Sony släpper lös nya Playstation Plus i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Sony släpper lös nya Playstation Plus i Sverige

Playstation Plus har genomgått ändringar och blir lite mer likt konkurrerande tjänsten Xbox Game Pass från och med idag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

FAN.. hoppades kunna spela senaste Horizon Zero Dawn på datorn.
Efter att ha spelat första på PC så var det inte en kul upplevelse att spela senaste på min PS4.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hoppades på fler klassiker från psn eran.
Inte ens Dino Crisis är med 😔

Permalänk
Medlem

Om man bara t.ex spelar via streaming till PC (Playstation Now), måste man ha Premium nu alltså?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av m4gnify:

Om man bara t.ex spelar via streaming till PC (Playstation Now), måste man ha Premium nu alltså?

Det är korrekt! Verkar inte gå att köra det separat längre.

Permalänk
Medlem

Blev "uppgraderad" till Premium abonnemanget och är ganska nöjd med det ändå. Många spel där jag har på skiva som jag nu inte behöver stoppa i skivan för nå mer (dock måste man avinstallera skivversionen och installera nya digitala versionen... känns som en enkel grej de hade kunnat fixa men nope)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Hamnade på premium t.om oktober 2023. Får se vad man väljer efter det.

Permalänk
Medlem

Avvaktar, hade Folklore varit med hade jag skaffat premium direkt!

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Synd med alla spelen som försvann i övergången bara, t.ex. Catherine.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Blev "uppgraderad" till Premium abonnemanget och är ganska nöjd med det ändå. Många spel där jag har på skiva som jag nu inte behöver stoppa i skivan för nå mer (dock måste man avinstallera skivversionen och installera nya digitala versionen... känns som en enkel grej de hade kunnat fixa men nope)

Fick du premium eller fick du betala extra? Jag hade ett abonnemang till juni nästa år men verkar ha fått essential versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

Fick du premium eller fick du betala extra? Jag hade ett abonnemang till juni nästa år men verkar ha fått essential versionen.

"Fick" det. Hade både Plus och Now innan så

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Drömmen om att få spela NHL hitz 2003 mot kompisar igen är en dröm! när! NÄR!

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

"Fick" det. Hade både Plus och Now innan så

Ah okej! Det förklarar saken, jag hade bara Plus. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4tten:

Synd med alla spelen som försvann i övergången bara, t.ex. Catherine.

Nu hade jag inte Now innan men det har ju kommit en massa nya spel och jag är säker på att det här är en tjänst som kommer fortsätta växa med fler spel men där vissa spel också byts ut med tiden så att vissa av spelen kommer förmodligen tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Nu hade jag inte Now innan men det har ju kommit en massa nya spel och jag är säker på att det här är en tjänst som kommer fortsätta växa med fler spel men där vissa spel också byts ut med tiden så att vissa av spelen kommer förmodligen tillbaka.

Jag hade Now och tycker att de gott kunde haft kvar fler av de gamla spelen ett tag till. Bland de nya finns så klart en del intressanta så som Ghost of Tsushima, dock.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashashiva:

Avvaktar, hade Folklore varit med hade jag skaffat premium direkt!

Men det är ju ett förbannat skitspel men du får gärna uppfylla mig varför det är värt att spela om ☺️

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd

det var inte många ps1 titlar att hänga i midsommarstången...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte listan stämmer för vår region... Jag kanske missuppfattat hur jag hittar spelen men hittar exempelvis bara EDF 4.1, ingen EDF 2025.

Permalänk
Medlem

Måste fråga, kan vara jag som inte hängt med😁 Kan man spela i 1080p numera och bättre ljud än stereo??

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

Ny med PS5 och nu detta. Perfekt. Inte spelat nått PS5 spel innan så 150kr i månaden är helt ok. Satte igång demon souls... underbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oxies Husse:

Ny med PS5 och nu detta. Perfekt. Inte spelat nått PS5 spel innan så 150kr i månaden är helt ok. Satte igång demon souls... underbart.

Jag köpte ett år direkt för att det blir billigare med 1000 på ett år för med 150 kronor i månaden blir det 1800 kronor på ett år man betalar man tjänar alltså på att betala för ett år i taget istället för att köra per månad när det gäller Playstation Plus Extra.

Permalänk
Medlem

Inga PSP spel (än)? Bästa Ridge Racer är på PSP enligt mig!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Inget Micro Machines
Tips på spel man måste spela i det enorma biblioteket emottages tacksamt.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1666391-ps-plus-premiu...

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att testa Premium en månad men har problem med Appen. Den verkar starta upp men sedan hamnar den bara i bakgrunden( Visa dolda ikoner). Om jag klickar på den så startar den upp en liten stund men sedan så minimerar den sig själv igen. Har någon stött på liknande problem ?

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Playstation Plus har genomgått ändringar och blir lite mer likt konkurrerande tjänsten Xbox Game Pass från och med idag.

Läs hela artikeln här

Mycket trevligt! Bra jobbat av Sony.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Wow så nice och precis nu när semestern också börjar, tog premium direkt!
Ska börja testa med Spiderman Miles Morales, Assassins Creed Valhalla och sen lite äldre spel som Call of Cthulhu, Elex, Observation mm!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Väldigt många av mina fysiska spel finns med i biblioteket, så det ska bli skönt att slippa behöva swappa skivor. Tog premium för att lira retro men hittills är jag väldigt besviken på PS1 och PS2. Upplever dels inputlag men också få spel och alla dessa i PAL. Det sistnämnda ska åtminstone åtgärdas, input latencyn lär aldrig bli acceptabel.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Såg detta och tog extra-paketet, insåg rätt snabbt att med min takt att spela igenom spel kontra hur många spel jag åtminstone vill ge en chans så kommer jag vara sysselsatt fram till jul åtminstone.

Har redan börjat ge Eivor i AC Valhall en chans, gillar det starkt hittills!

Permalänk
Avstängd

Jag har de flesta spel på skiva som ni skriver att ni vill lira.

Sen är ps1 biblioteket helt horribelt. En kompis har alla spel från usa till ps1 redan på sin hdd... Jag vill dock vara laglydig, men sony verkar inte vilja ha folk som spelar deras gamla spel via dem.