3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Frågan är om det kommer några bra erbjudanden under black friday? Det är jokern i prisbildsleken.

Det bör det göra men om man då kan få ett sprillans 3080 kort för under 7 lapp är jag tveksam till, vi får se kanske men det lär gå undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag velar lite också, spelar mycket lite nu för tiden (högst sporadiskt) även om man kanske skulle något spela mer när allt flyter bättre och förhoppningsvis stabilare.

Det är ju allmänt irriterande med just GPUer eftersom de är (eller blivit) så jäkla dyra.

För mig är egentligen 3080 overkill (lirar mest 1440p, sporadiskt lägre i CS) men det är ju tryggt med lite prestandamarginal.

Ser ut att vara slut nu på Komplett om man följer länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skooghis:

Ser ut att vara slut nu på Komplett om man följer länken

Japp! Lite fulspel av komplett där med 100+ kort i lager och rea till 30e September.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jag velar lite också, spelar mycket lite nu för tiden (högst sporadiskt) även om man kanske skulle något spela mer när allt flyter bättre och förhoppningsvis stabilare.

Det är ju allmänt irriterande med just GPUer eftersom de är (eller blivit) så jäkla dyra.

För mig är egentligen 3080 overkill (lirar mest 1440p, sporadiskt lägre i CS) men det är ju tryggt med lite prestandamarginal.

Spelar mest på PS5:an tack vare att min PC är så gammal och trött, den klarar inte ens 1080p/60fps (med låga inställningar) i nyare spel.

Vill kunna spela nya singel player spel i 1440p, med höga inställningar, med minst 60fps (med ray tracing på där det är bra gjort). Hade jag mest varit intresserad av lättdragna PvP spel och små indie spel så hade det ju blivit både billigare och lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Japp! Lite fulspel av komplett där med 100+ kort i lager och rea till 30e September.

Ja, det var konstigt. Om det står 100+ kvar i lager hela tiden och att som ska köra till den 30:e så ska det ju vara det som gäller, tycker man.

Permalänk
Medlem

Var påväg att klicka hem det nedsatta PNY GeForce RTX 3080 från Komplett när de drog tillbaka produkten under pågående beställning.

Kontaktade supporten och bad dem låta mig genomföra köpet men de vägrar trots 100+ exemplar i lager och en kampanj som skulle pågå till 30:e september. Riktigt fult agerat. Jag förstår att man kan göra "fel" med prissättningen, men då får man väl åtminstone låta påbörjade köp gå igenom.

Tänk er själva att lägga vantarna på en efterlängtad produkt i en fysisk butik följt av att kassörskan tar produkten ifrån dig och säger att den inte längre finns för försäljning. Ingen bra kundupplevelse...

Ping @EmilAkered @Komplett

Permalänk
Medlem

Oj, låter som en väldigt skum vilseledande hantering.

Erbjudanden kommer alltid så ingen panik men konstigt gjort av Komplett gällande detta.

Från +100 till 0 på ett ögonblick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Visst men om man får killgissa tror jag ändå det blir svårt att knipa sprillans 3080 kort för under 7 lapp det närmaste halvåret. Sedan är det frågan vad det billigaste 4XXX kort som slår 3080 i prestanda kommer kosta. (jag gissar på en relativt jämn prisbild i den jämförelsen är men det är klart att man då tar ett 4XXX kort). Tillgängligheten blir också intressant, det gick ju inte så bra när 3XXX serien lanserades.

Allt är möjligt, jag tror det definitivt kommer bli fler tillfällen att få ett 2 år gammalt grafikkort för runt 7k.
Nu verkar det dock som att komplett tagit bort kortet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag tror att BF kommer ha bra fps/kr erbjudanden på 3000 serien. Dock är väl BF efter lanseringen av amds nya (?) eller runt samma tid

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av HULTAS:

Var påväg att klicka hem det nedsatta PNY GeForce RTX 3080 från Komplett när de drog tillbaka produkten under pågående beställning.

Kontaktade supporten och bad dem låta mig genomföra köpet men de vägrar trots 100+ exemplar i lager och en kampanj som skulle pågå till 30:e september. Riktigt fult agerat. Jag förstår att man kan göra "fel" med prissättningen, men då får man väl åtminstone låta påbörjade köp gå igenom.

Tänk er själva att lägga vantarna på en efterlängtad produkt i en fysisk butik följt av att kassörskan tar produkten ifrån dig och säger att den inte längre finns för försäljning. Ingen bra kundupplevelse...

Ping @EmilAkered @Komplett

Agreed. Jag var på gång att göra en beställning när produkten plötsligt var bortplockad från sortimentet. Strax innan det stod det 100+ i lager och att priset gällde fram till 30 september.

Jag köper inte att priset var felaktigt, i så fall skulle man inte ha skyltat med det i flera dagar.

Fulspel, Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Agreed. Jag var på gång att göra en beställning när produkten plötsligt var bortplockad från sortimentet. Strax innan det stod det 100+ i lager och att priset gällde fram till 30 september.

Jag köper inte att priset var felaktigt, i så fall skulle man inte ha skyltat med det i flera dagar.

Fulspel, Komplett.

De kanske kom på att de behöver mera 3080 kort till de färdigmonterade datorerna de säljer?

Men bra att veta att man för just Komplett inte kan lita på lagersaldo uppgifterna alls.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Skooghis:

Ser ut att vara slut nu på Komplett om man följer länken

Skrivet av Exydia:

Japp! Lite fulspel av komplett där med 100+ kort i lager och rea till 30e September.

Skrivet av Libra-75:

Ja, det var konstigt. Om det står 100+ kvar i lager hela tiden och att som ska köra till den 30:e så ska det ju vara det som gäller, tycker man.

Skrivet av makatech:

Oj, låter som en väldigt skum vilseledande hantering.

Erbjudanden kommer alltid så ingen panik men konstigt gjort av Komplett gällande detta.

Från +100 till 0 på ett ögonblick.

Skrivet av Nameless:

Agreed. Jag var på gång att göra en beställning när produkten plötsligt var bortplockad från sortimentet. Strax innan det stod det 100+ i lager och att priset gällde fram till 30 september.

Jag köper inte att priset var felaktigt, i så fall skulle man inte ha skyltat med det i flera dagar.

Fulspel, Komplett.

Rabatten har gällt sedan kampanjstart i måndags och skulle pågå tills att vi sålt det vi hade i lager till angivet pris. Som längst till 30 september.
Vi sålde slut de kort vi hade avsatt för denna kampanj tidigare än 30 sept. och har nu tagit ner kortet från butiken för att tydliggöra att erbjudandet är slut.

Vi beklagar att alla spekulanter inte hann slå till på denna deal. Men det kommer fler bra deals framöver så håll koll på våra kampanjer så missar ni inget. 🙂

Skrivet av HULTAS:

Var påväg att klicka hem det nedsatta PNY GeForce RTX 3080 från Komplett när de drog tillbaka produkten under pågående beställning.

I och med att du upplever att produkten drogs tillbaka under pågående beställning så vill vi gärna se närmare på vad som hände. Kan du skicka ett PM och beskriva var i processen du var och eventuella felmeddelanden du fick när kortet försvann?

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av HULTAS:

Var påväg att klicka hem det nedsatta PNY GeForce RTX 3080 från Komplett när de drog tillbaka produkten under pågående beställning.

Kontaktade supporten och bad dem låta mig genomföra köpet men de vägrar trots 100+ exemplar i lager och en kampanj som skulle pågå till 30:e september. Riktigt fult agerat. Jag förstår att man kan göra "fel" med prissättningen, men då får man väl åtminstone låta påbörjade köp gå igenom.

Tänk er själva att lägga vantarna på en efterlängtad produkt i en fysisk butik följt av att kassörskan tar produkten ifrån dig och säger att den inte längre finns för försäljning. Ingen bra kundupplevelse...

Ping @EmilAkered @Komplett

Skrivet av Nameless:

Agreed. Jag var på gång att göra en beställning när produkten plötsligt var bortplockad från sortimentet. Strax innan det stod det 100+ i lager och att priset gällde fram till 30 september.

Jag köper inte att priset var felaktigt, i så fall skulle man inte ha skyltat med det i flera dagar.

Fulspel, Komplett.

Nu finns det ett 6800 XT för 7.700 kr. En betydligt sämre deal men alltid något.
https://www.amazon.se/dp/B08QVRZH3C/

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

@HULTAS

Jag fick mitt PNY GeForce RTX 3080 12GB från Komplett idag samt Spider Man Remastered-kod kom i mailen som ingick i erbjudandet för 7449kr.

Riktigt bra och tyst kort med sin tjocka kylare under full belastning.

Jag beställde igår så inget prisfel.

Man får passa på nu när priserna ska rusa på elektronik.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Rabatten har gällt sedan kampanjstart i måndags och skulle pågå tills att vi sålt det vi hade i lager till angivet pris. Som längst till 30 september.
Vi sålde slut de kort vi hade avsatt för denna kampanj tidigare än 30 sept. och har nu tagit ner kortet från butiken för att tydliggöra att erbjudandet är slut.

Vi beklagar att alla spekulanter inte hann slå till på denna deal. Men det kommer fler bra deals framöver så håll koll på våra kampanjer så missar ni inget. 🙂

//Erik

Jag tror att ni missade poängen litegrann - har all förståelse för att det fanns ett bestämt antal till detta pris. Frågan gällde varför det stod 100+ i lager (vilket tyder på att det finns minst 100st till detta pris) som i en handvändning plötsligt blev 0 i lager/ej i sortimentet. Enligt er uppdateras lagerstatus i realtid.

Livet går vidare, andra återförsäljare kommer med erbjudanden så småningom, men jag vidhåller: Fulspel, Komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nameless:

Jag tror att ni missade poängen litegrann - har all förståelse för att det fanns ett bestämt antal till detta pris. Frågan gällde varför det stod 100+ i lager (vilket tyder på att det finns minst 100st till detta pris) som i en handvändning plötsligt blev 0 i lager/ej i sortimentet. Enligt er uppdateras lagerstatus i realtid.

Livet går vidare, andra återförsäljare kommer med erbjudanden så småningom, men jag vidhåller: Fulspel, Komplett.

Hade de en fix volym borde denna exponeras till användarna, sen när det är mindre än 5st kvar så vet man att det kanske inte går…

Låt den visa 600->243->137->… mycket bättre för alla @Komplett

Permalänk

Var själv väldigt sugen på ett 3080 idag, trodde man hade lite tid på sig i och med lagerstatusen, men på den halvtimmen som jag beslutade mig så försvann dealen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Rabatten har gällt sedan kampanjstart i måndags och skulle pågå tills att vi sålt det vi hade i lager till angivet pris. Som längst till 30 september.
Vi sålde slut de kort vi hade avsatt för denna kampanj tidigare än 30 sept. och har nu tagit ner kortet från butiken för att tydliggöra att erbjudandet är slut.

Vi beklagar att alla spekulanter inte hann slå till på denna deal. Men det kommer fler bra deals framöver så håll koll på våra kampanjer så missar ni inget. 🙂

I och med att du upplever att produkten drogs tillbaka under pågående beställning så vill vi gärna se närmare på vad som hände. Kan du skicka ett PM och beskriva var i processen du var och eventuella felmeddelanden du fick när kortet försvann?

//Erik

Men då måste det ju betyda att det var saldofel på hemsidan, eller? Kanske bör se över det i så fall?

Nu har inte jag bråttom med att skaffa ett kort och det kommer säkert fler deals, men det var ju helt klart lite snopet, eftersom det stod 100+ i saldot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Någon här som köpt PNY 3080 kortet och testat det?
https://www.komplett.se/product/1216661/datorutrustning/dator...

@makatech

Riktigt bra kort, svalt och tyst samt en Spider Man Remastered-kod fick man med.

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Vi sålde slut de kort vi hade avsatt för denna kampanj tidigare än 30 sept. och har nu tagit ner kortet från butiken för att tydliggöra att erbjudandet är slut.

Ni har ju en ganska bra hemsida, kanske kunde ni lägga till en text om att lagerstatus och slutdatum för era kampanjer inte gäller?

Permalänk
Medlem

Lol. Kortet är ju på lager om man skriver .no i stället för .se. Precis samma varenummer och 50+ på lager. Dom ligger garanterat i samma hylla på lagret.
Något speciell form för scalping detta.

Säg som det är i stället. Att det var en felprisad produkt. Ush.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Lol. Kortet är ju på lager om man skriver .no i stället för .se. Precis samma varenummer och 50+ på lager. Dom ligger garanterat i samma hylla på lagret.
Något speciell form för scalping detta.

Säg som det är i stället. Att det var en felprisad produkt. Ush.

Kan ju vara att varje land skall få XX antal i kampanjen. Sen att komplett kanske borde ha gjort det mer tydligt att det var så kan man tycka.
Kvar på kampanj <10 st
Lager 100+
Eller något sådant

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Kan ju vara att varje land skall få XX antal i kampanjen. Sen att komplett kanske borde ha gjort det mer tydligt att det var så kan man tycka.
Kvar på kampanj <10 st
Lager 100+
Eller något sådant

Det finns bara tre alternativ. Antingen så uppdaterade inte hemsidan lagersaldot, eller så var det någon övervintrad miner som köpte hundra stycken på en gång, eller så ångrade sig Komplett och drog tillbaks erbjudandet. Vilket alternativ låter mest troligt?

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Det finns bara tre alternativ. Antingen så uppdaterade inte hemsidan lagersaldot, eller så var det någon övervintrad miner som köpte hundra stycken på en gång, eller så ångrade sig Komplett och drog tillbaks erbjudandet. Vilket alternativ låter mest troligt?

Erik har redan sagt att det var begränsat antal. Jag håller med att de skall vara mer tydliga i framtiden.

Jag önskar dig en trevlig dag 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Erik har redan sagt att det var begränsat antal. Jag håller med att de skall vara mer tydliga i framtiden.

Jag önskar dig en trevlig dag 😊

Ja det är märkligt folk ska hitta på egna grejer när komplett har svarat.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Erik har redan sagt att det var begränsat antal. Jag håller med att de skall vara mer tydliga i framtiden.

Jag önskar dig en trevlig dag 😊

Tänkte fråga vem som har sagt något annat men antar att du inte argumenterar med good faith.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Ja och sen sitta och fundera flera dagar när det är prissänkt 3694,40Kr + ett spel för 600 är ju bara att slå till på.

Erbjudandet va ute flera dagar, ett under att det va så lång tid hehe 🙂

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra med korrekt lagersaldo och information om att detta är en tillfälligt kampanj som bara gäller x antal kort, för att undvika irritation och trådar likt denna. Står det 100+ kort i lager och att kampanjen gäller fram till 30 september eller så långt lagret räcker så tolkar jag det som att det fortfarande finns 100+ kort i lager till detta pris. Bra att vara så tydlig som möjlig.

Har också märkt detta fenomen hos Inet vid vissa kampanjer. T ex finns det en vara till ett visst pris och ett visst lagersaldo. Helt plötsligt så ändras priset under kampanj även att det finns kvar i lager. Även här tolkar jag det som att Inet sålt det antal de hade till nedsatt pris och sen höjt. men ingen information om detta på hemsidan.

Mitt råd är att köp först och tänkt sen om man behöver fundera över att köpa eller ej. Går ju oftast att returnera kostnadsfritt på öppet köp.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av b-fire:

Kan ju vara bra med korrekt lagersaldo och information om att detta är en tillfälligt kampanj som bara gäller x antal kort, för att undvika irritation och trådar likt denna. Står det 100+ kort i lager och att kampanjen gäller fram till 30 september eller så långt lagret räcker så tolkar jag det som att det fortfarande finns 100+ kort i lager till detta pris. Bra att vara så tydlig som möjlig.

Har också märkt detta fenomen hos Inet vid vissa kampanjer. T ex finns det en vara till ett visst pris och ett visst lagersaldo. Helt plötsligt så ändras priset under kampanj även att det finns kvar i lager. Även här tolkar jag det som att Inet sålt det antal de hade till nedsatt pris och sen höjt. men ingen information om detta på hemsidan.

Mitt råd är att köp först och tänkt sen om man behöver fundera över att köpa eller ej. Går ju oftast att returnera kostnadsfritt på öppet köp.

Det var tydligt skrivet på hemsidan att kampanjen bara gällde så långt lagret räckte, det enda märkliga var att lagret stod på 100+ i flera dagar och sen gick från hundra till noll på en sekund.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Ja och sen sitta och fundera flera dagar när det är prissänkt 3694,40Kr + ett spel för 600 är ju bara att slå till på.

Erbjudandet va ute flera dagar, ett under att det va så lång tid hehe 🙂

Nja, riktigt så enkelt är det inte för alla, 7500:- är inte småpengar för alla. Det är ju inte direkt så att priset var en fantastiskt bra deal. Om man bara jämför med ordinarie pris, ja, kanske. Men i det stora hela så känns 7500:- för ett 3080 nästan två år efter releasen av serien, när en ny serie står runt hörnet, mer bara som ett "vettigt" pris, enligt mitt tycke iallafall. Sen om man är osäker på märket och modellen så är det ju inte bara att slå till. Det fanns inte jättemånga omdömen att ta del av för det här kortet heller. Jag vet inte hur du är, men jag tycker inte om att chansa och köpa grisen i säcken.