Collector's Edition-pryl som man faktiskt fick använding för?

Permalänk

Köpte zelda a link to the past gold pack för 399kr när jag var liten 97-98 isch. Sålde den förra sommaren. Den vinsten man gjorde kom väl till användning.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Fick den här musmattan i en collectors edition för WoW för ca 10 år sedan och den är fortfarande i användning, även fast jag inte spelat WoW på åratal nu.

Permalänk
Medlem

Jag har en Pip-Boy, T51 hjälm, Adam Jensen action figur, Darth Malgus figur samt otaliga andra små prylar från de tio tal collector editions jag har. Tanken är att när jag köper en till/ny bokhylla så ska en del ha glas dörrar så jag kan ställa upp sakerna utan att de står öppet.

Visa signatur

Asgard - Nordens största och Sveriges största Star Citizen Organisation.
Referral kod: STAR-92KM-Q67T

Permalänk
Medlem

Har valt att sälja av mycket eller nästan allt, behöver pengar för att få ihop vardagen. Det är tufft men samtidigt får man tänka på att det bara är prylar.

Permalänk
Medlem

Jag har inte kvar mycket fysiska spel alls. Men av det jag har kvar är det T-shirts. Det är typ den bästa collectors edition prylen som man kan få imo. Man har alltid använding för kläder och man kan visa sina intressen osv med kläderna man bär. Så det är den mest användbara prylen.

Men jag samlar en del på figurer, dock är det inte collectors edition prylar, det är stand-alone prylar jag köpt helt vid sidan av sitt original medium. Samt hälften av figurerna är original, dvs har ingen serie, spel eller film som figuren är relaterad till. T.ex LM7's Lavender Quartz figur och Neco's Heavily Armed High School Girls number 6. Dom kan väl vara collectors items. De pryder min mansgrotta.

Visa signatur
Permalänk
Gallerikonnässör

Jag har aldrig köpt Collector's Edition av något spel. Tror det mestadels beror på att jag nog aldrig känt att jag velat ha prylarna man får med.
Undantaget är Mass Effect Legendary Edition, hade inte tackat nej till N7-hjälmen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Bara köpt collectors av film någon enstaka gång.
Har en Lost box som är väl värd 4000-6000 kr idag.

Permalänk
Föredetting

Webhallen reade ut någon super-edition av Crysis 2 för 49 spänn, minns jag. Där ingick en ryggsäck som jag använde en hel del – men så var det också för ryggsäcken jag köpte spelet.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FLAXMANNEN:

Jag har aldrig köpt Collector's Edition av något spel. Tror det mestadels beror på att jag nog aldrig känt att jag velat ha prylarna man får med.
Undantaget är Mass Effect Legendary Edition, hade inte tackat nej till N7-hjälmen.

Pip-boy:en man fick med Fallout (kommer inte ihåg om det var 4 eller 76) var jag rätt sugen på. Men den hade säkert varit en besvikelse i verkligheten ändå.

Permalänk
Medlem

En keps som följde med Atari ST-spelet Hudson Hawk har jag använt väldigt mycket... fast inte nu längre, den är nu (permanent)smutsig och det har nötts hål i den😅

Här är en bild från två år tillbaka när jag har den på mig😁

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefan_JL:

En keps som följde med Atari ST-spelet Hudson Hawk har jag använt väldigt mycket... fast inte nu längre, den är nu (permanent)smutsig och det har nötts hål i den😅

Här är en bild från två år tillbaka när jag har den på mig😁

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Swag från kassa filmer är alltid kul. Slängde precis en gul T-Shirt med reklam för Proof of Life som aldrig var så snygg och numera var både utsliten och för liten.

Har också haft några tröjor från Johan Falk-serien som jag aldrig hade på mig utanför hemmet, som jag till slut gjorde mig av med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stefan_JL:

En keps som följde med Atari ST-spelet Hudson Hawk har jag använt väldigt mycket... fast inte nu längre, den är nu (permanent)smutsig och det har nötts hål i den😅

Här är en bild från två år tillbaka när jag har den på mig😁

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Oj, här har man vuxit upp genom hela 90-talet i tron att man redan genomlidit de sämsta bitarna av Bruce Willis karriär..

Snygg keps 👍

Skrivet av snajk:

Swag från kassa filmer är alltid kul. Slängde precis en gul T-Shirt med reklam för Proof of Life som aldrig var så snygg och numera var både utsliten och för liten.

Har också haft några tröjor från Johan Falk-serien som jag aldrig hade på mig utanför hemmet, som jag till slut gjorde mig av med.

Föräldrarna har hos sig en midjeväska(!) med motiv från Jägarna, som de fick på biopremiären. Naturligtvis med VHS:en i.
Aldrig buren, kom med bud.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Föräldrarna har hos sig en midjeväska(!) med motiv från Jägarna, som de fick på biopremiären. Naturligtvis med VHS:en i.
Aldrig buren, kom med bud.

Holy, en bild hade varit guld värd! 😂

Permalänk

nog bara köpt en collectors edition och det var Half life 2 plåtboxen och bara för att den var billigare än att köpa än normal edition.

HL2 t-shirten har varit utsliten och slängd i minst 10 år. tror ja slängde den när ja t.om. flytta från min första lägenhet runt 2008-2009 eller nått.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu när folk snackar kepsar så kom jag på att jag sett rätt många gå runt med Los Santos-kepsar ute i friheten, kom med GTA5 Collector's edition. Sticker väl inte ut så mycket utseendemässigt, förmodligen bara de som är bekanta med GTA5 som märker.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Min 'staty' jag fick med Witcher 3 CE agerar förvaring till min vigselring.. Hänger den i käften på Gripen.
https://i.imgur.com/KBN1GuJ.jpg

Snyggt
Tog av mig min en gång när jag satt vid datorn.
Glömde den sen när jag gick och la mig.
Det kaffet på morgonen glömmer jag aldrig.

Permalänk

Är antagligen en knockoff men hade när jag rökte ett final fantasy cigarettetui med tillhörande zippo som jag köpte på tradera och skulle vara merch från en japansk utgåva. Användes i flera år.

Skrivet av roxkz:

Min 'staty' jag fick med Witcher 3 CE agerar förvaring till min vigselring.. Hänger den i käften på Gripen.
https://i.imgur.com/KBN1GuJ.jpg

Men är det en chutulu amigurumi jag skådar i hörnet? Den är ju till och med coolare vad det än är!

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag direkt haft användning för något i de flesta collectors editions jag äger. Isåfall är det väl usb minnet från Rift och Diablo. Gillar mer att samla på olika spels collectors edition för ren prydnads skull. Funderat ett tag på om jag ska försöka bygga någon ny hylla då jag ej får plats med alla boxar som det är just nu. Det jag mest är intresserad av från de flesta spelen är den så kallade art booken. Riktigt kul att bläddra i och njuta av all konst och få se visionen skaparna hade med spelet så att säga. Min största samling är väl world of warcraft collectors edition. Har alla wow boxar förutom Vanilla och den är tyvärr alldeles för dyr att köpa år 2022 haha.

Visa signatur

“Common sense is like deodorant. The people who need it most never use it.”
—Anonymous

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Snyggt
Tog av mig min en gång när jag satt vid datorn.
Glömde den sen när jag gick och la mig.
Det kaffet på morgonen glömmer jag aldrig.

Tack! Haha, förstår det!
Har faktiskt min ganska sällan på mig då jag måste ta av den stup i kvarten ändå tyvärr.

Skrivet av EverGrowingNoob:

Men är det en chutulu amigurumi jag skådar i hörnet? Den är ju till och med coolare vad det än är!

Japp, en barndomsvän knåpade ihop den till mig för några år sedan.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

T-shirts är väl i stort sett det enda, använde tex mina Half-Life och Baldur's Gate t-shirts väldigt mycket.

Ah, just det, fick några snygga whiskey-glas från Yakuza 6 CE som jag dricker ur då och då också.

Soundtracks används ju också, men bara en gång, när man rippar CDn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

<Uppladdad bildlänk>

Plåtlådan som kom med Half-Life 2 är nog den enda jag kommer ihåg på rak arm.
Använder till förvaring.

Har ett par Fallout-muggar jag använder men det var inte en Collector's Edition.

Eyyy! Den har man haft länge nu, T-shirten som följde med är fortfarande oanvänd!

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av lap87:

Eyyy! Den har man haft länge nu, T-shirten som följde med är fortfarande oanvänd!

Tror jag använt min T-shirt på tvättdag en-två gånger.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

hmm beror på, jag samlar på massa olika saker, mycket är kul att få men meningslöst att ha, medans andra saker är mindre roliga men har en bra funktion. (var iväg idag och slängde ett 50-tal av dom mediaboxar jag samlat på mig under åren)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.