Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Vad har du för respons på den? Jag märkte stor skillnad när jag gick över till 240hz om vi pratar om detta om vem som ser en först. Sen har det även mycket att gör med vilken ping folk har och som du har.

Den har 144hz, men jag har sällan över 100fps så 240hz kommrr inte göra skillnad. Sedan så har jag fiber 500/500 så uppkopplingen är lika bra eller bättre än majoriteten av dom man möter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Vad har du för respons på den? Jag märkte stor skillnad när jag gick över till 240hz om vi pratar om detta om vem som ser en först. Sen har det även mycket att gör med vilken ping folk har och som du har.

Jag hade 144hz Hertz innan och 170 nu och upplevde aldrig att någon såg mig innan. Däremot har jag blivit skjuten av folk som siktar 90 grader eller mer fel vinkel mot mig men det händer tillräckligt sällan för att jag inte ska bli vansinnig.

Jag tror det mest har att göra med hur pass tur en har i matchmakingen, vilken server du hamnar på osv.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Den har 144hz, men jag har sällan över 100fps så 240hz kommrr inte göra skillnad. Sedan så har jag fiber 500/500 så uppkopplingen är lika bra eller bättre än majoriteten av dom man möter.

Jag spelar med 150fps och ser ändå stor skillnad. Min skärm har 2-3 ms i respons. Jag har bytt många skärmar och har alltid spelat på 144hz. För mig var det stor skillnad när jag bytte till 240hz. Jag ska säga att jag är väldigt känslig för all form av inputlag. T.ex så märker jag stor skillnad om jag har g-sync på eller utan där de flesta inte ser någon skillnad alls.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av FierceBrosnan:

Jag hade 144hz Hertz innan och 170 nu och upplevde aldrig att någon såg mig innan. Däremot har jag blivit skjuten av folk som siktar 90 grader eller mer fel vinkel mot mig men det händer tillräckligt sällan för att jag inte ska bli vansinnig.

Jag tror det mest har att göra med hur pass tur en har i matchmakingen, vilken server du hamnar på osv.

Vet inte om BF2042 har SBMM och hur den matchar folk. I slutet av Cold War COD blev jag skickad till USA och spelade. Var ingen trevlig upplevelse kan jag säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

armborstet tyckte jag var riktigt rolig, den blev ännu mer roligare när man låste upp dom explosiva pilarna.

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen vilja ha en kill cam.. se all BS.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Skulle verkligen vilja ha en kill cam.. se all BS.

BS som i Bullshit?

Liten sekvens med TheBrokenMachine och Westie, där Westie utav alla som varit så kritisk om 2042: "This is so well designed, so It's stupid this is the Metro we where missing"

Feel like i'm cheating...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av IceKey:

BS som i Bullshit?

Liten sekvens med TheBrokenMachine och Westie, där Westie utav alla som varit så kritisk om 2042: "This is so well designed, so It's stupid this is the Metro we where missing"

Feel like i'm cheating...

Då kanske han ska byta lag och inte spela med nybörjarna..
Det är seriöst ett skitspel, sämnre än BFV.

Permalänk
Medlem

Update #1.1 releases tomorrow, July 6 at 08:00 UTC!

🏅 New XP events
🚗 Vehicle balance changes
🚶 Soldier movement animation improvements
🕹️ New vehicles, and customizable options for #BattlefieldPortal

What’s New?

🛠️ New XP events for Pilot Kills, Disarming Mines and Repairs
🛠️ Damage reduction for the MV38-Condor’s 50mm Cannon
🛠️ Increased long-range performance for DMR’s
🛠️ New vehicles, and customizable options for #BattlefieldPortal

Full update notes.

Permalänk

http://youtu.be/D3CH8Qf0wrs

Liten montage från Exposure mappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

ingen recoil alls.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Bra ös hahaha
Lirade lite Rush 128 igår.. OMG vilket kaos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ingen recoil alls.

inte nådig auto lock heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Varför är det ingen recoil när du skjuter oberoende av vapen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

ingen recoil alls.

Skrivet av griid:

Gissar att han spelar på konsol.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Han spelar TD för det mesta har jag för mig och på PC. Ganska lätt att få mkt kills när folk bara sitter i hörnor.
Det kan även vara en server där det är snabbare spel helt enkelt.
Rush 128 player custom med 1.3 x snabbare gameplay är helt galet kaos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Kändes väldigt märkligt att siktet helt drog till höger efter nedhoppet i början och dödade en person som inte ens syntes i bild.
Var längesedan jag spelade spelet, men har de crossplay är ju det helt värdelöst om det ser ut sådär

Jag är nog för gammal för sådant här kaos-spel med RNG-kills

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

ingen recoil alls.

Jag har aldrig recoil alls och har knappt haft det i någon Battlefield. Varför vet jag inte. Kör nu med den nya Viper och den har ingen recoil alls. Kan även bero på att jag spelar på låg dpi 450.

Skrivet av IceKey:

Bra ös hahaha
Lirade lite Rush 128 igår.. OMG vilket kaos

den missade jag

Skrivet av zkin:

inte nådig auto lock heller...

Detta kan man träna upp vilket jag har gjort efter många år. Kollar du på mina gamla klipp så ser du att jag har blivit bättre på det.

Skrivet av griid:

Låg DPI, hög ingame sense.

Skrivet av SellahiR:

Nope, PC kommer aldrig ens att testa en konsol

Skrivet av IceKey:

<Uppladdad bildlänk>

Han spelar TD för det mesta har jag för mig och på PC. Ganska lätt att få mkt kills när folk bara sitter i hörnor.
Det kan även vara en server där det är snabbare spel helt enkelt.
Rush 128 player custom med 1.3 x snabbare gameplay är helt galet kaos.

Klippen från denna är helt från Breaktrough samt Rush, men du har helt rätt TD gillar jag mest

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad föredrar ni, 64 spelare eller 128?
Jag själv kör på servrar med 64 spelare men ni som kör på 128 spelare vad får ni för fps? tycker ni inte det är stor skillnad på hur spelet flyter?

Visa signatur

i5-14400F | 1TB SSD M.2 | 32GB DDR5 | RTX 4070 SUPER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Jag själv kör på servrar med 64 spelare men ni som kör på 128 spelare vad får ni för fps? tycker ni inte det är stor skillnad på hur spelet flyter?

Breaktrough 64 och har väldigt fin fps i 1440p High, snittar nästan 200 fps så det flyter på fint.
128 players gör jag ibland, dock lirat 128 Rush Custom utan fordon, jisses vilket kaos det är på bland annat Exposure.

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

64. Det laggar för mycket med 128 sen blir även hitregen värre med fler spelare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Breaktrough 64 och har väldigt fin fps i 1440p High, snittar nästan 200 fps så det flyter på fint.
128 players gör jag ibland, dock lirat 128 Rush Custom utan fordon, jisses vilket kaos det är på bland annat Exposure.
<Uppladdad bildlänk>

Hur många fps ligger du på vid 128 spelare? upplever du stor skillnad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

64. Det laggar för mycket med 128 sen blir även hitregen värre med fler spelare.

Jag upplever likadant faktiskt och jag hoppas att 64 spelare blir standard sen. Jag tycker inte 128 spelare är battlefield.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Hur många fps ligger du på vid 128 spelare? upplever du stor skillnad?

Laggar inte, men hitreg är sämre som sagt. 128 är bara kaos och inte Battlefield helt enkelt.
Kanske kommer ett Battle Royal framöver enligt ryckten, även singel player.

Permalänk
Medlem

Tycker 32p med lite mindre antal flaggor är det bästa, CQ small, som fanns i bf4, innan allt gick åt helvete!
Iofs, bf1 är bra med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tycker 32p med lite mindre antal flaggor är det bästa, CQ small, som fanns i bf4, innan allt gick åt helvete!
Iofs, bf1 är bra med...

Bara och slänga upp en custom server och se om dem fylls upp, värt ett försök iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

128 gillar när det känns som krig.
Men jobbigt när man inte riktigt är med

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

128 gillar när det känns som krig.
Men jobbigt när man inte riktigt är med

Testa 128 Player Rush utan fordon, kaos helt och vissa servers har ökat gameplay, full xp och man låser upp vapen fort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Testa 128 Player Rush utan fordon, kaos helt och vissa servers har ökat gameplay, full xp och man låser upp vapen fort.

ok det har jag inte provat.
Antar att det är i Portal?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är det äckligaste med BF är att man kan flyga helikopter på egen hand och använda alla funktionerna. Kör helikoptern, gå över till copilot medans helikoptern faller i ultra-slowmotion och bomba allt du ser. Gå över till pilot igen för att återvinna höjd och repetera. Det är helt klart den äckligaste spelstilen man kan ha i 2042, slår att vara en sniper med hästlängder och det är ILLA att vara sniper.

Visa signatur