Jonsbo svalkar SSD-enheter med 14 000 fläktvarv per minut

Permalänk
Melding Plague

Jonsbo svalkar SSD-enheter med 14 000 fläktvarv per minut

Varm M.2-lagring förpassas till historien när Jonsbo avtäcker en revolutionerande produkt, som kombinerar en vindtunnel och fläkt modell mindre.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Meh. Sådana här läsningar kyler ju även ner NAND-minnet, vilket inte är bra i längden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Låter som en motorsåg "-Jonsbo 300, när du vill ha det kallt i bygget!"

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Tänk den ihop med den här som Swec skrev om häromdagen...

https://www.sweclockers.com/nyhet/34668-hardware-canucks-satt...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Inaktiv

Ack så onödigt

Permalänk
Snusfri

Börjat kika efter denna på AliExpress men verkar int ha släppts där ännu heller.
Så funderar på någon av dessa istället till min Kingston NV1 2TB.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Man lär ju inte behöva oroa sig för coilwhine med en sån här i datorn iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tror på att den där är tyst när jag ser det...

Permalänk
Medlem

Så ett x570, de ddr5 med dubbla fläktar och 3 sånna kylare.
Fy vilket vinande med alla små mini fläktar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Trodde vi var färdiga med skitsnabba små fläktar i datorer vid det här laget...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Är nya trenden efter RGB att göra så mycket högfrekvent oljud som möjligt?

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför det ska envisas med små ettriga fläktar när en passiv lösning
förmodligen hade varit mycket mer attraktiv för många köpare.
Högljudda datorer är det väl ingen som vill ha längre oavsett hur bra kylning det blir. Finns en anledning till
att Noctua blev populär datorfläkt och inte Delta

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Är nya trenden efter RGB att göra så mycket högfrekvent oljud som möjligt?

Nästa steg är coil whine synkat med RGB, kidsen kommer att älska det

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Varför inte vattenkylning?
Kanske finns, inte så insatt i det hela..

Permalänk
Medlem

Med vettigt chassi och moderkort där lagringen med tillhörande skapligt tilltagen kylfläns så kan fläktar i chassifronten kyla bra, nån sån här minifläkt skulle jag inte skaffa iallafall..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Finns en massa fläkt baserade m.2 heatsinks från kina, om de ska återupfinna hjulet kan de ju lika gärna göra det med en så liten form factor som möjligt.

Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Börjat kika efter denna på AliExpress men verkar int ha släppts där ännu heller.
Så funderar på någon av dessa istället till min Kingston NV1 2TB.

Vissa av de där modellerna gör ju att man tar sig för pannan: kylfläns med ribbor, och så blockerar man alltihop med en plastblaffa med RGB ovanpå

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av THB:

Börjat kika efter denna på AliExpress men verkar int ha släppts där ännu heller.
Så funderar på någon av dessa istället till min Kingston NV1 2TB.

Finns annars en massa på amazon, fråga bara efter någon med prime medlemskap så får du det skickat hem gratis och inom några dagar.

Visa signatur

ʜᴀʟᴏɢᴇɴ - ᴜ ɢᴏᴛ ᴛʜᴀᴛ
0:32 ━❍──────── -3:08
↻ ⊲ Ⅱ ⊳ ↺
VOLUME: ▁▂▃▅▆▇ 100%

Permalänk
Medlem

Kommer säkert låta som en jetmotor i miniatyr å, på steroider. Vroom vroom 💯

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Haha tillbaka till "hårddiskljud" men av annan anledning...

Permalänk

Som flera har sagt så förstår jag mig ej på produkten. Att vilja ha denna fläkt som lär skapa så mycket oljud, ja då får man ha datorn i ett annat rum.

Permalänk
Medlem

Japp kalas, högre effektuttag och allt mer aggressivt vinande fläktar är just precis vad den här hobbyn behöver, och därmed basta!
Hälsningar industrin.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av RyanGosling:

Finns annars en massa på amazon, fråga bara efter någon med prime medlemskap så får du det skickat hem gratis och inom några dagar.

Har Prime och har haft det sedan man kunde skaffa det här.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Nästa steg är coil whine synkat med RGB, kidsen kommer att älska det

Jag tänker mig något i stil med "tesla coil-musik"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tror jag hoppar denna produkten. Hade blivit näst största kylflänsen i datorn och så kan jag inte ha det!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterSaiZo:

Varför inte vattenkylning?
Kanske finns, inte så insatt i det hela..

Jodå Corsair har iaf en modul för custom loop som kyler M2. Men som tidigare nämnts här så har minnena relativt hög maxtemp i de flesta fall och vissa delar får dessutom nerkortad livslängd om de körs för svalt.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Så vanliga fläktar brukar snurra med en 1400-3000 rpm.
Här snurrar om en en väldigt liten massa 5-10 gånger snabbare, borde med ganska stor sannolikhet betyda att livslängden blir ungefär lika mycket sämre. Nu kanske den styrs av temperatur så den inte snurrar max konstant och därför kommer leva längre men dessa högvarviga fläktar av billig sort har alltid varit ett problem.

Permalänk
Medlem

Fjorton tusen ärr pé ämm,
du kan lita på mig,
du kan lita på mig!

Permalänk
Medlem

14000 varv kan säga direkt att det suger jag som är ljudkänslig. Små fläktar är ett verktyg från djävulen! 😂

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Låter som en motorsåg "-Jonsbro 300, när du vill ha det kallt i bygget!"

Du tänker på Jonsered!
-När du vill ha ett kalhygge!