Hur många ggr tittar du i mobilen per dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Samsungs "Digitalt välmående" visar inget annat än skärmtid för mig. Värdelöst jämfört med andra verkar det som.

Under screen time, klicka på timmarna så får du upp en detaljerad visning. På botten hittar du antal unlocks.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

59 gånger blev det igår. Men kan tänka mig att merparten av gångerna låses den upp av det där "smart lock" när jag vill kolla klockan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Gå till skärmtid och klicka på "visa all aktivitet" så kallas det "väckningar" där om du scrollar ner lite.

Tack! Hade visst 91 i snitt vilket låter lite med tanke på hur mycket jag använder mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

God idé att skriva modell av telefon du pratar om. Så här visar min
<Uppladdad bildlänk>
Så allt visas samtidigt hos mig

Samsung S10+, jag ser inte alls lika mycket

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Under screen time, klicka på timmarna så får du upp en detaljerad visning. På botten hittar du antal unlocks.

Tackar!

Runt 25 verkar vara snittet för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Samsung S10+, jag ser inte alls lika mycket

Se Lasses inlägg!

Skrivet av Lasse Laserman:

Under screen time, klicka på timmarna så får du upp en detaljerad visning. På botten hittar du antal unlocks.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Runt 60. En orsak är aviseringar. Jag hör många säga att aviseringsfunktionen är så mycket bättre i Android än iOS. Men jag tycker den suger. Avisering ska endast ske när det är något viktigt som måste tas hand om direkt. Sedan kollar jag i min mobil och ser det är runt 150 st aviseringar per dag.
Problemet är ej enkelt att lösa, då programmen som skickar aviseringar ska göra det enbart vid viktiga saker och att inte min dator som jag sitter med får exakt samma.

Du kan väl ändra färgen på LED lampan som blinkar vid aviseringar?

Blått för SMS, Grönt för missat samtal. Snapchat lila? Tror jag sett gult i nåt också.

Permalänk
Medlem

Jag är nog en lite små-udda typ. Ifall man räknar bort när folk ringer så brukar jag titta på telefonen ungefär 2-4 gånger per dag.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Se Lasses inlägg!

Tack!

Verkar lika runt 70. Trodde det skulle vara mycket värre.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Enligt "digital wellbeing" i Android så verkar det ligga på runt 35-40 upplåsningar per dag. Ibland mer, ibland mindre.

Permalänk
Avstängd

75 st idag. Men sålt en del genom FB och sen har det varit 2 leveranser.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

134 per dag i snitt. Jag måste skaffa mig en hobby, några är säkert jobbrelaterade men max 6-7% om jag skulle gissa så jobbet kan jag ogärna skylla på.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att den ofta kommer fram när man sitter och väntar på något. Buss, väntrum osv.

Permalänk
Medlem

Ligger på 30-40 per dag ungefär.
Många blir när man är på väg till/från jobbet.
Lyssnar på en del musik också när jag jobbar via telefonen, så blir att man tar upp för att byta lite där.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466