Det får kosta, finns budget för sådant. Tack för tips, får kolla vidare på dessa. Absolut fördel om det går att posta bilder och videor etc. i själva forumtrådarna så att man inte måste länka externt hela tiden.
Helst att någon annan underhåller och hostar sidan, men sedan får vi själva utse moderatorer och sätta upp forumets struktur och regler etc.
Google Workspace har de forummöjligheter? Tycker att gemensamma docs, sheets osv. är bra men här är mer behovet att organiserat strukturera diskussioner och informationsutbyte för ett par hundra personer kanske. Att mejla, ha videomöten etc. det fungerar bra redan utan det som saknas är möjligheter att föra strukturerade diskussioenr över tid som är lätta att följa och söka sig fram igenom.
Vet inte riktigt vad "de som bestämmer" tycker om att använda Google eller dylikt, Facebook valdes bort av anledningen att man inte vill vara för beroende/luta sig för mycket på en jätte/social plattform utan själv ha mer kontroll och kunna göra det mer "avskilt" från andra sociala medier och plattformar etc. Typ lite som att skapa sin egen "atmosfär". Facebook blir för privat, LinkedIn blir för mycket reklam och marknadsföring etc.
Får kolla upp det med! Är det mer likt ett klassiskt forum som Sweclockers eller mer som Slack?
Generellt skulle jag väl säga att det är något som liknar SweC-forumet jag/vi är ute efter om jag förstått konsensus rätt.