har du funderat på att inreda garderoben med en dator och minibar? Jag tänker ifall tjejen har besök ofta så…

Haha jo vi har pratat om det men det är inte så ofta hon har besök nuförtiden så det går bra och de få gånger finnner jag mig med att tillbringa kvällen i garderoben. Jag går ju ut för att dricka vatten, hämta dryck och kissa så det går ingen nöd på mig. Sen tycker jag det är ganska skönt att få en stund ifred ibland så klagar inte alls.

Permalänk
Avstängd

Jag är snål, så jag dricker Gösser. 7.90 kr för 33 cl. Väldigt bra pris för en sådan öl.

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/gosser-132015/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Haha jo vi har pratat om det men det är inte så ofta hon har besök nuförtiden så det går bra och de få gånger finnner jag mig med att tillbringa kvällen i garderoben. Jag går ju ut för att dricka vatten, hämta dryck och kissa så det går ingen nöd på mig. Sen tycker jag det är ganska skönt att få en stund ifred ibland så klagar inte alls.

Hey, jag förstår dig. Jag må älska damer men fler än två så tar jag mitt förstånd till fånga och flyr.
Nuförtiden när man är en fet gubbe åker dock groggen mest fram när det är fest tillsammans med vänner som har barn.
Första groggarna är för att överleva. Därefter, när ungarna somnat, så är man på jämn salongsgnivå med dem efter de har fått ett par glas bubbel. Det funkar rätt bra faktiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Hey, jag förstår dig. Jag må älska damer men fler än två så tar jag mitt förstånd till fånga och flyr.
Nuförtiden när man är en fet gubbe åker dock groggen mest fram när det är fest tillsammans med vänner som har barn.
Första groggarna är för att överleva. Därefter, när ungarna somnat, så är man på jämn salongsgnivå med dem efter de har fått ett par glas bubbel. Det funkar rätt bra faktiskt.

Första groggen är för balans. Andra är för att etablera välmående. Trejde är för att ta tillbaka det som är vårt. Jag är en ganska okomplicerat man född tidict 90-talet som behöver en lung stund efter en krävande arbetsvecka. Säger inte alltid att alkohol är vägen dit men mer ofta än sällan har några groggar hjälpt mig att hitta kärnans centrum i lugnents epicentrum.

Jag har nog aldrig haft svårigheter att balansera alkoholens knivstunna egg men det är riktigt behagligt att få inta en ordentligt grogg på en fredagkväll och känna veckans bekymmer evaporera i gårdagens tankar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Hey, jag förstår dig. Jag må älska damer men fler än två så tar jag mitt förstånd till fånga och flyr.
Nuförtiden när man är en fet gubbe åker dock groggen mest fram när det är fest tillsammans med vänner som har barn.
Första groggarna är för att överleva. Därefter, när ungarna somnat, så är man på jämn salongsgnivå med dem efter de har fått ett par glas bubbel. Det funkar rätt bra faktiskt.

Det kan jag respektera men jag har alltid levt efter devicen att grogg är som onani att det kan vara kul i sällskap men jag föredrar det alltid i ensamhet.

Permalänk
Hedersmedlem

Korvfestivalen i Tjockträsk.
Lakritsstout från Stallarholmen. Kul lakritsstout.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Arran small batch (heavily peated sherry casks)

Kraftig rökighet och väldigt mycket sälta i brist på bättre ord.
Lite Laphroaig-aktig månne! (har ingen att jämföra med dock)
Väldigt stark och mycket smak (50%) - gillar den, men kanske kan bli för mycket, så jag ska prova den med lite vatten vid nått tillfälle.
Tänkvärd att testa för den som gillar Islay och vill prova nått liknande. (den här räknas väl in i Highlands rent geografiskt men denna specifikt smakar mer som Islay tycker jag)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Favoriten just nu, Penicillin

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Korvfestivalen i Tjockträsk.
Lakritsstout från Stallarholmen. Kul lakritsstout.<Uppladdad bildlänk>

Fy fan vad den smakade illa enligt mig och då är jag ändå lakrits och ölfantast.

Ikväll dricker jag dock Cocilliana. Innehåller ju både det ena och det andra

Permalänk
Medlem

Helt okej!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ikväll blev det glas go-rom Blev ingen egen bild dock, så får bli en från nätet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Var i Köln nyligen och där dricker man lämpligen Kölsch

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Bellfield Lawless IPA, cask. Jag som brukar älska allt på cask tyckte den var rätt medioker. Gjorde absolut inte ont men jag behöver något godare att skölja ner den med.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kvällsmat 🥩 å bäss ! 🍺

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Old Dairy Red Top. Nu blev det revansch på cask ale. Det här är helt i min smak. Kanske en aning för mild för en fullpoängare men klart habil öl.

Permalänk
Medlem

Tur att semestern börjar nu.

Permalänk
Medlem

Tjuvstartar. Orkar inte vänta tills i morgon.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Törstig efter en skogspromenad i värmen, G&T.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Goose Island IPA, passar bra i värmen!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

väldigt fräsch/läskande med mycket is... innan tyngre groggar

om man får tag på den, brorsan köpte en låda i Danmark

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

Boon Kriek

En liten suris är inte dumt ibland

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS