En bit på vägen
Intressant att denna typ av tävling dyker upp just i samma veva som jag börjat ordna med mitt ormbo på skrivbordet.
Även om jag inte riktigt är i mål med att bli av med alla sladdar så är jag en bra bit på vägen. Samtidigt så går det ju inte att kabelhantera om man inte har några kablar
Mitt tipps till alla som vill få lite ordning på bordsytan är Cabledrops som man kan klistra lite överallt och som håller ordning på de kablar du inte kan bli av med.
I mitt fall använder jag Cabledrops på tre ställen.
Till höger där jag satt en på sidan av en högtalare som håller ordning på en USB sladd med magnetkontakt som jag laddar musen med.
I mitten på volymkontrollen som även agerar kontakt till hörlurar som jag kan koppla in när jag ska använda mina trådade lurar.
Jag har även en på undersidan av bordet till vänster där jag har andra änden av hörlurskabeln som ska in i lurarna vid användning.
På bilden har jag dragit fram kabeln men när den inte används för jag in den under kanten in i en Cabledrop så inget syns.
Sedan har jag även två usb uttag i basen på skärmhållaren som jag vid behov kan koppla in mobil osv vid behov utan att behöva krypa under skrivbordet.
Det som återstår i mitt projekt är antingen ett trådlöst tangentbord eller eventuellt göra en kabelgenomföring från undersidan nära tangentbordet.
Så det jag egentligen säger är att det går att göra mycket med enkla medel även med de produkter som har sladd.
PS. Man måste såklart inte använda Cabledrops då dessa kostar en slant. Har tidigare i livet haft goda resultat även med en bit snöre som man tejpar i en lagom stor ögla bakom bordskanten och låter kablar löpa genom dessa.
Blev en redigering då jag kom på att jag även hade en droppe på baksidan av bordet som håller ordning på laddaren till mig arbetsdator till höger.