Permalänk
Skrivet av Gimbal:

Så (en del) Amiga 2000 tangentbord var från Cherry, det var som attan.
Kul.

Ja precis, första generationen va Cherry sedan bytte de till något gummi-membran och space invaders så det finns tre olika till Amiga 2000.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nya Pulse setet är på, blev sjukt nöjd måste jag säga.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Woop woop!

Var sugen på Kyria först faktiskt. Men sen kom jag över ett begagnat Sofle och fastna för konceptet med split ortho. Soflet har dock lite onödigt många tangenter så tänkte ändå dra iväg en beställning på Kyria när rev 2.1 kom in i lager hos splitkb. Men sen kom det ut två Corne på mkswes marknad och då kunde jag inte hålla mig. Såg att splitkb fått in rev 2.1 av Kyria nu.. och även att priset på 2.0 är nedsatt till 25 euro... kliar lite i fingrarna

Slänger in en bild på Sofle:t också

https://i.imgur.com/wKvg4Qm.jpg

Riktigt schysst, lätt avundsjuk!

Permalänk
Medlem

Ny bräda klar, Pizza65.
Gateron v2 stabs
Smorda Gateron CJ brytare
KBnordic BoW caps

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@maniac Ser riktigt cleant ut! Hur är kvaliteten på capsen från KBnordic?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tofu65 från Kbdfans .
Grundtanken var att få ett tyst tangentbord, så det är 1.7KG med ljuddämpning, aluminiumchassi samt mässingsplatta tillsammans med Cherrys "Rosa" brytare.
Fantastiskt nöjd, det enda som saknas är en numpad....
_____________________________

Någon som vet var man kan få tag på prisvärda numpads / macropads? (Gärna med knob/oled eller annat roligt). DIY eller färdigt spelar ingen roll, har dock aldrig gjort något sånt tidigare så kan vara skoj att testa.
Vill kunna ha en numpad som kan modifieras, så då antar jag att vanliga numpads faller bort?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

_____________________________

Någon som vet var man kan få tag på prisvärda numpads / macropads? (Gärna med knob/oled eller annat roligt). DIY eller färdigt spelar ingen roll, har dock aldrig gjort något sånt tidigare så kan vara skoj att testa.
Vill kunna ha en numpad som kan modifieras, så då antar jag att vanliga numpads faller bort?

Hur ser din budget ut? SPIN Macropad är mysig tycker jag. Han är väldigt bra att ha att göra med dessutom. Det står att man ska kontakta honom om man är intresserad. Den verkar kunna uppfylla alla dina behov.

Permalänk
Medlem

Jag är supernöjd med min Ducky One.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite imponerad över Varmilo. Riktigt bra för att vara direkt från "fabrik". Så just nu kör jag denna

VA88M

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Moonlander MK 1

Skaffade när jag började få ont i armen, ergonomiskt mekaniskt tangentbord som går att programmera. Knapparna går i kolumner istället för snett som på ett vanligt tangentbord. MX Brown. Brukar packa ned för att ta till kontoret, kom med ett fodral. Använder ej tiltfunktionen ännu.

Permalänk
Medlem

Varmilo VA69 SE
Orginal och Melon PBT keycaps

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

GMMK PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

<Uppladdad bildlänk>

Nöjd? Har själv beställt ett Keychron Q1, kollade dock på GMMK PRO men hade svårt o bestämma mig..!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Keychron K8 wireless

Har amerikans layout
Är det någon som vet hur man gör ”krokodilmunnar” < >

- När man använder svenskt tangentbord i Windows?

I nuläget måste jag switcha till amerikanskt tangentbord i Windows för att få till dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Nöjd? Har själv beställt ett Keychron Q1, kollade dock på GMMK PRO men hade svårt o bestämma mig..!

Mycket nöjd! Kör clear brytare och klicken låter mycket fint. Ljuddämpningen är toppen. Köpte ett trähandledsstöd via Etsy, eftersom GMMK:s inte har något som passar.

Enda nackdelen är rgb:n på sidorna som jag hade kunnat klara mig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontakone:

<Uppladdad bildlänk>

Har amerikans layout
Är det någon som vet hur man gör ”krokodilmunnar” < >

- När man använder svenskt tangentbord i Windows?

I nuläget måste jag switcha till amerikanskt tangentbord i Windows för att få till dem.

Jag använder Swerty för tillfället. Det är vissa keybinds som stör mig men jag har inte orkat skapa en egen layout ännu.

Permalänk
Skrivet av jontakone:

<Uppladdad bildlänk>

Har amerikans layout
Är det någon som vet hur man gör ”krokodilmunnar” < >

- När man använder svenskt tangentbord i Windows?

I nuläget måste jag switcha till amerikanskt tangentbord i Windows för att få till dem.

Ja swerty är jättebra tycker jag 👆

Permalänk
Medlem

Kyria kit från splitkb

Första tangentbord jag lött ihop. Var förvånansvärt enkelt. Jobbigare var att smörja alla switchar.

Switch: Gazzew Boba U4, smord med 205g0 och med 53g triple stage spring (Wuque TL530)
Original kändes dessa väldigt tunga och skrapiga. Nu är de lätta, glidiga, tysta och kommer tillbaka snabbare efter tryck.

Keycaps: MDA från epomaker
Provat en massa keycap profiler men inte hittat något passande än. MDA fast med SA sculpt skulle vara perfekta kombinationen.
Kör colemak-dh så kommer aldrig ha knappar som stämmer överens tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontakone:

<Uppladdad bildlänk>

Har amerikans layout
Är det någon som vet hur man gör ”krokodilmunnar” < >

- När man använder svenskt tangentbord i Windows?

I nuläget måste jag switcha till amerikanskt tangentbord i Windows för att få till dem.

Permalänk
Medlem

Städade i gömmorna här hemma lite, hittade lite Topre relaterat som legat ett par år och dammat. Tycker väll att det är lite för lite sådant här i tråden så delar med mig

Först lite Topre caps som köpts för många år sedan och mest troligen allt för dyrt

Och så ett par brädor med

Plum RGB katten bland hermelinerna, CM Novatouch ISO med Matt3o DSA Granite, Realforce 91U helt orört
Realforce 87 USB BoB ANSI, Realforce 88 UB ISO Svensk layout med caps ifrån ett vitt 105 UB, Realforce 88 UB ISO Svensk layout med blandade extra caps införskaffade innan det fanns så mycket custom alls att skaffa for Topre

Ej med på bild är då ett Realforce 105 UB ISO med svensk layout som är på jobbet och min daily driver

Kanske har ett eller två brädor för mycket inser jag nu, har ju även lite MX och IBM här hemma... (och möss och trackballs och .. )

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Skrivet av Talossi:

Jag använder Swerty för tillfället. Det är vissa keybinds som stör mig men jag har inte orkat skapa en egen layout ännu.

Stort tack! Jag SWERTY var precis den lösning jag behövde. Tog mig även friheten att binda om " till SHIFT = CTRL = ä

Permalänk
Medlem

Topre kan man inte få för mycket av och HHKB är ett fulländat tangentbord:

På bilderna finns HHKB Professional, HHKB Professional 2, HHKB Professional BT, HHKB Hybrid, Coolermaster Novatouch och Realforce 87UBS

Permalänk
Skrivet av jontakone:

Stort tack! Jag SWERTY var precis den lösning jag behövde. Tog mig även friheten att binda om " till SHIFT = CTRL = ä

Låter omständigt, varför inte ha den på " ' 🤔

Permalänk
Medlem

6-7 år in i intresset

Här är några bilder av mina som jag hade nära till hands:
https://photos.app.goo.gl/PCGxamWqA8NDtpyp8

Vi har en liten Svensk discord om tangentbord om någon vill joina: discord.gg/mkswe

Visa signatur

Tangentbord. Massa tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sendrim:

Här är några bilder av mina som jag hade nära till hands:
https://photos.app.goo.gl/PCGxamWqA8NDtpyp8

Vi har en liten Svensk discord om tangentbord om någon vill joina: discord.gg/mkswe

Många byggen med SA profil

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Dem här två används mest ❤️

Sen används detta en hel del med!

Sen får detta lite hatkärlek.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Dactyl Manuform

12 dagar gammalt nu återstår det bara;

* Finslipning av firmware
* Byte av processor
* Byte till vita double shot knappar
* Montera in leds
* Köpa och montera in bluetooth extension card
* Köpa och montera in bra batteripacks

Permalänk
Medlem

Numpad

En "low profile" numpad med kailh choc V2 brytare och SA keycaps, så i slutändan kanske inte så jättelåg profil.
Färgen ska bli datorbeige när jag får tag i rätt färg, tillsvidare är den högblank VW bubbla-orange. (Det var det jag hade hemma...)

Skalet är smått inspirerat av IBMs tangentbord.