SweClockers på Moderskeppet – Kryssningen för alla som älskar spel och hårdvara!

Permalänk
Medlem

Sökt ledigt iaf. Får se om jag får besked innan 31 augusti.

Polenkryssning hade varit bättre iofs, då kunde jag gå till båten.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Finns det något mera detaljerat tidsschema att tillgå? Tänker främst om det är många programpunkter på vägen tillbaka från Åland mot Stockholm den 21 oktober, då jag som bor på Åland lär stiga av och inte vara med på resan tillbaka kan det vara bra att veta vad man eventuellt kommer gå miste om...

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDevil666:

Finns det något mera detaljerat tidsschema att tillgå? Tänker främst om det är många programpunkter på vägen tillbaka från Åland mot Stockholm den 21 oktober, då jag som bor på Åland lär stiga av och inte vara med på resan tillbaka kan det vara bra att veta vad man eventuellt kommer gå miste om...

Alla kommer vara bakis som fan hela vägen från Åland. Så skulle inte tro på mycket aktivitet. XD
Men vad vet jag.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Nej det var lite det jag tänkte också men vill i alla fall säkerställa innan jag bokar

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Verkligen skitsköj initiativ!

Är alldeles för nykter nu för tiden för kryssningssvineri Men hoppas ni som åker får det trevligt!

Visa signatur
Permalänk

Är det någon åldersgräns?
Hade kunnat tänka mig att åka med mina gamingtokiga grabbar 🙂 ??

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Trigger:

Verkligen skitsköj initiativ!

Är alldeles för nykter nu för tiden för kryssningssvineri Men hoppas ni som åker får det trevligt!

Men Glen då!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bighultsfred:

Är det någon åldersgräns?
Hade kunnat tänka mig att åka med mina gamingtokiga grabbar 🙂 ??

Enligt Moderskeppets hemsida så är det 20 års åldersgräns, men kanske är annorlunda i målsmans sällskap?

Permalänk
Hedersmedlem

Va finns de för bärz på ålandsbåten?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadee:

Enligt Moderskeppets hemsida så är det 20 års åldersgräns, men kanske är annorlunda i målsmans sällskap?

<Uppladdad bildlänk>

@Jacob är far till alla barnen?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av DaDevil666:

Finns det något mera detaljerat tidsschema att tillgå? Tänker främst om det är många programpunkter på vägen tillbaka från Åland mot Stockholm den 21 oktober, då jag som bor på Åland lär stiga av och inte vara med på resan tillbaka kan det vara bra att veta vad man eventuellt kommer gå miste om...

Händer en hel del på hemresan! Preliminärt kommer vi gå ut med schemat om ca 2v.

Skrivet av Bighultsfred:

Är det någon åldersgräns?
Hade kunnat tänka mig att åka med mina gamingtokiga grabbar 🙂 ??

Föräldrar/målsman kan ta med sina egna barn, med förbehållet att på kvällen får den som är under 18 år inte vistas i vissa områden med alkoholservering. Därutöver är det fritt fram att vara med.

Tänk på att Moderskeppet är ett socialt event för vuxna med talkshows, middag, utställare med mera. För att tydliggöra är det alltså inte en motsvarighet till Dreamhack/LAN.

Mer info om åldersgränser: https://www.vikingline.se/min-bokning/bra-att-veta/aldersgran...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Händer en hel del på hemresan! Preliminärt kommer vi gå ut med schemat om ca 2v.

Ok, tack för svar, inväntar schemat så man vet vad man kommer gå miste om ifall man bara åker med till Åland och inte tillbaka.

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem

Åkte med den båten i helgen, vi var tre o betalade 528kr per skalle, dock med buss tor, o utan frulle, o hytt längst ner i båten. så det där är ju schysst pris endå.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Jacob:

Men Glen då!

Visa signatur
Permalänk
Geeks
SweClockers

Om någon hovrar på bokningsknappen kanske menyn kan övertyga. Jag kommer att behöva banta i två veckor efter detta.

https://www.vikingline.se/globalassets/documents/menus/the-bu...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Åhhh, vad nice! Ska kolla datum och se om det är möjligt att hänga med.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@themadpanda funderade på att åka upp med tåg från Skåneland. Hänger nog på om jag hittar någon resväg från GBG för att han ska orka ta sig upp! 😁

Tänkte ta bilen. Man kommer hem ganska sent dagen därpå.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Fan, dessutom… jag är redan bakfull. Lets do this. S*x & Dr*gs & Rock & Roll

Rock n roll i alla fall. Finns det ens någon tjej kvar som hänger på sweclockers? Där va ju hon som slutade på redaktionen, annars vet jag ingen. Haha

Jag lockas av maten och hårdvara. Att få komma hemifrån och bara vara nörd.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Inte den bästa bilden på en själv men skoj att få vara med på bild i nyhetsflödet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Tänkte ta bilen. Man kommer hem ganska sent dagen därpå.

Ifrån GBG? Vill gärna åka men vill inte köra hela vägen själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cotterpin:

Ifrån GBG? Vill gärna åka men vill inte köra hela vägen själv.

Nej från skåne. Tyvärr. Kör mycket bil i tjänst så jag är väldigt van vid att nöta mil.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDevil666:

Finns det något mera detaljerat tidsschema att tillgå? Tänker främst om det är många programpunkter på vägen tillbaka från Åland mot Stockholm den 21 oktober, då jag som bor på Åland lär stiga av och inte vara med på resan tillbaka kan det vara bra att veta vad man eventuellt kommer gå miste om...

Lägger till på Åland ca 05:00 Svensk tid. Stannar ca 1h eller tills tvättbilen är klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leveller:

Lägger till på Åland ca 05:00 Svensk tid. Stannar ca 1h eller tills tvättbilen är klar.

Men om han ska stanna på Åland så spelar det väl inte så stor roll hur länge de lägger till?
Eller menar du att han är så långsam att han inte hinner av båten på en timme ?

Permalänk
Skrivet av Leveller:

Lägger till på Åland ca 05:00 Svensk tid. Stannar ca 1h eller tills tvättbilen är klar.

Tack för svar, tänkte på evenemanget så att säga, vad man missar om man bara åker med på halva resan.
Men om ca 2 veckor så borde man veta det om dom har schemat klart då.

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Skrivet av GuessWho:

Eller menar du att han är så långsam att han inte hinner av båten på en timme ?

Det kan hända även den bästa.
Finns många exempel på folk som blivit kvar och ofrivilligt fått åka ett extra varv

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDevil666:

Det kan hända även den bästa.
Finns många exempel på folk som blivit kvar och ofrivilligt fått åka ett extra varv

Ja iofs.
Man får ju vara morgonpigg eller kunna sätta och vakna efter alarm om man ska gå upp någonstans mellan 04:00 - 05:30, lite beroende på hur mycket tid man behöver från vakna till redo och om man ska av så tidigt som möjligt eller bara innan de lossar igen.

Jag hade själv en grej för bara några veckor sedan när jag skulle kört hemifrån 4 på natten/morgonen och hade jobbat sent dagarna innan och försov mig totalt.
Så jag ska väl inte säga något.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Några har frågat om det går bra att ta med sig barn på resan. Föräldrar/målsman kan ta med sina egna barn, med förbehållet att på kvällen får den som är under 18 år inte vistas i vissa områden med alkoholservering. Därutöver är det fritt fram att vara med.

Tänk på att Moderskeppet är ett socialt event för vuxna, med talkshows, middag, utställare med mera. För att tydliggöra är det alltså inte en motsvarighet till Dreamhack/LAN.

Mer info om åldersgränser: https://www.vikingline.se/min-bokning/bra-att-veta/aldersgran...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Haha. När jag läste menyn så läste jag först "Skadedjuren serveras med". Sen insåg jag att det är lite felstavat så det var nog därför.

Angående den där T-shirten. Vilka storlekar kommer den i? @Dimestam

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Specias:

Haha. När jag läste menyn så läste jag först "Skadedjuren serveras med". Sen insåg jag att det är lite felstavat så det var nog därför.

Angående den där T-shirten. Vilka storlekar kommer den i? @Dimestam

Vi brukar beställa upp till 3XL.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag vill åka från GBG fram och tillbaka, dessvärre verkar det vara banarbete så nästan inga tåg går.

Ingen bil men körkort sen tio år tillbaka så kan turas om att köra. Kör som en gubbe.
Betalar såklart min del av kostnaden att åka upp.

Jag funderar på att åka och isåfall får du gärna åka med. Dok funderar jag på att kombinera det med någon övernattning på hotel samtidigt då man kanske inte är körbar dagen man kommer tillbaka.

Annat alternativt är ju att den/de som vill åka med, får köra hem. Jag kör gärna hela vägen upp, då jag är van långmilare.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide