Pekskärm, knappar och vred hos Razers Stream Deck-utmanare

Permalänk
Melding Plague

Pekskärm, knappar och vred hos Razers Stream Deck-utmanare

Razer gör en fotostatkopia av Loupedecks produkt, för ett datortillbehör som ska förenkla och automatisera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trötta ögon gjorde att jag trodde det var en spelkonsol med 6 st joysticks… gillar inte när namnen är så lika varandra

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trötta ögon gjorde att jag trodde det var en spelkonsol med 6 st joysticks… gillar inte när namnen är så lika varandra

Jag med xD

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Jag lyckades också läsa halva artikeln innan jag förstod att det inte hade något med Steam Deck att göra. Undrade just hur man skulle spela med alla otaliga rattar ...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Testpilot

Mest förvånad att det inte blev ett "razer-påslag" gällande prislappen, likt hur resterande streamingutrustning fått. Deras Audio Mixer som exempel, denna kostar ju nästan en tusenlapp extra för precis samma funktionalitet i grunden som konkurrenterna.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Moderator
Forumledare

Oooh, ser ju faktiskt inte dum ut! Gillar verkligen att någon (äntligen) integrerat faktiska volymkontroller i den, så man slipper mecka med det under en stream.

Priset är ju ganska saftigt dock men den hade definitivt varit på radarn om jag skulle börja streama igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Så exakt samma produkt utan Razer-märken kostar 2555 på Thomann, och med Razer-märken så blir den 2-300kr dyrare?

https://www.thomann.de/se/loupedeck_live.htm

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av m4gnify:

Så exakt samma produkt utan Razer-märken kostar 2555 på Thomann, och med Razer-märken så blir den 2-300kr dyrare?

https://www.thomann.de/se/loupedeck_live.htm

Jajjemen! Logiskt? Nej
Men jag antar att man vill nå ut till fler människor och tycka vad man vill om razer men att skapa snack om produkter kan dom

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trötta ögon gjorde att jag trodde det var en spelkonsol med 6 st joysticks… gillar inte när namnen är så lika varandra

Bra, då var jag inte ensam Trodde seriöst att det var en utmanare till Steam Deck först, och min första tanke var "Hur fan tänkte de nu?".

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Master of Overkill

Roliga att andra produktbilden är bild på OEM

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av m4gnify:

Så exakt samma produkt utan Razer-märken kostar 2555 på Thomann, och med Razer-märken så blir den 2-300kr dyrare?

https://www.thomann.de/se/loupedeck_live.htm

Antar det kan vara värt det om man redan har ett Razer ekosystem? Antar att man kan köra allting via deras app med inställningar osv, men jag antar en del

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Antar det kan vara värt det om man redan har ett Razer ekosystem? Antar att man kan köra allting via deras app med inställningar osv, men jag antar en del

Artikeln tyder på att så inte är fallet. Men det kanske ändras i framtiden.

Permalänk
Inaktiv

Känns så ju ganska ovärt då du för 1400 kr kan få en Stream Deck med fler knappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon115862:

https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D18000100245518/ELGSTREAMDECK/elgato-stream-deck-kontroll.jpg

Känns så ju ganska ovärt då du för 1400 kr kan få en Stream Deck med fler knappar.

Fast nej, Loupedeck:en har ju 12 knappar och 7 fysiska knappar som man tillsammans kan använda till 84 knappar, plus då de sex vreden, och saken till höger, som jag gissar man skulle kunna använda till någon form av taktilt reglage.
Detta då ställt mot Stream Deck:ens 15 knappar.

Permalänk
Medlem

Ser ut å bli ett perfekt tillskott när det e dags att bygga simpit... om tio år när star citizen släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Trötta ögon gjorde att jag trodde det var en spelkonsol med 6 st joysticks… gillar inte när namnen är så lika varandra

Skrivet av HappySatan:

Jag lyckades också läsa halva artikeln innan jag förstod att det inte hade något med Steam Deck att göra. Undrade just hur man skulle spela med alla otaliga rattar ...

Skrivet av Gender Bender:

Bra, då var jag inte ensam Trodde seriöst att det var en utmanare till Steam Deck först, och min första tanke var "Hur fan tänkte de nu?".

Jajamensan!

Istället för att införskaffa ett klurigt pusselspel, så handlar denna om att pussla ihop hur du ska styra dina befintliga spel med vred och knappar! Än mer utmaning att intuitivt lära dig hur du ska skruva på joysticksen i kombination för att aktivera olika kommandon och få gubben att röra på sig. Eldprovet är när du behärskar att spela CS och klättra i rankingen med denna konsol!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Jajamensan!

Istället för att införskaffa ett klurigt pusselspel, så handlar denna om att pussla ihop hur du ska styra dina befintliga spel med vred och knappar! Än mer utmaning att intuitivt lära dig hur du ska skruva på joysticksen i kombination för att aktivera olika kommandon och få gubben att röra på sig. Eldprovet är när du behärskar att spela CS och klättra i rankingen med denna konsol!

Låter som next gen av denna klassiska konsol!

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Jajamensan!

Istället för att införskaffa ett klurigt pusselspel, så handlar denna om att pussla ihop hur du ska styra dina befintliga spel med vred och knappar! Än mer utmaning att intuitivt lära dig hur du ska skruva på joysticksen i kombination för att aktivera olika kommandon och få gubben att röra på sig. Eldprovet är när du behärskar att spela CS och klättra i rankingen med denna konsol!

Varje vred är väl helt enkelt en av de sex graderna av frihet i 3d-världen? En vardera kontrollerar x-pos, y-pos, z-pos, pitch, yaw, roll

Kan inte bli enklare

Permalänk

touchportal på en gammal mobil eller padda är mer värt. Du kan dessutom göra betydligt mycket mer med touchportal.

Permalänk
Medlem

Lyckades läsa 3/4 av artikeln innan jag fattade att det handlade om ett sammarbete. Men "fotostatkopia" trodde jag att det handlade om att razor gjort en fuling och stulit hela designen rakt av.

Lite clickbaitig artikel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Så exakt samma produkt utan Razer-märken kostar 2555 på Thomann, och med Razer-märken så blir den 2-300kr dyrare?

https://www.thomann.de/se/loupedeck_live.htm

Skrivet av NordhNet:

Jajjemen! Logiskt? Nej
Men jag antar att man vill nå ut till fler människor och tycka vad man vill om razer men att skapa snack om produkter kan dom

Nu jämför ni iofs rekommenderat pris (MSRP) på en enhet med faktiskt butikspris på en annan. MSRP För Loupedeck Live är €269, hela 99 cent billigare än Razers på €269,99

Så jag håller med att det känns som det här är en deal för att försöka få mer genomslag för Loupedeck genom att rida på Razers namn. (och för Razer att ta en del av tårtan). Så vitt jag förstått det finns det ingen integration med Synapse utan man använder Loupedeck's mjukvara även för Razers version, så det är verkligen bara en kollaborativ rebranding och inget mer.

Permalänk
Medlem

Logiskt förstår jag att detta har "mer funktionalitet" än min stream deck... Men samtidigt ser den bara ut som en blandning av random crap ihopslängt i en enhet för att ge folk en massa olika typer av input möjligheter. Så vet inte vad jag egentligen tycker

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Har två knappar för hue lampor på min stream deck, har inte orkat fippla mer. Men till hösten så

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."