Komplett SweC-Bonanza 4 - Geek Week Edition - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Jag fyndar gärna B550 i itx-format.

Trist. Ingen B550 itx.
Om någon annan snäll återförsäljare vill erbjuda det så var det många som önskade sig det i den här tråden

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Undrar om ni kanske hade delay, jag tog det lugnt utan att spamma F5 och kikade lite prisjakt och dubbelkollade lite specs, funderade lite och hann sen ändå beställa en.

Matade inte in något kreditkortsnummer eller dylikt det var väl enda "genvägen" jag tog om man säger så.

Ja, om du lyckades att få en när du tog det så lugnt så måste det ha varit nån form av delay. Jag spammade reload tills den dök upp på sidan och klickade in mig direkt, men var tydligen för sen iallafall. Mysko.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

@Komplett Bra jobbat, kul stream och bra deals!

Bästa delaen var ju 5800X3D som jag fick koden aktiverad, men när jag fyllt i kortnumret så var den slut och då körde jag ändå Ctrl+F5 och klickade i sekunden den dök upp och skulle tippa på att mitt handhavande tog max 40 sekunder.

Samma för mig, men jag kom inte ens så långt. När jag skrev in koden stod det att den inte gällde längre. Måste ha varit skaplig delay hos mig om till och med dom som tog det lugnt lyckades få en.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara sticka in huvudet och återigen tacka för vinsten samt för ett riktigt väl genomfört event! Bra jobbat, snacka om nördservice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

1:07:00 ish snarare @Daemon

<Uppladdad bildlänk>

Right.. Glömde att jag updaterade streamen vid något tillfälle

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

@Komplett Kul att Kjell var med längesen man såg honom och Emil kommer alltid vara saknad här på SweC. "Dyrt" blev det köpte både skärm och sen Airfryer från streamen

Funderar på om ni skulle kunna hjälpa SweC med videos om ni ändå samarbetar? Både Bonanza och videon från Norge-fabriken har varit riktigt bra. Ni skulle kunna göra video reviews och paneler ihop som exempel?

Permalänk
Medlem

Blir att dränka sorgerna ikväll att man missade att köpa i180 datorn igår. Svårt att hitta något likvärdigt för pengen.

Permalänk
Medlem

Kul event igår @Komplett , satt redo kl 10.00 med fingret på avtryckaren

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Trevligt event och snabb leverans! Mitt 3080 fanns på postombudet redan 09:29 i morse.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Nej tack, det är som man tittar antikrundan,vill jag se gamla grejer ,tittar jag antikrundan (:

Permalänk
Medlem

Missade eventet någon som har lista/bild på vad det var för erbjudanden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Missade eventet någon som har lista/bild på vad det var för erbjudanden?

Kolla fyndtråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Missade eventet någon som har lista/bild på vad det var för erbjudanden?

De finns i Dagens fynd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...

Och i Övriga fynd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd-ba...

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Tack för att ni gör sånt här Komplett!
Hittade själv inget jag var intresserad av, men kul att vissa verkar gjort några riktiga kap!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Riktigt kul Och vilka fina rabattkodsnamn det blev 😊 Tyvärr satte en månad av mycket vab käppar i hjulet för köp :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Sponsrat inlägg från Komplett
I samarbete med SweClockers


Hösten är här och med den kan vi se fram emot lanseringar i mängder och regniga, mörkre, dagar som gärna spenderas i skärmens blåa sken eller hukad över ett chassi med skruvmejseln i högsta hugg.

Den tredje oktober startar en kampanj vi kallar för Geek Week och som en avslutning på den så bjuder vi på en ny Bonanza, med en twist! Fredag den 7/10 10:00 blir det Bonanza och som grädden på moset, eller kylpastan på IHS:en så bjuder vi på en livestream med tävlingar och nya drops till Bonanzan. Jag (Erik) och Emil kommer synas i rutan.
Det blir frågor, det blir svar, det blir deals, tävlingar, dumheter och massa skoj! 19:00 drar vi igång så håll koll på vår sida och här på Swec för mer info

Mer info följer. Så häng med i tråden och ställ alarmet på 10:00 den 7 oktober!

Feel free att diskutera deals och tankar i denna tråd.

// Erik & Emil

>>> Länk till Komplett Swec-Bonanza 4 - Geek Week Edition
>>> Länk till Komplett Geek Week

Varför är det nästan bara norrmän som skriver recensioner på er sida?

Är det för att ni kör med norge-priser i sverige (dvs 40% dyrare) på era varor?

4090 släpps runt om i europa i detta nu och ni försöker kränga 3000-generationen till saftiga överpriser. Kan ni inte sänka priserna rejält istället för att köra någon fejkrabatt där ni gått ner i pris för att följa riktpriset (vilket var på tiden).
Rabatt är när det väl är rabatt inte när man "tvingas" gå ner till orginalpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Samma för mig, men jag kom inte ens så långt. När jag skrev in koden stod det att den inte gällde längre. Måste ha varit skaplig delay hos mig om till och med dom som tog det lugnt lyckades få en.

Själv blev jag pingade om dealen och såg det typ fem minuter efter pinnen. La en order direkt och betalade med Swish och det gick igenom. Några minuter senare stod det att den var slut. Så ja, 9-10 minuter så var det slut verkar det som.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Själv blev jag pingade om dealen och såg det typ fem minuter efter pinnen. La en order direkt och betalade med Swish och det gick igenom. Några minuter senare stod det att den var slut. Så ja, 9-10 minuter så var det slut verkar det som.

Är du verkligen säker på det eller är det en väldigt grov kill-gissning? Tror verkligen inte att den gick att få så sent efter. Dessutom var det flera som skrev i chatten att dom inte hann få den, så verkligen inte bara jag. Det bara några minuter efter erbjudandet dök upp på hemsidan. Har väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara så mycket som 5-10 minuter delay för vissa på streamen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jafka:

4090 släpps runt om i europa i detta nu och ni försöker kränga 3000-generationen till saftiga överpriser.

Var kan man hitta 3000 generationen till bättre priser än hos Komplett? Ligger inte alla aktörer på den nordiska marknaden väldigt lika i priser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Är du verkligen säker på det eller är det en väldigt grov kill-gissning? Tror verkligen inte att den gick att få så sent efter. Dessutom var det flera som skrev i chatten att dom inte hann få den, så verkligen inte bara jag. Det bara några minuter efter erbjudandet dök upp på hemsidan. Har väldigt svårt att tänka mig att det skulle vara så mycket som 5-10 minuter delay för vissa på streamen.

19:28 la jag min order enligt komplett, ca fem minuter efter jag blev pingad i Discord. Vilken tid visade dom dealen exakt?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Var kan man hitta 3000 generationen till bättre priser än hos Komplett? Ligger inte alla aktörer på den nordiska marknaden väldigt lika i priser?

Nä, det är inte bara Komplett som tar för mycket (enligt mitt tycke iallafall) för korten just nu, det är ungefär lika illa överallt här i Sverige. Dock är Komplett dom enda som så här långt har haft ett par "bra" erbjudanden på t.ex. 3080 kort. Annars ligger väl standardpriset på dom billigaste modellerna runt eller strax över 10.000:- och går sakta med säker uppåt just nu. Som man säkert skyller på inflationen och den svaga kronan om man frågar dom. Sen att korten har funnits ute på marknaden i två år och är på väg att fasas ut av en ny serie och att dom såldes för runt 8.000:- när dom släpptes hör kanske inte hit.

Permalänk
Komplett.se

TACK ALLA FÖR EN FANTASTISK BONANZA-STREAM!

Skrivet av Lagers:

Tack Komplett! En bra bonanza och rolig stream! Ni börjar verkligen få kläm på det sedan version 1.0

Tack själv. Kul att du ville hänga med! Ja, skam den som ger sig. Vi hoppas kunna leverera än bättre aktiviteter och happenings framöver

Skrivet av IMPANI:

Missade eventet någon som har lista/bild på vad det var för erbjudanden?

Absolut!

Alla deals som kördes under dagen och kvällen.

LG 77" OLED 4K TV OLED77C1 - 24990kr - Bonanza-pris: 22990kr
Phanteks P400A BK01 BLK/MID/TG/2 - 1099kr - Bonanza-pris: 699kr
Roborock S7 MaxV (svart) - 8990kr - Bonanza-pris: 6990kr
Giga Lounger Blue - 1499kr - Bonanza-pris: 699kr
noblechairs HERO Gamingstol Black Edition Hybridmaterial - 4990kr - Bonanza-pris: 3990kr
Philips 58" "The One" 4K UHD Ambili - 11490kr - Bonanza-pris: 7490kr
Komplett i180 Epic Gaming PC - 24999kr - Bonanza-pris: 14999kr
Intel LGA1700 Core i5-12600KF Tray - 3090kr - Bonanza-pris: 2699kr
Intel LGA1700 Core i7-12700K Tray - 5086kr - Bonanza-pris: 4299kr
Razer BlackWidow V3 Pro - GREEN SWI - 2490kr - Bonanza-pris: 990kr
Steelseries Prime Wireless - 1499kr - Bonanza-pris: 749kr
Samsung 50" 4K Neo QLED TV QE50QN90 - 18990kr - Bonanza-pris: 12999kr
Samsung 43" 4K Neo QLED TV QE43QN90 - 15999kr - Bonanza-pris: 10990kr
AMD AM4 Ryzen 7 5800X3D CPU - 5349kr - Bonanza-pris: 3699kr
LG 48" 48GQ900 - 17990kr - Bonanza-pris: 11990kr
Nintendo Switch 2019 32GB + Ring Fit Adventure - 4390kr - Bonanza-pris: 2990kr
WD Red Plus 8TB NAS HDD 8 TB - 2599kr - Bonanza-pris: 2199kr
Logitech PRO X Wireless LIGHTSPEED - 1790kr - Bonanza-pris: 990kr
Philips Air Fry, Digital, 7 preset - 1699kr - Bonanza-pris: 999kr
iiglo Mantis Monitor Arm med USB - 790kr - Bonanza-pris: 374kr
Corsair Force MP600 NVMe M.2 SSD 2TB - 3399kr - Bonanza-pris: 2490kr
AOC 34" CU34G3S/BK - 5990kr - Bonanza-pris: 3599kr
ZOTAC GeForce RTX3080 12GB AMP HOLO - 14019kr - Bonanza-pris: 8990kr
Svive Hydra Pro Studioarm - 549kr - Bonanza-pris: 95kr
Blodtrycksmätare Medisana BU540 anslut - 561kr - Bonanza-pris: 199kr
Komplett a155 Core Gaming PC - Mini ITX - 20499kr - Bonanza-pris: 17499kr

Skrivet av Jafka:

Varför är det nästan bara norrmän som skriver recensioner på er sida?

Är det för att ni kör med norge-priser i sverige (dvs 40% dyrare) på era varor?

4090 släpps runt om i europa i detta nu och ni försöker kränga 3000-generationen till saftiga överpriser. Kan ni inte sänka priserna rejält istället för att köra någon fejkrabatt där ni gått ner i pris för att följa riktpriset (vilket var på tiden).
Rabatt är när det väl är rabatt inte när man "tvingas" gå ner till orginalpris.

Bra frågor
Komplett.se är den del av Komplett Group som har butikerna komplett.dk och Komplett.no.
Komplett.se har sitt huvudlager i norska Sandefjord och vi delar inköp och lager med våra systerbutiker Komplett.no, Komplett.dk, våra B2B-butiker Komplettföretag.se, Komplettbedrift.no samt vårt distrubutionsvarumärke Itegra.se/no.

Vi väljer att visa recensioner på Svenska, Norska och Danska på Komplett. Så att det är många norrmän som recenserar beror på att vi väljer att visa de norska recensionerna även i Sverige samt att Komplett.no har en kundklubb där man får poäng om man skriver en recension, vilket ger fler recensioner.
Observera att vi INTE delar lager eller andra funktioner med Webhallen och Netonnet som ingår i Komplett Group -koncernen.

Vi har inte "norgepriser" på Komplett.se Hade vi legat 40% över konkurrenterna så hade vi inte sålt en ens en skruv.

Det stämmer att 4090 släpps nu på onsdag, det är också ett kort som kostar över 20 000kr. En helt annan prisklass och målgrupp än till de som spekulerar efter ett xx80-serien.
Vi kan sänka priserna så mycket som våra marginaler/ekonomi tillåter. OM det skulle komma en rejäl prissänkning från tillvrkarna så kan du vara säker på att det kommer att synas ut mot konsument. Men så länge våra inköpspriser är vad de är så ligger prisnivåerna där de ligger. Går man till kärnan så är det ex: Nvidia som sätetr priserna på sina chipp vilket trillar ner och till slut resulterar i ett konsumentpris för grafikkort. Säga vad man vill om "MSRP" men det som Nvidia satte som riktpriser för två år sedan är fortfarande inte relevant för 3000-serien och denna krönika är fortfarande aktuell, såhär ett och ett halvt år senare.

Det nvidia sagt och visat på hitintills gällande sina grafikkortsserier är att 4090 & 4080 kommer hålla en hög prisnivå och mycket pekar på att 3000-serien inte kommer ersättas rakt av, av 4000-serien. Utan att Nvidia siktar på att låta dessa serier samexistera då de fyller olika prestandabehov och kan ha en plats i marknaden. Samtidigt som Nvidia ryktas sitta på stora överlager av 3000-seriens kretsar som de måste sälja ut innan det blir aktuellt att ta nya steg med 4000-serien. Så oavsett om nya 4090-kort är runt hörnet så är en spekulation att vi kommer se 3080 till ett pris på runt 10 000 ett bra tag till. Tills att det ersätts med ett 4000-seriens kort för runt 10k. Tiden då man fick ett topp of the line -kort för 4000kr är nog, dessvärre, för alltid förbi.

Sedna undrar jag vad du menar med "fejkrabatt" ?

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

19:28 la jag min order enligt komplett, ca fem minuter efter jag blev pingad i Discord. Vilken tid visade dom dealen exakt?

Har ingen aning, då jag inte kommer ihåg om själva streamen körde igång exakt 19:00. 25:30 in i videon (streamen), som ligger på Sweclockers YouTube kanal, så visas erbjudandet. Men bara några minuter efter dealen gick live i streamen så var den tydligen slut (enligt chatten), kollade precis. För mig dök den dessutom inte upp på en gång på hemsidan, det tog nån minut innan den dök upp för mig. Jag vet inte om eran ping gick ut före streamen dock, det är fullt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Har ingen aning, då jag inte kommer ihåg om själva streamen körde igång exakt 19:00. 25:30 in i videon (streamen), som ligger på Sweclockers YouTube kanal, så visas erbjudandet. Men bara några minuter efter dealen gick live i streamen så var den tydligen slut (enligt chatten), kollade precis. För mig dök den dessutom inte upp på en gång på hemsidan, det tog nån minut innan den dök upp för mig. Jag vet inte om eran ping gick ut före streamen dock, det är fullt möjligt.

Okay! Jag försökte kolla timestampen i Discord men den visar bara datum och inte klockslag (kan man se på nåt sätt?) så kan inte se när jag fick pingen från en annan användare.

Men om det var efter 25:30 så var det ju bara 2:30 min senare jag la ordern vilket känns rimligt att jag kunde få en. Surt om det var flera minuters delay for vissa så det hann ta slut.

Dock så gick jag in på 5800X3D-produktsidan manuellt och angav värdekoden i kassan. Dök dealsen upp på nån speciell sida?

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tack själv. Kul att du ville hänga med! Ja, skam den som ger sig. Vi hoppas kunna leverera än bättre aktiviteter och happenings framöver

Absolut!

Alla deals som kördes under dagen och kvällen.

....Nintendo Switch 2019 32GB + Ring Fit Adventure - 4390kr - Bonanza-pris: 2990kr
.....

Fudge! Den här skulle jag sett... min systerdotter önskar sig ett Switch och jag är övertygad om att spelet hade passat henne perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Den är med på bonanzan delvis för att @Deriveh testat den och gav den en guldig gubbe
Läs hela recensionen här: https://www.sweclockers.com/testpilot/28761-testpilot-noblech...

En av de positiva sakerna var just "bra pris", vilket var ca 5000kr back in 2019.

Från slutsatsen i testet.

Positivt

  • Samtliga viktiga ergonomiska funktioner

  • Hög byggkvalitet

  • Bra materialval

  • Snygg diskret design

  • Bra pris

  • Bekväm trots hård sists

  • Imponerande PU-läder

Negativt

  • Hård sits

//Erik

Vad glad jag blir när jag ser en hänvisning till min pilot! Slutade faktiskt med införskaffande av just en sådan stol som jag sitter i nu.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Okay! Jag försökte kolla timestampen i Discord men den visar bara datum och inte klockslag (kan man se på nåt sätt?) så kan inte se när jag fick pingen från en annan användare.

Men om det var efter 25:30 så var det ju bara 2:30 min senare jag la ordern vilket känns rimligt att jag kunde få en. Surt om det var flera minuters delay for vissa så det hann ta slut.

Dock så gick jag in på 5800X3D-produktsidan manuellt och angav värdekoden i kassan. Dök dealsen upp på nån speciell sida?

Det är som det är. Inte hela världen. Men det hade ju givetvis varit nice att få den processorn för det priset. Ordinarie pris (5349kr) är lite mycket, tycker jag.

Ja, under streamen fick vi en länk till Kompletts sida, där dropsen hamnade, som det var meningen att vi skulle följa.

Permalänk
Medlem

Och där kom de första 5800x3d från Komplett ut på marknaden igen:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Och där kom de första 5800x3d från Komplett ut på marknaden igen:

<Uppladdad bildlänk>

Hatar fan folk asså, min åkte in i burken igår och sålde min 5800x för 2000;- till annan sweclockare, som de bör vara..

Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående talare. Här har vi flera i tråden som var sugna men inte fick. Och så har vi folk som sitter och haffar bara för att mjölka. Finns det något rimligt sätt att spåra dessa och påföra konsekvenser av något slag?