Nothing visar Phone 1 – på riktigt

Permalänk
Melding Plague

Nothing visar Phone 1 – på riktigt

Nothings första telefon Phone 1 siktar på mellanklassen med fokus på design och enkel användning. Säljstart sker 21 juli med en prislapp på 5 390 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Ska bli intressant att se riktiga reviews sedan.
Bra att de inte slängt dit 40 olika kameror som drar upp priset och inte tillför något alls.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Bra mobil för reklamer. Både designen och namnet "Phone 1" påminner/associeras med Apple.
Skulle inte vara förvånad ifall syftet var från början att göra en mobil som skulle vara bra bland reklamer.

Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt mycket hype kring den där och jag ser verkligen inte varför. Ser ut som en högst medioker telefon där man lagt resurser på en i mina ögon högst onödig ploj.

Kan någon förklara vem målgruppen är? Går man utanför det normala och köper något tekniskt som sticker ut, så har man oftast ett visst teknikintresse. Att något sticker ut blir dessutom en större sak när det är en pryl som syns i sociala sammanhang.
Så då gäller det att produkten tillför något mer för att kompensera, eller åtminstone kan mäta sig på andra nyckelpunkter. Och har svårt att tänka mig att de har mjukvaruteamet som krävs för att få maximalt ur kamerorna t.ex. Kommer bli svårt att hävda sig.

Tycker denna bild beskriver saken bra:

Hoppas att detta inte kvalificerar som ren meme-dumping, är menat som en illustration till min poäng.

Permalänk
Medlem

Passar bra med en mellanklassmobil när man kör runt i sin billiga Tesla. 😎

Permalänk
Medlem

Inte förstått vad som är så special med denna. Känns väldigt likt launchen av One plus första men den kom med färskt blod i en marknad som kändes tråkig.
Denna kommer i en väldigt mogen marknad som för mig bara har en feature och det är baksidan...
Som inte intresserar mig ett dugg

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Entusiast

Var riktigt intresserad men det känns knappt som en uppgradering mot min Poco F3 för 3000 kr. Batteri- och prestandamässigt är det troligen en nedgradering. Senaste Snapdragon 8 Gen 1+ hade nog inte drivit upp priset med mer än några hundralappar, men gett en klart mer följsam upplevelse och inte minst längre livslängd.

Blir en pass på denna.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

En i mängden direkt tyvärr, var inget som direkt stack ut.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Känns som feltänk när ens bästa USP ändå kommer täckas av 99% av användarna när de får hem telefonen och smäller på ett skal...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

OS: et ska vara clean utan bloat men samtidigt har de tryckt in integrationer mot Tesla och annat mög? 😤

Nej blir pass på denna.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Jag tycker designen är häftig och unik.
Det återstår att se hur deras eget skinn på android fungerar.
I ett marknads-segment som annars genomsyras av telefoner som ser ut och känns som nedbantade versioner av sina storasyskon så känns detta som en frisk fläkt.
Vi får hoppas att Nothing kan leverera en trevlig användarupplevelse.

Permalänk
Skrivet av hakd:

En i mängden direkt tyvärr, var inget som direkt stack ut.

Lite faktiskt

Detta är inget prestandamonster den är mer riktad för en som surfar betalar räkningar och kollar messenger etc.

Gillar skärmen vilket är säkert mer ljusstarkt än vanliga budget.

Det som jag är mest intresserad av är ljudkretsen för bluetooth alternativ hifi den infon kom inte direkt fram.

Men tycker det är en frisk fläkt mot andra mobiler som släpps nu som kostar över 10tkr

Så bra start sen kommer säkert Carl släppa mera high end lurar senare Oneplus var exakt likadana släppte en mera flaggskepp för billigt pris och nu kostar mobilerna väldigt mycket.

Så nope ingen high end men en frisk fläkt med trevlig prislapp. Kommer stötta detta och kommer köpa men väntar in reviews först

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Inbjudan för att köpa? Nej tack.
Ser inte heller hypen över denna lur.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hur länge kan man förvänta sig uppdateringar osv? Det kan ju likagärna lägga ner lika fort.

Permalänk
Medlem

tar jag bort glaset på min Samsung då kommer den se exakt likadant ut som denna

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Verkar som stor vikt lagts på belysningen.
Tilltalar säkert många kids.

Permalänk
Musikälskare

Hur var det med NFTer? Dom är pro det? Läste lite löst om det, trisst i så fall

Känns som dom vill casha in på hypen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tänk att inte göra annat än att snacka om att våga och sticka ut, och detta är vad man har att komma med. Så ofantligt trist och ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ska bli intressant att se riktiga reviews sedan.
Bra att de inte slängt dit 40 olika kameror som drar upp priset och inte tillför något alls.

Sant men å andra sidan måste väl 900 leds ta upp lite plats? (o batteritid)

Gillar tanken med minimalt OS dock om de lyckas med det.. kan kanske locka Applekunder?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tänk om någon gick tillbaka till plastchassin, som Nokia hade till Windows Phone. Det skulle vara något. Så man slipper lägga på ett skal

Gärna som det var på den ännu äldre tiden med utbytbara baksidor och batterier. Hållbarheten i glas, framförallt att det glider fritt när minsta lilla chans ges är inte ett plus i min bok…

Permalänk
Medlem

Så "mellanklassen" kostar 5400:- nu? Börjar känna mig gammal då jag kommer ihåg när jag köpte en Xperia snäppet under flaggskeppsmodellen för under 4000:- och aldrig lagt mer än så på en mobil sedan dess, senaste gick på 2500:- och fyller sin funktion mer än väl.
Gällande telefonen i fråga så känns den väldigt opraktisk i val av material, skulle nog råka tappa och spräcka den redan första veckan.

Permalänk
Medlem

"Nothing to see here"
Haha, kunde inte hålla mig

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Leffe_B:

Hur länge kan man förvänta sig uppdateringar osv? Det kan ju likagärna lägga ner lika fort.

Tre år OS- och fyra år säkerhetsuppdateringar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Vi har haft en riktig snabb mobiltelefonutveckling. Denna har lett till att på android sidan har det varit mycket att de märke som ger mest för pengarna vinner, sedan kom Huawei-blockaden in förändrade det lite. Men det kvarstår lite samma.
Nu när utvecklingen stagnerar öppnar det upp för lite mer alternativ, om en nya mobil inte har senaste årets cpu/gpu kamera är inte en lika stor brist och kan väga upp av annat.

Jag personligen tycker dock kamerahålet stör så mycket, min första touchscreen mobil köpte jag runt 2002. Och jag tänkte en dag blir hela framsidan en skärm. Nu 20år efter så har fortfarande mobiler långtifrån en fullskärm på framsidan förutom några få modeller med dålig täckning av frontkameran.

Permalänk
Avstängd

Gammal hårdvara innan det är ens ute

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Musikälskare

Dom verkar pusha NFTer innan realeasen, så det känns ännu mera som en cash grab eller något åt det hållet, var försiktiga i hypen: Länk

Det finns också kommentarer på inet också angående NFTer på produktsidan där man kan förhandsboka: Länk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall det är Teenage Engineering ljud i denna som i deras hörlurar?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut. Gillar att dom bryr sig om designen, som t.ex symmetriska bezels.

Permalänk
Medlem

Lägger folk sin mobil med skärmen nedåt? Annars har man ju ingen som helst nytta av allt mojs på baksidan? En mobil ska ju ligga på rygg. Så är det ju bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Tre år OS- och fyra år säkerhetsuppdateringar.

Inte om de går i konkurs :).