Hej från nye chefredaktören

Permalänk
Medlem

Hälsningar från södra Finland! Kom hit på besök nån gång, vi har hårt rågbröd och myggor på kvällarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spjakarn:

Ingen orsak! en varning dock om du tar dig till den sjön: de la ut väldigt mycket vasar under vintrarna förr, och tillsammans med en hel del fallträd över åren så har det gillrat perfekta fällor för något djupgående beten. Finns ”handritad” djupkarta via CHFF (där du också kan köpa fiskekort för andra sjöområden).

Tack för varningen, då ska jag vara försiktig med mina favorit-drag! Om vödergudarna är med mig ska jag försöka ta mig dit i helgen.

Hittade djupkartan på deras hemsida, perfekt

Någon sida av sjön som du tycker är bättre att parkera på och utgå från?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Tackar ödmjukast!

Jag svarar mer än gärna på det! Nu har jag löpande sedan jag slutade på psykologprogrammet arbetat både som terapeut själv samt som konsult och stöd åt legitimerade psykologer. Jag bytte helt enkelt bransch innan jag var färdig med studierna och därmed kunde jag inte arbeta som legitimerad psykolog. När jag tänkte slutföra studierna visade det sig att socialstyrelsen ändrat programmet så pass mycket sedan jag läste att jag kände att det inte var värt att börja om från termin 1 igen.
Får väl dock avslöja att jag ändå hade sökt jobbet här på SweClockers även om jag haft psykologlegitimationen klar.

Tack för ett väldigt utförligt och trevligt svar, det låter som att du hittat helt rätt.

Lycka till och hoppas att ni kan ta Sweclockers till nya höjder!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Expertgissare

Hej och välkommen

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Välkommen, trevligt

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Grymt välkommen!

Nu när alla oviktiga frågor ställts så tar vi några viktiga frågor!

- Gyroskebab eller nötkebab?
- Vit sås, röd sås eller kebabsås till kebaben?
- Ananas på pizza?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Tack för varningen, då ska jag vara försiktig med mina favorit-drag! Om vödergudarna är med mig ska jag försöka ta mig dit i helgen.

Hittade djupkartan på deras hemsida, perfekt

Någon sida av sjön som du tycker är bättre att parkera på och utgå från?

Jag har mest fiskat från båt; finns en gammal campingplats på norra sidan. Om du fiskar från land så skulle jag försöka ta mig så nära djupfåran jag kan, men kan bli svårt att kasta (är ganska mycket träd hehe).

Permalänk
Medlem

Tjenixen! Och varmt välkommen

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Hej!

Jag tänker formulera svaret som att jag "uppskattar" Nicolas Cage. Han är ju uppenbarligen endera geni eller galning. Bara väldigt svårt att sluta sig till vilket av dem han faktiskt är.

Tack för svar! Jag lutar mest åt geni 😁

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pugilisten:

Tack för svar! Jag lutar mest åt geni 😁

Geni såklart

"All the dialogue is either whispered or screamed"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Geni såklart
https://www.youtube.com/watch?v=JdA9_mtXYME

"All the dialogue is either whispered or screamed"

Älskar honom! Han må ha varit med i en del filmer som kan anses dåliga, men han är alltid klockren. Senaste filmen där han spelar sig själv var briljant, har redan sett den två gånger 😁

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Jon Favreau's Svenska doppelgänger?

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Jag är långt ifrån någon expert men lite koll har jag, var faktiskt tvungen att googla vad Atari 130XE var för maskin.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Välkommen!

Permalänk
Hedersmedlem

Tack allihop för det oerhört varma välkomnandet!
Jag såg redan innan fram emot min nya uppgift som chefredaktör, och ni gör det hela 10 gånger bättre!
Missade jag någons fråga eller om ni funderar på något framöver är det bara att ni hör av er.

Skrivet av medbor:

Testa ’citera flera’-knappen genom att välja mer än ett inläggs kryssruta

Du är inte så dum som jag ser ut, du! (Eller så kom du på mig med att försöka fuska lite med siffrorna för antalet inlägg... )

Skrivet av Bussović:

Grymt välkommen!

Nu när alla oviktiga frågor ställts så tar vi några viktiga frågor!

- Gyroskebab eller nötkebab?
- Vit sås, röd sås eller kebabsås till kebaben?
- Ananas på pizza?

Hamburgare
Bea till hamburgaren
Ingen ananas på mina burgare

Skrivet av john2376:

Jon Favreau's Svenska doppelgänger?

Hahaha Kanske det... Om vi gör en egen Iron-Man med oss som arbetar på kontoret, vem vill ni då se som Tony Stark?

Skrivet av shelter:

Välkommen!

Jag är långt ifrån någon expert men lite koll har jag, var faktiskt tvungen att googla vad Atari 130XE var för maskin.

Kul! Jag hade nog aldrig känt till den själv om jag inte haft en. Har nog inte stött på någon efter det.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Enlightener:

Hamburgare
Bea till hamburgaren
Ingen ananas på mina burgare

Du är mer än godkänd!
Välkommen till SweC <3

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som missat något, eller varför är inte @Enlightener chefsredaktör längre, och varför har Swec ingen chefsredaktör längre enligt https://www.sweclockers.com/info/redaktion ?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av m4gnify:

Är det bara jag som missat något, eller varför är inte @Enlightener chefsredaktör längre, och varför har Swec ingen chefsredaktör längre enligt https://www.sweclockers.com/info/redaktion ?

Anders jobbar inte kvar och vår VD på Geeks har hoppat in som tillfällig chefred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Anders jobbar inte kvar och vår VD på Geeks har hoppat in som tillfällig chefred.

Tråkigt! Han verkade vara en trevlig prick, hoppas ni hittar någon bra ersättare

Permalänk
Medlem

Varför är det så hög personalomsättning här på Sweclockers?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Varför är det så hög personalomsättning här på Sweclockers?

Känns som det är ganska generellt de senaste åren, på mitt jobb känns det som ca hälften försvinner varannat år eller så. Tror det bara är den nya modellen

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Valonen:

Varför är det så hög personalomsättning här på Sweclockers?

Folk går vidare för att göra annat. Det är inte så konstigt egentligen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av medbor:

Känns som det är ganska generellt de senaste åren, på mitt jobb känns det som ca hälften försvinner varannat år eller så. Tror det bara är den nya modellen

Måste vara svårt att hålla uppe kvaliteten på verksamheten då.

Skrivet av Enviro:

Folk går vidare för att göra annat. Det är inte så konstigt egentligen.

Jag tycker det är konstigt att en chefredaktör lämnar efter drygt ett halvår och läsarna inte får reda på det förrän vi frågar, men jag kan ju ha missat det då jag inte är här alls lika ofta som tidigare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Varför är det så hög personalomsättning här på Sweclockers?

Det är ganska hög personalomsättning på många arbetsplatser nu och har varit det en period. Det började rampa upp samtidigt som Covid-19 började klinga av och folk började arbeta mer på plats igen.

Det finns en massa namn på det, men The big quit, the great resignation och the great re-evalutation är alla namn på ungefär samma fenomen. En gemensam nämnare är att folk inte "står ut" på samma sätt som förr, trivs man inte hundra eller får ett bättre erbjudande drar man.

Min fru tog ett snack med sin chef i höstas och bad om bättre samarbete och stöd pga av galen arbetsbelastning. Chefen svarade att det inte gick att göra så mycket utan att det fick vara som det var. Min fru sa upp sig dagen efter. Chefen var helt perplex, typ "va, kan man göra så?" Hade nog inte hänt innan pandemin tror jag, men vi fick ganska mycket perspektiv av att jobba hemma etc.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Folk går vidare för att göra annat. Det är inte så konstigt egentligen.

Det intressanta är väl varför folk tycker att det finns bättre alternativ än att jobba på Sweclockers. Hade jag jobbat på Geeks hade jag nog snabbt blivit rätt trött på att låtsas vara journalist och egentligen vara någon slags smygmarknadsförare. Det är i alla fall en av flera faktorer som jag tycker syns utåt, som gör att jag inte är förvånad över att folk tycker att det finns bättre alternativ för dem, speciellt vad gäller chefredaktörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Folk går vidare för att göra annat. Det är inte så konstigt egentligen.

Om det är hög personalomsättning är väl antagligen något 'konstigt' i just den verksamheten som har just hög. Annars vore den ju normal/låg.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av frong:

Om det är hög personalomsättning är väl antagligen något 'konstigt' i just den verksamheten som har just hög. Annars vore den ju normal/låg.

Eller så handlar det om att pandemin fick folk att tänka om sina liv och vad man vill göra. Det är det som är "konstigt" här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Eller så handlar det om att pandemin fick folk att tänka om sina liv och vad man vill göra. Det är det som är "konstigt" här.

Läs igen.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Med över tio års erfarenhet av rekrytering samt en hög grad av personalansvar, är det min åsikt att det inte är "normalt" med hög omsättning av personal, oavsett hur det rationaliseras kring eventuella orsaker.

Dock förklarar avsaknaden av chefredaktör bristen på tydlig riktning de senaste månaderna.

Jonas känns som ett klokt val framåt om han vore intresserad.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Eller så handlar det om att pandemin fick folk att tänka om sina liv och vad man vill göra. Det är det som är "konstigt" här.

Det konstiga är väl kanske att det inte kommer någon hälsning när någon tongivande slutar utan att det märks på detta sätt istället, en tid efteråt...