Framtiden är här: Bilduppladdning i forumet!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av BadNewsBrod:

Går det via telefon med?

Jepp, det funkar via mobilen också.

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor:

Fz och sweclockers ligger under samma paraply. Betyder detta att fz får detta inom kort med?

Max 5 bilder per inlägg. Vissa moddningsinlägg kan innehålla 15-20 bilder, tex när nån byggt en dator på på ovanligt vis mm. Kommer det gamla systemet fortsättningsvis finnas kvar för de som vill göra större inlägg, dvs länka bilder och videos?

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Yay. Detta måste firas. Godis till alla swecare

Visa signatur
Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nikodemous:

Jag har två frågor:

Fz och sweclockers ligger under samma paraply. Betyder detta att fz får detta inom kort med?

Max 5 bilder per inlägg. Vissa moddningsinlägg kan innehålla 15-20 bilder, tex när nån byggt en dator på på ovanligt vis mm. Kommer det gamla systemet fortsättningsvis finnas kvar för de som vill göra större inlägg, dvs länka bilder och videos?

FZ får också detta. Troligtvis imorrn.

Galleriet påverkas inte av detta. Och förmågan att länka in externa bilder/videos påverkas inte.

Över tid kan vi såklart se över hur många bilder som ska tillåtas.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Att kunna skicka upp bilder låter trevligt men jag uppfattade att ni redan hade fixat så man hade möjlighet att ändra till mörkt färgtema. Letade febrilt efter inställningar angående mörkt tema men kunde inte hitta det?

Permalänk
Medlem

Funkar 👍

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Komplett.se

En Intern meme från kontoret.
Kollegan Emil tycker till 😁

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jepp, det funkar via mobilen också.

Ah! Man måste ”förhandsgranska”, såklart.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Verkar fungera.

Permalänk

inte en dag för tidigt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@UndaC
Som vanligt så börjar jag med att bryta mot reglerna på en gång.
"samtycke från den berörda rättighetsinnehavaren"
Jag går hoppas jag får det i efterhand.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mwi:

<Uppladdad bildlänk>

LoL
Reklamfilmen. En av dem i all fall.
https://www.youtube.com/watch?v=1YKbb_AZysE&ab_channel=notbur...

Gamla klassiker.
Tror pappa har kvar en A3 kopia på ett av sina gamla körkort ifrån den tiden, då reklamen fortfarande gick på TV.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Det var på tiden. Nu kan man äntligen ha kvar inlägg inklusive deras bilder då vissa inlägg kan vara helt beroende utav bilden. Fram tills nu var man beroende av att servern där bilderna laddades upp fortfarande fanns och fungerade som när man laddade upp bilden. Nu kan man äntligen sluta bry sig om det .

Ligger väl i tiden med tanke på att lagring är så pass billig idag.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Angånde animerade gif. Någon annan som var dum nog att testa att göra en en pixel hög animation fast lite bredare än så typ 8 eller liknande. Typ 1x8 pixlar där färgerna roterade melan varje pixel. Sedan skapa en hemsida där den instansades som bakgrund i någon gammal html variasort? Snacka om att datorerna i skolan någon gång mellan 1998-2001 gick på knäna då den koden laddades. Tog inte många byte för att sänka datorerna. Som tur var det i labbmiljö.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Woohoo!!!
Äntligen!
<Uppladdad bildlänk>

Var bara tvungen, dock klassisk bildlänk:

-Saknar hysterin gällande Y2K och alla patchar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Angånde animerade gif. Någon annan som var dum nog att testa att göra en en pixel hög animation fast lite bredare än så typ 8 eller liknande. Typ 1x8 pixlar där färgerna roterade melan varje pixel. Sedan skapa en hemsida där den instansades som bakgrund i någon gammal html variasort? Snacka om att datorerna i skolan någon gång mellan 1998-2001 gick på knäna då den koden laddades. Tog inte många byte för att sänka datorerna. Som tur var det i labbmiljö.

Enkärnig Pentium I på 100MHz som hade 16MB RAM, win98 och Internet "Exploder" 2.0.
Samt uppringt 28.800-modem. Krävdes inget särskilt avancerat för att en sådan burk skulle gå i sirap..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Ja, alltså det är inte ARM-CPU, utan en Intel 11400 (6C/12T) på ett Asus Strix B560F med XFX 6600XT (med tre propellrar) och 2x 8GB Corsair LPX3200@ 3466-någonting och upplåst strömbudget.

Datorn har jag byggt med endast en arm, ska fixa cable management till hösten, när jag är två-armad.
Jobbigaste var att trycka i grafikkortet faktiskt. Tog typ en timme med en arm.
Här är bilden på mitt "arm-ikappade"-bygge.
(Snurrar på rätt bra trots allt!)

<Uppladdad bildlänk>

För att ha gjort allt det där med bara en arm och hand skall du ha cred!

Kan då rakt inte vara lätt att bygga ihop en dator med bara ena armen!❤️

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Enkärnig Pentium I på 100MHz som hade 16MB RAM, win98 och Internet "Exploder" 2.0.
Samt uppringt 28.800-modem. Krävdes inget särskilt avancerat för att en sådan burk skulle gå i sirap..

Nu förstår jag inte vad du menar. Sedan att det nog var P2 or med Cat3 anslutning. Tror de hade fasat ut BNC då är en annan sak.
Win98 eller SE var ju knappast kända för sin schemaläggare oberoende om man körde Exploder eller Nätskräp.
Något som Amiga 1200 nissarna gladeligen påpekade. Inte för att jag gillade den heller, men mycke vill ha mer.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Musikälskare

Coolt! Framtiden är spännande

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hej igen
Jag får inte till detta så ber om hjälp.
Försöker göra en variant av den bild som var på UndaC men att i detta fall så skulle det vara på Katten Bamse.
(Katter och kvinnor är det man skämtar om är hur internet bekostas.)
Men efter ett antal timmar i nat så får jag inte till det. Testade sidan. https://newprofilepic.com/
Den godkänner katten bamse om man centrerar bilden. Men hur jag än gör med förläggning av "håret" (propellern) samt sträckgubbar samt instansiering av bröstkorgen så godkänns den inte.

Så om nu andra vill testa så är rå¨materialet på onedriven under. Gimp samt MSpaint och lite medvetna fel för autentiseringen.
Tänkte ta bort den om två veckor eller så.
Gimpen för transparenta bilder mspaintför 1x1 pixel ifyllnad.

https://1drv.ms/u/s!AlGPin9rQWCdhPAC3O0OVsWvBLqtEQ?e=DDOIsd

Nu är det morgon men känns som godnatt.
Får jag till det så skickar jag en vettig variant.

Edit:
La till lite extra svart på munnen för att få systemet att tro att det var en människa. Vart lite fel då jag testade det hela på en bli en Animired karaktär. Bamse ser inte så gullig it längre. =(.

Får tacka befunky.com å bamses vägnar
Vart inte helt fel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! LET THE MEMES COMMENCE!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett Dark Mode... men men..

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Geeks
Säljare
Visa signatur

Säljstöd & AdOps @ Geeks

Permalänk

Bilder på internet?!
Kommer aldrig att slå igenom!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....