Hej från nye chefredaktören

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Grym intro, och kul att träffas i verkliga livet för några dagar sedan. Ska bli kul att se vad du kan uträtta!

Spontana känslan var lugn och stabilitet, tror du har rätt ingångsvinkel för ett sånt här uppdrag

Lika kul att träffa dig! Ser fram emot att se vad du kommer med för konstiga läsksorter framöver!

Permalänk
Medlem

Hej välkommen. Jag undrar om du föredrar kvantitet eller kvalitet?Jag undrar också om du är en chef som kan ta svåra beslut?
Jag gillar din bakgrund så detta blir spännande att följa dig.Jag hoppas på seriösa sveclockers och att det inte går åt det oseriösa med kvantiet och babbel flumm som det gjorts sista 2-4 år tycker jag.

Jag vill ej ha svar av någon annan här på forumet, för att minsta lilla sak man skriver som kan fel tolkas eller inte ses som 110% positivt attackers direkt. Eller klagas på jag skriver så dåligt.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Bildexpert 📺

Aha! Rätt sorts T-shirt kanske redan på första intervjun?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Välkommen! Skägget är på plats ser jag, det är ju lovande! 🧔

Tack för välkomnandet! Jag funderade på en J. J. Jameson-mustasch först...

Permalänk
Medlem

Är din Windows licens aktiverad?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av downup:

Är din Windows licens aktiverad?

@enlightener var ärlig nu!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av downup:

Är din Windows licens aktiverad?

Protest! Ledande fråga 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av UndaC:

Välkommen. Se nu till att inte va för mycket bättre eller ambitiös än jag. Vill ju inte se dålig ut i efterhand

Det är lugnt! Går det bra tar jag åt mig äran och går det dåligt skyller jag på dig...
Nej då, seriöst så lämnar du definitivt stora skor att fylla och jag är här för att jag bryr mig om SweClockers, inte för att hävda mig själv.

Lycka nu till nere i Skåne så ses vi alla de gånger du inte orkar hålla dig från att besöka oss på kontoret!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av muddiz:

Kul! Känns tryggt med en harmonisk själ vid rodret 😉
Also: Meet and geek i karlstad confirmed? 😁

Tack för välkomnandet! Jag nöjer mig med att säga att jag har planer som inkluderar Karlstad, ja...

Permalänk
Medlem

Kul med en som verkar ha en gedigen ledarerfarenhet, men som är tekniknörd i grunden, vilket förklarar valet av nytt yrke. Lycka till, och må det bli Swecs storhetstid som kommer(annars är det redan stort att ett forum med nördbabbel är vad det är idag)

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AMD73:

Hej välkommen. Jag undrar om du föredrar kvantitet eller kvalitet?Jag undrar också om du är en chef som kan ta svåra beslut?
Jag gillar din bakgrund så detta blir spännande att följa dig.Jag hoppas på seriösa sveclockers och att det inte går åt det oseriösa med kvantiet och babbel flumm som det gjorts sista 2-4 år tycker jag.

Jag vill ej ha svar av någon annan här på forumet, för att minsta lilla sak man skriver som kan fel tolkas eller inte ses som 110% positivt attackers direkt. Eller klagas på jag skriver så dåligt.

Tack så mycket för välkomnandet!

Jag vill börja med att kommentera det sista du skrev. Det beteendet du beskriver att du vill undvika är absolut inte ok! SweClockers står för en trevlig och välkomnande miljö och har gjort så sedan långt innan jag kom hit.
Upplever någon att de bemöts dåligt eller blir påhoppade på grund av stavning eller grammatik hoppas jag att de hör av sig till oss så att vi kan stävja beteendet omgående.

För att svara på dina faktiska frågor: Jag föredrar kvalitet framför kvantitet, men det är ju oftast inte riktigt så enkelt som att välja den ena eller andra.
Jag vill i alla fall påstå att jag kan ta svåra beslut. Jag drar mig i alla fall ytterst sällan för att faktiskt ta beslut, och det kanske svarar mer på din fråga.
Våra läsare tycker så otroligt olika om innehållet så jag ser fram emot att höra feedback från dig och övriga läsare angående det vi publicerar framöver.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen, hoppas du trivs här med oss pojkar och damer i forumet också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen Anders!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aMp:

Stora gratulationer till att du lyckades knipa den prestigefyllda platsen här på SweClockers som chefredaktör!

Måste ställa en fråga direkt - när öppnar ni upp en ny webbutik med ny merch, och hur fina öppningserbjudanden kan komma att finnas? Både som en hyllning till dig och för att fira den nya butiken?

Eran förra hoodie var grymt skön, designen sådär men det vägs upp av kvaliteten och materialval osv.
5/5 RTX 4090 Ti Super Turbo Ultra OC-grafikkort i betyg gällande det.

Tackar ödmjukast! Känns riktigt kul, och sjukt overkligt, att vara här!

Jag får tyvärr spela ut "första dagen på jobbet"-kortet och säga att jag återkommer i frågan... Oavsett låter det som att jag behöver gå iväg och kolla om det gömts undan någon hoodie jag kan "låna" på kontoret.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Hej Anders välkommen! Nu ser jag fram emot en stor svettig fet recension på RTX 4000-serien, AMD RDNA3 och AMD Zen 4 tillsammans med Jonas framåt hösten!

Hej, och tack för välkomnandet!

Jag med! Utan tvekan en intressant höst vi har framför oss.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av downup:

Är din Windows licens aktiverad?

Skrivet av Enviro:

Utmärkt fråga! Ja, det är de allihop! Faktiskt!

Permalänk
Medlem

Svalt välkommen till SweC (känns jävligt taskigt att önska någon varmt välkommen just nu)!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Varmt välkommen!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Fantastiskt CV och väldigt trevlig introduktion, tack för det

Hur kommer det sig att du sökte dig till denna tjänst, psykolog är ju ett drömyrke för många och det är ett stort steg från din tidigare bakgrund?

OBS! Bara nyfiken, känn dig inte på någon sätt nödgad att svara.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Välkommen till SweC som Chefredaktör Anders

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D | MSI B350 TOMAHAWK | AMD Ryzen 5700x | Asus Radeon R9 290X 4GB DirectCU II |Asus Xonar Essence STX |Onkyo TX-8030 |Canton Plus-C, Plus-S | G.SKILL Ripjaws 16 Gb 3600 MHz | Force MP510 1Tb | EVGA Supernova G3 750w PSU | ASUS ROG Gladius III | Logitech Illuminated keyboard | 25" Dell Ultrasharp U2515H /\/\

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av medbor:

Emil 3.0, eller Anton 2.0, det är frågan!

Jacob 4.0 eller @Dimestam 5.0. Kärt barn har många namn.

Välkommen @Enlightener, vi ses den 8 juli!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Du har redan karma poäng från mig eftersom du nämner Astoria, ja - jag vet du refererar till en Biograf nånstans i Stockholm var jag aldrig har varit (är Nordbagge, men bor i Sverige) - däremot så besöker jag ofta Astoria i Oregon (USA) och det är mitt favoritställe, så när du nämner Astoria (vare det är en bio eller en stad) så får du karma Points härifrån, stort grattis och värmt välkommen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Välkommen! Jag antar ju bara rakt av att du kommer dyka upp i fredagspanelen imorgon, ska bli kul!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Då hoppas jag på en nystart utan en massa konstiga, ovidkommande agendor. Välkommen!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Välkommen 🙂 Vad är ditt favorit spel genom tiderna? Spelar du nu?

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeig:

Fantastiskt CV och väldigt trevlig introduktion, tack för det

Hur kommer det sig att du sökte dig till denna tjänst, psykolog är ju ett drömyrke för många och det är ett stort steg från din tidigare bakgrund?

OBS! Bara nyfiken, känn dig inte på någon sätt nödgad att svara.

Mvh

Tackar ödmjukast!

Jag svarar mer än gärna på det! Nu har jag löpande sedan jag slutade på psykologprogrammet arbetat både som terapeut själv samt som konsult och stöd åt legitimerade psykologer. Jag bytte helt enkelt bransch innan jag var färdig med studierna och därmed kunde jag inte arbeta som legitimerad psykolog. När jag tänkte slutföra studierna visade det sig att socialstyrelsen ändrat programmet så pass mycket sedan jag läste att jag kände att det inte var värt att börja om från termin 1 igen.
Får väl dock avslöja att jag ändå hade sökt jobbet här på SweClockers även om jag haft psykologlegitimationen klar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JoOngle:

Välkommen!

Du har redan karma poäng från mig eftersom du nämner Astoria, ja - jag vet du refererar till en Biograf nånstans i Stockholm var jag aldrig har varit (är Nordbagge, men bor i Sverige) - däremot så besöker jag ofta Astoria i Oregon (USA) och det är mitt favoritställe, så när du nämner Astoria (vare det är en bio eller en stad) så får du karma Points härifrån, stort grattis och värmt välkommen.

Tackar!

Kul oavsett referens! Tillägger gärna att det var en norrman som stod för design och installation av de tekniska systemen hos Astoria (biografkedjan). Aldrig varit i Oregon, men är med jämna mellanrum och besöker släkt i Minnesota och Illinois. Nu har en av dem flyttat till Oregon så jag kanske får anledning att resa dit framöver.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickeh2k:

Svalt välkommen till SweC (känns jävligt taskigt att önska någon varmt välkommen just nu)!

Just nu uppskattar jag definitivt svala välkomnanden än varma. Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Välkommen! Låter som du träffat på spiken som Chefredaktör på Sweclockers!

Vågar vi hoppas på mer Linuxnyheter i framtiden? Har tycket att det varit lite enahanda med nyheter och hoppas det kanske kan ändras på. Känns lite som att antalet produkter som det rapporteras nyheter om kan räknas på ena handen (det upplevs så men kanske inte är sant). Datorer och teknik är mer än bara grafikkort. Har även hoppats på guider om hur man får till något än att bara ha nyheter eller tester av hårdvara. Kanske det sistnämnda hamnar utanför Sweclockers inriktning?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Då hoppas jag på en nystart utan en massa konstiga, ovidkommande agendor. Välkommen!

Tackar för välkomnandet!

Lånar min egen kommentar från en tidigare fråga. Oavsett vad vi skriver upplevs innehållet väldigt olika av våra läsare och medlemmar. Vi uppskattar alltid feedback och jag ser fram emot att höra din och andras feedback angående innehållet framöver. Känns riktigt kul att vara här!