Hej från nye chefredaktören

Permalänk
Medlem

Hälsningar från södra Finland! Kom hit på besök nån gång, vi har hårt rågbröd och myggor på kvällarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spjakarn:

Ingen orsak! en varning dock om du tar dig till den sjön: de la ut väldigt mycket vasar under vintrarna förr, och tillsammans med en hel del fallträd över åren så har det gillrat perfekta fällor för något djupgående beten. Finns ”handritad” djupkarta via CHFF (där du också kan köpa fiskekort för andra sjöområden).

Tack för varningen, då ska jag vara försiktig med mina favorit-drag! Om vödergudarna är med mig ska jag försöka ta mig dit i helgen.

Hittade djupkartan på deras hemsida, perfekt

Någon sida av sjön som du tycker är bättre att parkera på och utgå från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Tackar ödmjukast!

Jag svarar mer än gärna på det! Nu har jag löpande sedan jag slutade på psykologprogrammet arbetat både som terapeut själv samt som konsult och stöd åt legitimerade psykologer. Jag bytte helt enkelt bransch innan jag var färdig med studierna och därmed kunde jag inte arbeta som legitimerad psykolog. När jag tänkte slutföra studierna visade det sig att socialstyrelsen ändrat programmet så pass mycket sedan jag läste att jag kände att det inte var värt att börja om från termin 1 igen.
Får väl dock avslöja att jag ändå hade sökt jobbet här på SweClockers även om jag haft psykologlegitimationen klar.

Tack för ett väldigt utförligt och trevligt svar, det låter som att du hittat helt rätt.

Lycka till och hoppas att ni kan ta Sweclockers till nya höjder!

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen

Permalänk
Medlem

Välkommen, trevligt

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Grymt välkommen!

Nu när alla oviktiga frågor ställts så tar vi några viktiga frågor!

- Gyroskebab eller nötkebab?
- Vit sås, röd sås eller kebabsås till kebaben?
- Ananas på pizza?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Tack för varningen, då ska jag vara försiktig med mina favorit-drag! Om vödergudarna är med mig ska jag försöka ta mig dit i helgen.

Hittade djupkartan på deras hemsida, perfekt

Någon sida av sjön som du tycker är bättre att parkera på och utgå från?

Jag har mest fiskat från båt; finns en gammal campingplats på norra sidan. Om du fiskar från land så skulle jag försöka ta mig så nära djupfåran jag kan, men kan bli svårt att kasta (är ganska mycket träd hehe).

Permalänk
Medlem

Tjenixen! Och varmt välkommen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Hej!

Jag tänker formulera svaret som att jag "uppskattar" Nicolas Cage. Han är ju uppenbarligen endera geni eller galning. Bara väldigt svårt att sluta sig till vilket av dem han faktiskt är.

Tack för svar! Jag lutar mest åt geni 😁

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Pugilisten:

Tack för svar! Jag lutar mest åt geni 😁

Geni såklart

"All the dialogue is either whispered or screamed"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Geni såklart
https://www.youtube.com/watch?v=JdA9_mtXYME

"All the dialogue is either whispered or screamed"

Älskar honom! Han må ha varit med i en del filmer som kan anses dåliga, men han är alltid klockren. Senaste filmen där han spelar sig själv var briljant, har redan sett den två gånger 😁

Permalänk
Medlem

Jon Favreau's Svenska doppelgänger?

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Jag är långt ifrån någon expert men lite koll har jag, var faktiskt tvungen att googla vad Atari 130XE var för maskin.

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Permalänk
Chefredaktör

Tack allihop för det oerhört varma välkomnandet!
Jag såg redan innan fram emot min nya uppgift som chefredaktör, och ni gör det hela 10 gånger bättre!
Missade jag någons fråga eller om ni funderar på något framöver är det bara att ni hör av er.

Skrivet av medbor:

Testa ’citera flera’-knappen genom att välja mer än ett inläggs kryssruta

Du är inte så dum som jag ser ut, du! (Eller så kom du på mig med att försöka fuska lite med siffrorna för antalet inlägg... )

Skrivet av Bussović:

Grymt välkommen!

Nu när alla oviktiga frågor ställts så tar vi några viktiga frågor!

- Gyroskebab eller nötkebab?
- Vit sås, röd sås eller kebabsås till kebaben?
- Ananas på pizza?

Hamburgare
Bea till hamburgaren
Ingen ananas på mina burgare

Skrivet av john2376:

Jon Favreau's Svenska doppelgänger?

Hahaha Kanske det... Om vi gör en egen Iron-Man med oss som arbetar på kontoret, vem vill ni då se som Tony Stark?

Skrivet av shelter:

Välkommen!

Jag är långt ifrån någon expert men lite koll har jag, var faktiskt tvungen att googla vad Atari 130XE var för maskin.

Kul! Jag hade nog aldrig känt till den själv om jag inte haft en. Har nog inte stött på någon efter det.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Enlightener:

Hamburgare
Bea till hamburgaren
Ingen ananas på mina burgare

Du är mer än godkänd!
Välkommen till SweC <3