Iphone - ersättning till "textersättning"?

Permalänk

Iphone - ersättning till "textersättning"?

Finns det något vettigt alternativ till den inbyggda som verkar vara buggig?

Jag provade att lägga till b.la min email som är tråkig att skriva in varje gång. Den kommer upp som förslag, men man kan aldrig få in den i textfältet, den går bara bort när man trycker i textfältet igen efter att den kommit upp som förslag, provat ett 20 tal ggr. Mitt personnr däremot fungerar och jag kan bara trycka i textfältet när det kommer upp som förslag.

Måste ju finnas något vettigare och som inte är buggigt. Skulle spara mig sjukt mycket tid då jag verkligen hatar att skriva på mobilen.
Skulle inte ha emot en funktion som fungerar precis som autokorrekt fast endast för valda ord.. eller en funktion som lär sig att hur man skriver och efter ett tag fattar vad man vill skriva in (vet att jag haft en sån app för många år sen, sen slutade den funka.)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in min mailadress med "@@" som genväg och det brukar fungera bra större delen av tiden. Då får jag skriva @@ och sen ett mellanslag, så dyker mailadressen upp (och sen brukar jag trycka på backsteg en gång för att få bort mellanslaget).
Har dock märkt att det inte fungerar i vissa textfält i vissa appar och på vissa webbsidor, gissar att det är utvecklaren som av någon outgrundlig anledning stängt av funktionen då.
Ett tips är också att skapa en kontakt för dig själv med din mailadress, och sen gå till Inställningar > Safari > Autofyll > Min info och välja kontakten. Då kommer Safari (och även vissa appar) direkt föreslå mailadresserna som finns i din kontakt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Är det inloggningsformulär du pratar om? Som @ToJa92 säger så verkar implementationen av dessa ställa till det i Safari. Jag kör Lastpass och det är samma problem där, jag brukar få välja credentials ett antal gånger innan det fungerar. Text Replacement fungerar oklanderligt för mig.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Om det är namn, adress, e-post m.m. du vill få in utan att behöva skriva in dem manuellt är det väl att du ska skriva in dem på dig själv som kontakt i kontaktlistan?

Eller det är det du har gjort och som inte funkar?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Jag menar rent allmänt, finns även en del andra ord jag skriver ofta som jag vill slippa skriva, låt säga min inköpslista när jag handlar. Det fanns ju förr en som funkade till allt, lärde sig ord som man skrev ofta, oavsett var man skrev (fält/app). Jag gillar ju idéen med Textersättning, men funkar ju sådär..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"