Snabbkoll: Har du en gaming-stol?

Permalänk
Medlem

Kinnarps Capella använder jag. Helt suveränt ställbart svankstöd. Jag har hittills inte testat en enda gaming-stol som håller måttet.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Har en gammal DXRacer (Var la första gamingstolen som kom ut, typ?) och en herman miller embody. Synd min gamingstol är så sleten och fejkläder som fnasar för den svindyra herman miller stolen är.. meh.

Sälj herman millern och använd pengarna för att klä om gamingstolen om du trivs bra med den. Att ha en kontorsstol för sakens skull är ju drygt

OnT: körde tidigare en kinnarps men skinnet blev slitet efter cirkus 10 år så jag gav den till en bekant och köpte en herman miller mirra (detta var innan mirra2 kom). Är nöjd men jag hade velat ha nackstöd så här i efterhand. Väldigt skönt med mesh i både sits och ryggstöd.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Ja, tyvärr.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har en Secretlabs Titan.
Inte perfekt men jag är överlag nöjd.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Efter att ha gjort sönder minst 50 stolar så kör jag just nu med en stol från 70-talet som är förstärkt med diverse kedjor och rep.

Med risk för NSFW; vad gör du med dina stolar?
Kedjor och rep lättillgängliga också...

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

EDIT: 1 minut efter jag skrev det här inlägget så kom en budbil med stolen wtf?! xD

Beställde en Secret lab Titan EVO 2022 XL för över en månad sen, den har magiskt bara försvunnit i transporten.
Enligt TNT express som de fraktade med så har den blivit levererad men jag har inte tagit emot någon stol.

Enligt Secret Lab (som jag pratade senast med för två veckor sedan genom mail) så försöker de lista ut vad som har hänt men jag får nästan känslan att de inte litar på mig för jag inte kunde ge dom "CCTV Footage".

Jag är lite osäker på vad jag ska göra nu... Ska jag be om pengarna tillbaka eller fortsätta vänta? Jag vill ju ha en stol. xD

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Med risk för NSFW; vad gör du med dina stolar?
Kedjor och rep lättillgängliga också...

Är en våldsam sittare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Sälj herman millern och använd pengarna för att klä om gamingstolen om du trivs bra med den. Att ha en kontorsstol för sakens skull är ju drygt

Äh, frugan kan få den som kontorsstol sedan när vi skaffar hus till våren or whatevs. Som också lovat att klä om gamingstolen i något bra tyg med
Å andra sidan är jag inte nöjd med gamingstolen heller utan jag hade velat ha en zero-g stol, men finns knappt så lutar mer åt att bygga en egen.

Permalänk
Medlem

Nej jag sitter på min soffa och soffbord men ska satsa på gaming desktop bord + Razer stol framöver

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har en ganska obekväm kontorsstol från Ikea eller Jysk, minns inte vilket. Den dag jag har slantar över blir det en begagnad Herman Miller.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Jag trodde jag skulle gilla Embody tills jag testade en. Funkade inte alls för mig.

Får man fråga varför? Är intresserad då jag funderat lite på att testa den nångång i framtiden.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Hjälpte en bekant att slänga skräp fick en kinnarp 8000, är den bästa gåvan jag fått, underbar stol.

Permalänk
Medlem

Har haft gamingstolar innan och de är väl okej men min Herman Miller Embody är den första kontorstolen jag haft som avlastar ryggen ordentlig och då har vi ändå alltid haft många andra dyra stolar på de kontor jag arbetat på. Är bra nu när jag mestadels arbetar hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Kinnarps Capella använder jag. Helt suveränt ställbart svankstöd. Jag har hittills inte testat en enda gaming-stol som håller måttet.
<Uppladdad bildlänk>

Den såg suverän ut när jag kollade igenom produktbroschyren, kostar säkert därefter också kan jag tänka mig. Har allt jag möjligtvis kan tänka mig behöva:

- Justerbar svanskstöd
- Justerbar djup på sätet
- Justerbar armstöd i alla riktningar (höjd, djup, sviwel)
- Nackstöd där man t.o.m. får viss framåt/bakåt justering
- Fotstöd att vila fötterna på med annars bra design
- Väldigt bra höjdjusteringrange från 40 - 53 cm (vissa kan va aningen för höga för mig 45+ cm i lägsta)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Kör på kontorsstol vid skrivbord.
Men hemma i pojkrummet på tjockskärmstiden satt man i en nice vardagsrums snurrfåtölj med ett par feta tjockskärmar på en låg TV-bänk. Tangentbord i knät och mus på ett litet bord vid sidan om.
Självklart med feta golvhögtalare runt om och datorn inbyggd i TV-bänken. Riktigt nice ergonomi i den setupen.
Men är inte säker på att jag hade velat ha det så idag ändå. Hade definitivt inte lyckats få det godkänt av möbleringsnämnden här hemma i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Den såg suverän ut när jag kollade igenom produktbroschyren, kostar säkert därefter också kan jag tänka mig. Har allt jag möjligtvis kan tänka mig behöva:

- Justerbar svanskstöd
- Justerbar djup på sätet
- Justerbar armstöd i alla riktningar (höjd, djup, sviwel)
- Nackstöd där man t.o.m. får viss framåt/bakåt justering
- Fotstöd att vila fötterna på med annars bra design
- Väldigt bra höjdjusteringrange från 40 - 53 cm (vissa kan va aningen för höga för mig 45+ cm i lägsta)

Om jag inte missminner mig gick den på runt 12k, men för mig är den värd det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Sitter på en Secret Lab Titan 2022 S.

Det enda jag saknar är en bra fotpall.

Permalänk
Medlem

Köpte en dyrare Kinnarps-stol som hängt med i många år nu. Känns ännu oförskämt bekväm med tanke på åldern.

Permalänk
Medlem

Jag har en kontorsstol eftersom jag inte brukar ta kurvor i hög hastighet när jag sitter framför datorn och jag behöver inte heller en förhöjning framtill på stolsdynan för att lyfta fötterna till några pedaler.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv

Blir nog en Herman Miller den dagen jag får ordnat en vettig setup i övrigt. Sitter på en kontorsstol idag men har även använt köksstol i perioder och det har också fungerat bra fast man har spelat i 10h+.

Herman Miller Embody hade dock sett betydligt vackrare ut.

Permalänk
Medlem

Gamingstol är för de som ej bryr sig om design.

Permalänk
Medlem

Har en IKEA Werner som jag haft väldigt länge. Fungerar fortfarande bra, bortsett från att den flagnat rejält senaste åren så klätt in den med tyg. Tycker den fungerat bra hela tiden, den får gå till den ger upp fullständigt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

ingen av valen stämmer in på min lösning, jag kör en större recliner med ett lutande bord över armstöden.
helt fantastiskt bekvämt att halvligga och ha skärm, mus, tangentbord lutande mot en.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Gamingstol är för de som ej bryr sig om design.

Nja, det håller jag inte med om. Snarare har de annan smak för vad som är snyggt än du.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Har testat Håg Capisco på jobb för många år sedan, men den visade sig inte vara något för mig.

Jysk hade helt OK kontors/executive-stolar förr i tiden, ett antal sådana har nötts ut genom åren.
Senaste tidens stolar har varit HyperX Blast under några år, förvånansvärt bra ändå. Efter denna blev det den nuvarande stolen som är en KAB Controller svart i helskinn:
https://www.kabseating.com/us/office/product/controller-offic...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Hade en aningen dyrare dxracer fram tills drygt ett år sedan. Den var OK, höll i ett par år fram tills den började vingla och gnissla, och strax därefter så knäcktes cylindern. Visade sig att trots tjock metall så var den inte byggd att hålla, inte heller väger jag ens i närheten av vad den skulle klara av (vill minnas att den skulle klara nästan dubbla min vikt...)

Blev att slå till på en äldre begagnad Kinnarps 9000. Förvisso är den äldre än gamingstolen blev, men det till trots så känns den ändå nästan som ny än i dag. Kunde inte vart nöjdare, som natt och dag både i kvalitet och ergonomi.

Gamla dxracer-stolen:

Permalänk
Medlem

Har en riktigt kontorsstol vid datorn medan jag har en gamingstol (racingstol!) i rally bilen.

Permalänk
Medlem

Kört samma Ikea Nominell (tror jag den heter) i 13-14 år nu. Ser fortfarande helt okej ut men knarrar en hel del...

Är sugen på en Razer Iskur i grått tyg men är lite för tveksam till om det är ett bra köp eller inte...

Permalänk
Medlem

"Gamingstolar" måste vara ett av de mest lyckade marknadskampanjerna i modern tid. Folk köper alltså ett säte designat för racingbilar och använder den som en kontorsstol.

Permalänk
Medlem

Vad svarar man om man har en hemmabyggd stol från en volvo v70.