Elon Musk kovänder – vill köpa Twitter igen

Permalänk
Melding Plague

Elon Musk kovänder – vill köpa Twitter igen

Berättelsen om Elon Musks Twitter-köp tar ännu en vändning. Nu vill Musk hellre se att köpet går igenom istället för att låta det gå till rätten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Vilken soppa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den mannen behöver nog en förmyndare

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Den mannen alltså...

Det intressanta tycker jag att Twitter benämner mängder spam-bottar som "bara" 5%. Det är ju sjukt mycket!!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Hedersmedlem

Ja ingen vet ju.

Själv tänker jag att det antagligen har med möjligheterna att vinna rättsfallet att göra. Så länge de delarna är ovissa så kan man fortsätta kiva rättsligt med nya grepp vilket båda parter visat intresse för innan.
Men nu har något större uppenbarligen hänt iaf.

Det ser väl bättre ut om man själv väljer att göra ett köp än att man dras till altaret och tvingas utföra det på någon annans order.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Mer jobb och pengar åt byråkraterna!

Permalänk
Medlem

Eller så köper han Twitter, ser att deras påstående om 5% är falskt och häver sedan köpet?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Suck, det vore skönt om den fan kunde omyndigförklaras, så man slapp läsa och höra om alla dumheter han har för sig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Snusfri

Elon Musk ❤️

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Twitter är verkligen det sämsta mediet någonsin. Hoppas folk börjar överge det när Musk får kontroll.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Brukade se upp till den här personen; uppstickaren ifrån Sydafrika som lyckades pusha folk att göra det omöjliga flera gånger om.

Nu sitter han och sprider extremhögerns tjafs och Kremls propaganda...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Den mannen behöver nog en förmyndare

Instämmer helt. Förstår inte att världen lyssnar på honom längre. Bara lögner och överdrifter om och om igen.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Musk var satt att bli hörd i domstol torsdag/fredag något han kanske inte såg fram emot? Tillika har twitter fått rätt att ta del av intern kommunikation (epost, sms) gällande kontakt med den s.k kallade visselblåsaren.

Känns spontant som han vill ducka att nåt kommer ut snarare än att fajtas vidare.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Brukade se upp till den här personen; uppstickaren ifrån Sydafrika som lyckades pusha folk att göra det omöjliga flera gånger om.

Nu sitter han och sprider extremhögerns tjafs och Kremls propaganda...

Skulle du kunna utveckla det fetstilta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Brukade se upp till den här personen; uppstickaren ifrån Sydafrika som lyckades pusha folk att göra det omöjliga flera gånger om.

Nu sitter han och sprider extremhögerns tjafs och Kremls propaganda...

Man får såklart tolka saker och ting som man själv vill men att han sprider högerextremt tjafs har jag inte sett överhuvudtaget. Är det att sprida Kremls propaganda att föra en diskussion med andra människor kring konflikten på Twitter? Njaa.. Det är yttrandefrihet.

Skrivet av Aje:

Instämmer helt. Förstår inte att världen lyssnar på honom längre. Bara lögner och överdrifter om och om igen.

SpaceX kan du dock inte snacka bort. Inte Tesla heller. Det må vara övervärderat men det är ett seriöst och stort bolag som producerar bilar och förmodligen varit drivande i den utveckling vi nu ser med andra aktörer som kommer in på marknaden. Boring Company bygger tunnlar. Starlink åker runt planeten. Apor spelar Pong med Neuralink.

Det är verkstad utöver snacket så att säga.

Permalänk
Medlem

Efter hans uttalande om att Krim borde tillhöra Ryssland så har jag totalt tappat förtroendet för honom. Inte längre intresserad av vad han har att säga eller vad han gör. Känns mest som en tonåring med outredda psykiska problem och kronisk sömnbrist

Permalänk
Medlem

Det svänger mycket kring denne man minst sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Man får såklart tolka saker och ting som man själv vill men att han sprider högerextremt tjafs har jag inte sett överhuvudtaget.

Inte?
Det sättet han pratar om "mainstream media" och "woke mind virus" på är ju rakt av ifrån Trump-högerns osv sätt att prata om den på sedan hans sexuella trakasserier blev kända.
Det var också i samband med det han blev uttalad republikan och Trump-supporter helt öppet.

Skrivet av Massy:

Är det att sprida Kremls propaganda att föra en diskussion med andra människor kring konflikten på Twitter? Njaa.. Det är yttrandefrihet.

Alltså, det är yttrandefrihet att sprida Kremls propaganda.

Sättet som Musk pratar om att Krim-halvön tillhör Ryssland på är 100% taget rakt av ifrån Kremls propagandakanaler och har inte alls den historiska verklighetsförankring som Musk påstår.

Självklart är det hans rätt att sprida det här, det är hans yttrandefrihet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Efter hans uttalande om att Krim borde tillhöra Ryssland så har jag totalt tappat förtroendet för honom. Inte längre intresserad av vad han har att säga eller vad han gör. Känns mest som en tonåring med outredda psykiska problem och kronisk sömnbrist

Det är skillnad på att i en internetdiskussion föreslå att Ryssland behåller Krimhalvön som en del av ett fredsavtal och att säga "Krimhalvön borde tillhöra Ryssland". Det du skriver matchar inte vad som står på Elon Musks Twitter så vida man inte känner sig extremt öppen för egen tolkning.

Skrivet av Kilroy:

Sättet som Musk pratar om att Krim-halvön tillhör Ryssland på är 100% taget rakt av ifrån Kremls propagandakanaler och har inte alls den historiska verklighetsförankring som Musk påstår.

Det är inte det som står i Tweeten.

Jag tänker inte ge mig in i någon politisk debatt här, helt fel forum. Men tycker det är väldigt ovärdigt sätt att vrida på Musks tweet (om det inte finns en annan tweet jag missat).

Hoppas han köper Twitter och gör det bättre. Twitter som plattform har inte varit så spännande på 10 år och kan behöva lite ny kreativitet.

Permalänk
Medlem

Jag tror Musk tar en del droger.
Han är smart, han kan spekulerar och filosoferar om intressanta saker. Sen kan han dra nått heöt befängt.
Märklig man men jaja han behöver inte bekymra sig 😅

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det är skillnad på att i en internetdiskussion föreslå att Ryssland behåller Krimhalvön som en del av ett fredsavtal och att säga "Krimhalvön borde tillhöra Ryssland". Det du skriver matchar inte vad som står på Elon Musks Twitter så till vida man inte känner sig extremt öppen för egen tolkning.

Det är inte det som står i Tweeten.

Jag tänker inte ge mig in i någon politisk debatt här, helt fel forum. Men tycker det är väldigt ovärdigt sätt att vrida på Musks tweet (om det inte finns en annan tweet jag missat).

Du utelämnar en del detaljar i vad Musk faktiskt sade:

- Crimea formally part of Russia, as it has been since 1783 (until Khrushchev’s mistake).

Det är att köpa och sprida Putins världsbild om att Sovjet-imperiet egentligen är Ryssland.

Det är lika absurt som att påstå att Norge egentligen tillhört Danmark eller Sydafrika tillhört Nederländerna eller USA tillhört England osv. och att det bara var ledarnas misstag som gjorde att så inte längre är fallet.

Det köper den ryss-imperialistiska synen på området rakt av och det är inte bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror Musk tar en del droger.
Han är smart, han kan spekulerar och filosoferar om intressanta saker. Sen kan han dra nått heöt befängt.
Märklig man men jaja han behöver inte bekymra sig 😅

Det är nog rätt så bra grejer han går på, så mkt som han svänger 🤣

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Det är skillnad på att i en internetdiskussion föreslå att Ryssland behåller Krimhalvön som en del av ett fredsavtal och att säga "Krimhalvön borde tillhöra Ryssland". Det du skriver matchar inte vad som står på Elon Musks Twitter så vida man inte känner sig extremt öppen för egen tolkning.

Det är inte det som står i Tweeten.

Jag tänker inte ge mig in i någon politisk debatt här, helt fel forum. Men tycker det är väldigt ovärdigt sätt att vrida på Musks tweet (om det inte finns en annan tweet jag missat).

Hoppas han köper Twitter och gör det bättre. Twitter som plattform har inte varit så spännande på 10 år och kan behöva lite ny kreativitet.

Då har du läst något annat, han sa att Krim varit enskilt ryskt sedan 1700-talet, det var ju Genoa och Ottomanskt också (innan det)… han uttalar sig om saker han inte har koll på verkar det som

Skrivet av Molotov:

Jag tror Musk tar en del droger.
Han är smart, han kan spekulerar och filosoferar om intressanta saker. Sen kan han dra nått heöt befängt.
Märklig man men jaja han behöver inte bekymra sig 😅

Det har han erkänt många gånger, han rökte ju på hos Joe Rogan framför kamerorna ju…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Instämmer helt. Förstår inte att världen lyssnar på honom längre. Bara lögner och överdrifter om och om igen.

Snubben är väldigt smart, och då menar jag väldigt, väldigt, väldigt smart. När han snackar teknik och utveckling så lyssnar man, så är det bara. Men när det kommer till sociala färdigheter så saknar han väldigt mycket, något som kan förklaras av att han har autism. Musk har problem med att förstå sociala normer, vilket resulterar i hans, många gånger, udda och märkliga kommentarer och utspel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Den mannen behöver nog en förmyndare

Haha, jag dör. Årets inlägg månne?

Permalänk
Medlem

Twitter är extremt vänstervinklat samt censurerat och fullt med bottar.
Det kommer ta han lägre tid att göra det normalt än att bygga ett helt nytt.

+22% i aktier på några timmar när folk fick reda på det, så investerarna tror dock på han.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av storPutte:

Den mannen behöver nog en förmyndare

Vi kan ju ha en omröstning, han verkar ju tycka att omröstningar ska följas blint.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Nu sitter han och sprider extremhögerns tjafs och Kremls propaganda...

Facketera åsikter till ideologier så som "extremhögern", "extremvänstern", "kremlpropaganda".

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Undra när den där snubben ska åka dit för att manipulera värdepapper inom diverse områden.