Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tack för tipset, det blev en beställning.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Konsolgrävare

Horizon Forbidden West | VRR & HFR Update

  • VRR improves dynamic resolution scaling on 60Hz

  • VRR & HFR targets a refresh rate between 60Hz and 120Hz

  • New "Balanced" Graphics Mode introducing 40Hz for supported displays

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:
  • VRR improves dynamic resolution scaling on 60Hz

  • VRR & HFR targets a refresh rate between 60Hz and 120Hz

  • New "Balanced" Graphics Mode introducing 40Hz for supported displays

https://youtu.be/ARFT5fMF6qA

Toppen!

Äntligen ska jag spela Forbidden West längre än första "tutorial"-delen innan "mötet". I förra patchen fixade dom ju performance-läget och allt shimmer som pågick och nu blir performance-läget ännu bättre! Blir till att spela ikväll!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nu1mlock:

Toppen!

Äntligen ska jag spela Forbidden West längre än första "tutorial"-delen innan "mötet". I förra patchen fixade dom ju performance-läget och allt shimmer som pågick och nu blir performance-läget ännu bättre! Blir till att spela ikväll!

Själv kommer man nog välja nya Balance läget

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

God of War Ragnarök kommer ut 9 November 2022!

https://blog.playstation.com/2022/07/06/god-of-war-ragnarok-l...

https://blog.playstation.com/2022/07/06/god-of-war-ragnarok-c...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Krimskrams och digitalt.... vinylskiva istället för en spelskiva.
Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Själv kommer man nog välja nya Balance läget

Jag tycker att dom gör helt rätt i att låsa upp grafik- och prestandaläget och dessutom lägger till ett balanserat läge där dom drar igång ytterligare grafikinställningar och kör 40fps. Fler valmöjligheter till folket!

Jag ser ingen/inte tillräcklig skillnad på grafiken så länge jag springer omkring och skjuter pilar och kastar fällor hit och dit och föredrar ett högre flyt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nu1mlock:

Jag tycker att dom gör helt rätt i att låsa upp grafik- och prestandaläget och dessutom lägger till ett balanserat läge där dom drar igång ytterligare grafikinställningar och kör 40fps. Fler valmöjligheter till folket!

Jag ser ingen/inte tillräcklig skillnad på grafiken så länge jag springer omkring och skjuter pilar och kastar fällor hit och dit och föredrar ett högre flyt.

Verkligen! Hur fler val desto bättre!

Väntar på Digital Foundrys analys innan jag bestämmer mig

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Fan vad tjusig och faktiskt sjukt glad att de skickar med en digital kod(så vi PS5 digital kan unna oss denna) tror ni någon svensk återförsäljare kommer sälja denna eller är det endast via Sony?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Fan vad tjusig och faktiskt sjukt glad att de skickar med en digital kod(så vi PS5 digital kan unna oss denna) tror ni någon svensk återförsäljare kommer sälja denna eller är det endast via Sony?

Brukar säljas av nästan alla återförsäljare, men tillgängligheten kan vara begränsad.

Permalänk
Medlem

OMG OMG OMG OMG!!! Äntligen!!!

https://www.pushsquare.com/news/2022/07/biomutant-ps5-version...

Gratis uppgradering så vill man spara pengar kan man köpa PS4-versionen på skiva för 199:-.

Permalänk
Medlem

Not explored The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience yet? There’s still time! The UE5 tech demo will only be available in stores until July 9. Download it before that date and you’ll still be able to access the demo going forward—or re-download it if you’ve deleted it from your console.
https://www.unrealengine.com/en-US/wakeup

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

OMG OMG OMG OMG!!! Äntligen!!!

https://www.pushsquare.com/news/2022/07/biomutant-ps5-version...

Gratis uppgradering så vill man spara pengar kan man köpa PS4-versionen på skiva för 199:-.

Det är jättebra att dom släpper en uppdatering för PS5 med stöd för upp till 60fps.

Opencritic: 67
Metacritic: 64
Critics recommended: 38%

Dom bör få större lycka genom att erbjuda det via PS Plus eller Game Pass jämfört med att enbart sälja sitt spel. Ser fram emot det på Game Pass och PS Plus Extra.

För övrigt roligt att deras Performance mode körs i 1440p som Playstation inte ens har native stöd för. Men men...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Japp, har längtat efter att spela Biomutant men velat vänta på PS5-versionen, som det viskades om redan vid release.
Hade nästan gett upp hoppet.
4K i 50-60 FPS med VRR är helt ok för mig för ett spel utvecklat av ett litet team som dessutom är svenskt.
Synd att det inte släpps nu under semestern bara. Men man kan inte få allt heter det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

För övrigt roligt att deras Performance mode körs i 1440p som Playstation inte ens har native stöd för. Men men...

Kanske är som man kan välja i Final Fantasy XIV Online, 1440p som skalas upp till 4K?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Det är jättebra att dom släpper en uppdatering för PS5 med stöd för upp till 60fps.

Opencritic: 67
Metacritic: 64
Critics recommended: 38%

Dom bör få större lycka genom att erbjuda det via PS Plus eller Game Pass jämfört med att enbart sälja sitt spel. Ser fram emot det på Game Pass och PS Plus Extra.

För övrigt roligt att deras Performance mode körs i 1440p som Playstation inte ens har native stöd för. Men men...

Release day 6 september som även råkar vara första tisdagen i september.
Första tisdagen i varje månad är även när de månatliga ps plus essential spelen blir tillgängliga. Så fullt möjligt att det blir del av psplus på release

- 4thePlayers

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Konsolgrävare

ALLM Update

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Kanske är som man kan välja i Final Fantasy XIV Online, 1440p som skalas upp till 4K?

Javisst, så är det, men jag hade hellre kört native 1440p på min TV än 1440p uppskalat till 4K.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Javisst, så är det, men jag hade hellre kört native 1440p på min TV än 1440p uppskalat till 4K.

Förutsatt att TVn skalar upp signalen bättre till 4k kanske det är bra, men om TVn är i game mode är väl det tveksamt? Om FSR kan användas borde uppskalning på konsolen vara att föredra oavsett.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

Det här nya PS Plus, det är en sak jag undrar.
Jag tycker att det här med 3 månaders per betalning låter mycket för både Extra och Premium.

Kan man köra varje månad istället för då blir kostnaden väl mindre?

Anledningen till att jag frågar är för att när jag vill uppgradera från vanliga så säger den 3 månader för det är så jag har just nu (hade innan nya PS Plus) och vet inte hur man väljer en per månads kostnad.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Det här nya PS Plus, det är en sak jag undrar.
Jag tycker att det här med 3 månaders per betalning låter mycket för både Extra och Premium.

Kan man köra varje månad istället för då blir kostnaden väl mindre?

Anledningen till att jag frågar är för att när jag vill uppgradera från vanliga så säger den 3 månader för det är så jag har just nu (hade innan nya PS Plus) och vet inte hur man väljer en per månads kostnad.

Kostnaden per betalningtillfälle blir lägre, men du får istället högre pris för tjänsten och får betala oftare istället. Det blir alltså dyrare i längden.

Du behöver ändra betalningsplan innan du upograderar om du inte vill betala för tre månader direkt.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du behöver ändra betalningsplan innan du upograderar om du inte vill betala för tre månader direkt.

Jag ändrade planen till månads istället, men får vänta till augusti innan jag kan göra nånting nytt.

tack för svar annars.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sic annoying, flyttade precis ps5an till datorn o kopplade in till min msi 1440p 165hz-skärm och så upptäcker man att att den inte stödjer den upplösningen? Vad är det här - 2005?

Visst kan väl flytta tillbaka till 4k-tvn men ändrade pga lugnare spelmiljö för resten av familjen.

Finns ingen lösningen, nu eller på horisonten??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Sic annoying, flyttade precis ps5an till datorn o kopplade in till min msi 1440p 165hz-skärm och så upptäcker man att att den inte stödjer den upplösningen? Vad är det här - 2005?

Visst kan väl flytta tillbaka till 4k-tvn men ändrade pga lugnare spelmiljö för resten av familjen.

Finns ingen lösningen, nu eller på horisonten??

Kännt sedan release, inget stöd för 1440p, tror heller ej du aldrig kommer se det.
Sony's strategi är att sälja Bravia 4K TV's som enligt dem parar sig bäst med Playstation 5.
Om du varit marknadsstrateg/försäljningsstrateg inom Sony hade du förmodligen tänkt likadant.
Handlar inte om några årtal eller missar här, det är ett medvetet beslut, både bra och dåligt, mest bättre.

Stödjer din 1440p HDR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon325100:

Kännt sedan release, inget stöd för 1440p, tror heller ej du aldrig kommer se det.
Sony's strategi är att sälja Bravia 4K TV's som enligt dem parar sig bäst med Playstation 5.
Om du varit marknadsstrateg/försäljningsstrateg inom Sony hade du förmodligen tänkt likadant.
Handlar inte om några årtal eller missar här, det är ett medvetet beslut, både bra och dåligt, mest bättre.

Stödjer din 1440p HDR?

Mmm, stödjer HDR (MSI OPTIX MAG272CQR) och jag är över lag väldigt nöjd med den.

Läste en artikel att nån sony-höjdare i allafall sagt att 1440p-implementering inte är några problem. Får väl hoppas det ligger i pipelinen då det lär finnas ett sug efter det. Känns weird.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TotalF:

Mmm, stödjer HDR (MSI OPTIX MAG272CQR) och jag är över lag väldigt nöjd med den.

Läste en artikel att nån sony-höjdare i allafall sagt att 1440p-implementering inte är några problem. Får väl hoppas det ligger i pipelinen då det lär finnas ett sug efter det. Känns weird.

Okej, inte speciellt, ett Playstation 5 + en 4K Bravia TV = 30-50000SEK i försäljningspris för Sony, per användare.
Lägg därtill eventuella tillbehör, så som soundbar, en receiver, ett par hörlurar, PS Plus prenumeration, spel osv.
Dem är 100% medvetna om möjligheten till 1440p, dem är inte dumma, men förstår ditt konsumentperspektiv.

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Sic annoying, flyttade precis ps5an till datorn o kopplade in till min msi 1440p 165hz-skärm och så upptäcker man att att den inte stödjer den upplösningen? Vad är det här - 2005?

Visst kan väl flytta tillbaka till 4k-tvn men ändrade pga lugnare spelmiljö för resten av familjen.

Finns ingen lösningen, nu eller på horisonten??

Skrivet av TotalF:

Mmm, stödjer HDR (MSI OPTIX MAG272CQR) och jag är över lag väldigt nöjd med den.

Läste en artikel att nån sony-höjdare i allafall sagt att 1440p-implementering inte är några problem. Får väl hoppas det ligger i pipelinen då det lär finnas ett sug efter det. Känns weird.

Har inte provat det själv då jag har en bra tv till min ps5. Men har inte din skärm stöd för ”console mode”? Har också en en msi 27 skärm och den har det iaf. Den tar emot 4k signal och skalar ner till 1440p. Eller så kanske detta har andra nackdelar?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har inte provat det själv då jag har en bra tv till min ps5. Men har inte din skärm stöd för ”console mode”? Har också en en msi 27 skärm och den har det iaf. Den tar emot 4k signal och skalar ner till 1440p. Eller så kanske detta har andra nackdelar?

Well, i on screen displayen står det iaf 1080p när ps5an körs. Vad som händer internt har jag inte en aning om 🤣🤣🤣

Har en samsung the frame 65" som ps5an var silkeslen ihop med, kamske bara får byta tilbaka...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Well, i on screen displayen står det iaf 1080p när ps5an körs. Vad som händer internt har jag inte en aning om 🤣🤣🤣

Har en samsung the frame 65" som ps5an var silkeslen ihop med, kamske bara får byta tilbaka...

https://www.msi.com/blog/msi-monitor-console-mode-designed-to...

Googlade och hittade denna listan. 271 och 273 finns med men inte 272? Du behöver in i settings på skärmen och aktivera, tror jag. Funkar inte för mig då jag har datorn och displayport men kolla lite för säkerhets skull så du inte har det och missat det.
Tv är väl alltid bäst om man nu inte sitter och kör pvp 99% av tiden och behöver varje millisekund.
Ofta faller det på att skärmarna har urusel HDR och ser bedrövligt ut vs ex en OLED tv.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

https://www.msi.com/blog/msi-monitor-console-mode-designed-to...

Googlade och hittade denna listan. 271 och 273 finns med men inte 272? Du behöver in i settings på skärmen och aktivera, tror jag. Funkar inte för mig då jag har datorn och displayport men kolla lite för säkerhets skull så du inte har det och missat det.
Tv är väl alltid bäst om man nu inte sitter och kör pvp 99% av tiden och behöver varje millisekund.
Ofta faller det på att skärmarna har urusel HDR och ser bedrövligt ut vs ex en OLED tv.

Har displayport mellan skärmen och datorn (amd 6900 XT), är inte helt säker på varför det spelar roll?

Kollade och hade visst en flik i skörmens OSD som hette Gaming och därefter 5 presets, typ User, Racing, Rpg och två till. Borde kanske rota fram manualen för att se vad de olika presetsen gör men inställningarna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2