Sidopanel i glas till ett Corsair 4000D Airflow chassi?

Permalänk
Medlem

Sidopanel i glas till ett Corsair 4000D Airflow chassi?

Tyvärr råkade sidopanelen i glas till mitt ”Corsair 4000D Airflow” chassi gå sönder i flytten. Har letat överallt efter om man kan köpa en sådan separat men tyvärr inte lyckats hitta något ställe som säljer dem. Tips på om och isåfall var man kan hitta en hade uppskattats oerhört för som det se ut nu måste jag byta hela chassit

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/towe...

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Tyvärr råkade sidopanelen i glas till mitt ”Corsair 4000D Airflow” chassi gå sönder i flytten. Har letat överallt efter om man kan köpa en sådan separat men tyvärr inte lyckats hitta något ställe som säljer dem. Tips på om och isåfall var man kan hitta en hade uppskattats oerhört för som det se ut nu måste jag byta hela chassit

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/datorchassi/towe...

Du får nog köpa nytt. Ingen stor summa dock.

Kanske någon har ett stående.

Permalänk
Medlem

Om garantiden inte löpt ut kan du testa kontakta Corsair.

Fick själv en panel från NZXT som gick sönder under garantiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Om garantiden inte löpt ut kan du testa kontakta Corsair.

Fick själv en panel från NZXT som gick sönder under garantiden.

Hur lång är generellt garantitiden, ett år?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Hedersmedlem

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories...
Enligt en användare på reddit så brukar det alltid stå "out of stock" men menar att brukar gå att fixa ändå om man snackar med dem.
Om du inte försökt det redan d.v.s.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hur lång är generellt garantitiden, ett år?

Verkar vara två år. Om den inte har löpt ut än så är min känsla att du bör få en gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Accessories...
Enligt en användare på reddit så brukar det alltid stå "out of stock" men menar att brukar gå att fixa ändå om man snackar med dem.
Om du inte försökt det redan d.v.s.

Skrivet av Lorault:

Verkar vara två år. Om den inte har löpt ut än så är min känsla att du bör få en gratis.

Chassit inköptes i 29:e mars förra året. Skall jag försöka kontakta Corsair direkt (och isåfall deras amerikanska kundtjänst? Det verkar inte finnas en svensk motsvarighet) eller Webhallen där jag köpte det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Chassit inköptes i 29:e mars förra året. Skall jag försöka kontakta Corsair direkt (och isåfall deras amerikanska kundtjänst? Det verkar inte finnas en svensk motsvarighet) eller Webhallen där jag köpte det?

På den amerikanska.

Du väljer "Spare Part Request" antar jag.
https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new

Location /Region så finns "Sweden" så förfrågan kommer skickas rätt avdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

På den amerikanska.

Du väljer "Spare Part Request" antar jag.
https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new

Location /Region så finns "Sweden" så förfrågan kommer skickas rätt avdelning.

Tack för länken, skickade precis iväg en ”Spare Part Request” till Corsair där jag även bifogade kvittot, vi får se vad dom säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En fråga till. Det kom en del glas inuti chassit. Jag tror jag fått ut allt bl.a genom att hålla datorn upp och ner och skaka. Men av glasskärvorna på golvet att döma så var det en del ”glasmjöl”. Vad tror ni, är det bäst att ta ut alla komponenter och blåsa av dem med tryckluft (undviker helst det då det tar ett tag) eller vågar jag sätta på den och testa?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Izak80:

En fråga till. Det kom en del glas inuti chassit. Jag tror jag fått ut allt bl.a genom att hålla datorn upp och ner och skaka. Men av glasskärvorna på golvet att döma så var det en del ”glasmjöl”. Vad tror ni, är det bäst att ta ut alla komponenter och blåsa av dem med tryckluft (undviker helst det då det tar ett tag) eller vågar jag sätta på den och testa?

Jag hade nog blåst rent för att slippa tänka på det men så länge inget hamnat i fläktarna så bör det inte orsaka några problem.
Glas är en isolator så utöver vid rörliga delarna skulle jag inte oroat mig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Jag hade nog blåst rent för att slippa tänka på det men så länge inget hamnat i fläktarna så bör det inte orsaka några problem.
Glas är en isolator så utöver vid rörliga delarna skulle jag inte oroat mig.

Ok, tack för inputen. Tror jag blåser av så gott det går utan att ta ut alla komponenter.

Visa signatur