Permalänk
Skrivet av Gimbal:

En "low profile" numpad med kailh choc V2 brytare och SA keycaps, så i slutändan kanske inte så jättelåg profil.
Färgen ska bli datorbeige när jag får tag i rätt färg, tillsvidare är den högblank VW bubbla-orange. (Det var det jag hade hemma...)
https://i.imgur.com/PvReYUx.jpeg
Skalet är smått inspirerat av IBMs tangentbord.

Jävligt cool en sådan vill jag också ha, har du gjort skalet själv?

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille_AMD:

Jävligt cool en sådan vill jag också ha, har du gjort skalet själv?

Ja, jag har ritat skalet (och kikat lite på IBMs klassiska tangentbord) och sedan 3d-printat, putsat och lackat.
Blev inte så himla tokigt om jag får säga det själv. Nästa steg är en TKL i samma stil, men det blir nog inte förrän i höst.

Permalänk
Medlem

Keychron Q1 med Gateron oil kings, Traitorskeys caps Ska byta caps dock, inte alls fina på bordet!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Fått tag i mer pulse caps så jag kunde byta ut de som var svarta emot cyan.
Nu skulle jag säga att det är klart.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Fått tag i mer pulse caps så jag kunde byta ut de som var svarta emot cyan.
Nu skulle jag säga att det är klart.

<Uppladdad bildlänk>

Mycket bättre 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Mycket bättre 👍

Ja, jag tycker det, ja störde mig på att de inte var cyan överallt 😁

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Ja, jag tycker det, ja störde mig på att de inte var cyan överallt 😁

Haha, ja jag ville inget säga 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Haha, ja jag ville inget säga 🙃

Haha det hade varit lugnt, för ja hade samma tanke, och det var ”så länge” men ja visste ju inte hur snabbt man kunde hitta pulse caps, nu hade jag turen att en satt på några överblivna som passa mig och som han inte behövde, så det gick fortare än jag trodde, och det är ja väldigt glad för 😂

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

keychron q4, holy pandas, mito mt3 9009 pbt

Permalänk
Medlem

Monokei Kei

Senaste tillskottet ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbal:

En "low profile" numpad med kailh choc V2 brytare och SA keycaps, så i slutändan kanske inte så jättelåg profil.
Färgen ska bli datorbeige när jag får tag i rätt färg, tillsvidare är den högblank VW bubbla-orange. (Det var det jag hade hemma...)
https://i.imgur.com/PvReYUx.jpeg
Skalet är smått inspirerat av IBMs tangentbord.

Wow! En sån vill jag ha! Jag har ett numpad PCB som inte har samma layout som din, men skulle man kunna få ta del av din fil och modifiera för min? Jag lovar att inte sprida vidare.

Mvh, Jonatan/Sendrim

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Så var vi klara för denna gången!
Toknöjd med resultatet!
Nu ska jag bara vänta på mina planerade keycaps, sen är vi färdiga på riktigt tror jag.

https://i.imgur.com/Z6xGJQo.jpg

Det börjar närma sig nu.

Äntligen har mina keycaps kommit i posten. Tog bara... 8 månader?

MiTo SA Laser från Drop.
Ska bara hitta ork att byta ut nuvarande set.

Referens tidigare inlägg.
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Joinar Keychron Q1 gänget, tapemod och tape breakmod. Red Phantom brytare från keychron som är prelubed, riktigt gooa. Dock så tycker jag ljudet från spacebaren är lite högt och inte alls samma fina ljud som övriga keys.
Förslag på fix? Kan man sätta qaskets under baren för dämpa den lite eller blir den helt stum då?

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av maLakai:

Joinar Keychron Q1 gänget, tapemod och tape breakmod. Red Phantom brytare från keychron som är prelubed, riktigt gooa. Dock så tycker jag ljudet från spacebaren är lite högt och inte alls samma fina ljud som övriga keys.
Förslag på fix? Kan man sätta qaskets under baren för dämpa den lite eller blir den helt stum då?
<Uppladdad bildlänk>

Finns ju olika sätt att ändra ljudet, men de kommer aldrig låta likadant.
Du ju likna det vid ett trumset där de små och stora pukorna låter olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Finns ju olika sätt att ändra ljudet, men de kommer aldrig låta likadant.
Du ju likna det vid ett trumset där de små och stora pukorna låter olika

Nä det är jag med på, vill bara dämpa ljudet på just space. Ska testa tejpa insidan av spacebaren se om det blir lite tystare.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Skrivet av maLakai:

Nä det är jag med på, vill bara dämpa ljudet på just space. Ska testa tejpa insidan av spacebaren se om det blir lite tystare.

Sådant finns ju tex, hur bra det fungerar/prisvärt låter jag vara osagt.
https://keygem.store/products/kbdfans-mechanical-keyboard-spa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Joinar Keychron Q1 gänget, tapemod och tape breakmod. Red Phantom brytare från keychron som är prelubed, riktigt gooa. Dock så tycker jag ljudet från spacebaren är lite högt och inte alls samma fina ljud som övriga keys.
Förslag på fix? Kan man sätta qaskets under baren för dämpa den lite eller blir den helt stum då?
<Uppladdad bildlänk>

Jag brukar alltid kombinera skumgummi i keycapen som StuntmanMike nämnde med switchpads eller pe foam mellan brytaren/brytarna och pcb. Det tillsammans brukar få ner ljudet till en mer behaglig nivå

Istället för att köpa färdiga bitar skumgummi köpte jag ett ark med något hobbyskumgummi för 50kr som är 4mm tjockt och skär ut egna. Borde finnas i valfri hobbybutik.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

har du gjort plumbers mod på space då? Gör ju störst skillnad på stab keys.. Sätt plåster på ändarna av stabilisatorn som går in i huset och lägg på smörj där. Annars har jag märkt att det som måste skapa högt pitch ljud är dem små pinnarna på switch hannen som slår emot huset när dem går tillbaka.. är så liten yta..inte hittat någon bra mod för det ännu dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sendrim:

Wow! En sån vill jag ha! Jag har ett numpad PCB som inte har samma layout som din, men skulle man kunna få ta del av din fil och modifiera för min? Jag lovar att inte sprida vidare.

Mvh, Jonatan/Sendrim

Kul att du gillar den. Den är ritad i DesignSpark Mechanical och använder som sagt Kailh choc v2 lågprofil switchar, utom de två översta knapparna som är vanliga MX normalhöga switchar vilket gör att de knapparna hamnar lite högre.

Kan bli trixit att få till utseendet med lika höga switchar överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Det börjar närma sig nu.

Äntligen har mina keycaps kommit i posten. Tog bara... 8 månader?

MiTo SA Laser från Drop.
Ska bara hitta ork att byta ut nuvarande set. <Uppladdad bildlänk>

Då har jag en grov tanke på upplägget iallafall.
Vad tror vi?

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Då har jag en grov tanke på upplägget iallafall.
Vad tror vi? <Uppladdad bildlänk>

Vad är det för PCB som stödjer detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad är det för PCB som stödjer detta?

Denna PCB från KBDFans.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Då har jag en grov tanke på upplägget iallafall.
Vad tror vi? <Uppladdad bildlänk>

Nu börjar det kännas hemma faktiskt.
Ska väl få tummen ur arlset och skjuta in layouten med lager korrekt bara.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Man behöver ju knappt något extra med en 75%. 🤔

Permalänk
Medlem

Nova 65 ANSI Hotswap PCB, Black Alu case.
Switch: Gateron G Pro Yellow. Lube 205g0 + 105g. Deskey film.
Stabs: Durock v2 Screw in. Lube 205g0 + XHT-BDZ.
Keycaps: PBT Cherry, GMK Clone.
Mods: Stöpt silikon i case. Tape mod undersida av PCB. Switch pads i EVA-foam.

Tofu65 ANSI Hotswap PCB, Silver Alu case.
Switch: Frankenswitches; SP-star white bottom, Tecsee Diamond top, 55G spring, Linjär stem i UHMWPE. Lube 205g0 + 105g. Deskey film.
Stabs: Durock v2 Screw in. Lube 205g0 + XHT-BDZ.
Keycaps: PBT Cherry, Odin Gaming BOW.
Mods: Silikon stöpt i case. Poron platefoam. PE-foam mellan PCB och plate.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på keycaps till ett keychron q1? Hade ett duckyset hemma med höger alt, windows knappen och ctrl passade inte. Gärna svart eller någon mörkare färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kurre:

Någon som har tips på keycaps till ett keychron q1? Hade ett duckyset hemma med höger alt, windows knappen och ctrl passade inte. Gärna svart eller någon mörkare färg.

Jag kör dessa.. https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/infinity-116-keys-keycap-...

Men kommer snart köpa nya tror jag

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Byggde grabbens 10års-present häromdagen. Han fick välja switchar och caps själv ur mitt förråd.
Tofu60, lubade + filmade equalz tangerine 62g på en pc plate och en dz60 pcb under det hela.

Permalänk
Medlem

Pizza65 med PBTfans WoB

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850