Undersökning: Vad är en bra datorbutik?

Permalänk
Medlem

Bra priser och bra utbud. Bra bemötande/bra kundservice när det blir aktuellt. Bra utformad hemsida som inte är krånglig att navigera, som CDON, Amazon och Proshop t.ex, dom har så här på rak arm sämst utformning just nu, plus kanske dom stora elektronikkedjorna också (Elgiganten, MediaMarkt m.fl.). Bästa utformningen på hemsidorna har Komplett, Inet, Webhallen och NetOnNet, tycker jag. Har så här långt inte haft några problem med att navigera dessa. Det är några av dom viktigaste grejerna för mig.

Visst, det finns alltid plats för förbättring när det gäller utformningen av hemsidorna, även hos dom bästa, som t.ex. fler filtreringsmöjligheter, mer och bättre information o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

En bra butik ska bara sälja sina egna saker. *host* CDON

Skrivet av roxkz:

Vettiga priser, hyggligt utbud, inget marketplace* samt snabba och krångelfria reklamationer.

*Cdon och elgiganten, jag tittar på er!

Japp, håller med. Jag tycker definitivt att en bra butik ska hålla sig borta från marketplace lösningar, som t.ex. CDON och Amazon håller på med. Sälj sakerna själva eller inte alls. Jag köper aldrig av tredje parts säljare på dessa sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Tycker de bör prismatcha uppgraderingspaketen mot sina egna priser, istället för att ha ett statiskt pris.

https://www.komplett.se/product/1202493/datorutrustning/dator...

Den blir ett par hundringar billigare om man enskilt lägger till varje komponent i kundvagnen.
Tycker de bör kunna göra det dynamiskt prissättning, och då kan man länka färdiga uppgraderingspaket till alla som frågar efter det på Sweclockers och veta att de fortfarande får en bra deal.

Jag tycker hela poängen med att köpa ett paket är att det blir billigare än summan av dess delar, tyvärr är det ju som du skriver att det ofta är dyrare dessutom.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

”Vad är en bra datorbutik?” Och allt handlar om e-handel? Jag vill prata med de som skall sälja saker till mig och jag vill ta med det hem när jag bestämt mig.

Permalänk
Medlem

Jag uppmanar alla webbutiker att under en tid analysera vilket sorteringsalternativ (i produktlistor) som är populärast hos användarna och sedan låta det vara standard så merparten slipper leta efter det i menyer/filtreringar.

Jag önskar även jag att man tar sig en funderare om "luftig design" verkligen är rätt på den här typen av siter.

Den sidan jag gillar bäst är Inets. Den påminnes mest om hur webbutikerna var designade förr, exempelvis Datorbutiken.com när det begav sig.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag kräver att butiken och dess närmaste samarbetspartners ska vara ärliga och hedervärda.
Bl.a. om en vara finns listad som i sortimentet, så ska den finnas inne eller vara på väg. Inte sälja cyklar som inte får framföras på cykelbana. Inte begära mer personlig information om mig än absolut nödvändigt.
Vid e-handel måste man kunna betala utan att pengar (eller information om mig) går till Klarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg i enkäten gällande fråga 5, "Kan du nämna någon eller några saker som du kan störa dig på hos en e-handlare för datorer, datorkomponenter eller datortillbehör. I butiken, i kommunikationen eller i samband med ett köp?

Exempel: Dustin Home. Order lades på en Intel NUC 11th gen för exakt ett år sedan. 4-5 månader med total radiotystnad så avbryter Dustin Home ordern och gör återbetalning (noll kommunikation att det skett, endast en återbetalning till mitt konto).
Vara handlas hos annan ÅF istället, och idag exakt ett år efter ursprunglig beställning så skickar Dustin Home ett mail och frågar om beställningen fortfarande är aktuell.

Permalänk
Medlem

uppfylla följande

  1. Sanningsenliga och ärliga

  2. Kunniga / hjälpsamma

  3. Pålitliga vid problem

  4. Vettig prisbild

  5. Produkter som går att leverera

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

uppfylla följande

  1. Sanningsenliga och ärliga

  2. Kunniga / hjälpsamma

  3. Pålitliga vid problem

  4. Vettig prisbild

  5. Produkter som går att leverera

samt en websida med många filtreringsmöjligheter och uppdaterade leveransprognoser ...

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljugtomten:

Exempel: Dustin Home. Order lades på en Intel NUC 11th gen för exakt ett år sedan. 4-5 månader med total radiotystnad så avbryter Dustin Home ordern och gör återbetalning (noll kommunikation att det skett, endast en återbetalning till mitt konto).
Vara handlas hos annan ÅF istället, och idag exakt ett år efter ursprunglig beställning så skickar Dustin Home ett mail och frågar om beställningen fortfarande är aktuell.

Men Dustin har alltid varit ett skitföretag som egentligen bara vill handla med företagskunder. Bara att undvika för all framtid.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

En bra butik ska bara sälja sina egna saker. *host* CDON

Ja CDON undviks av mig om önskad vara finns i annan butik. Ett köp av en unik vara (fanns bara där) resulterade i en reklamation, och det var förvirrande från vem det var som meddelanden kom, butiken eller CDON - frustrerande. Efter en dålig reklamationserfarenhet, då tappar säkerligen butiken den kunden i fortsättningen - åtminstone mig. Men självklart kan de inte acceptera vad som helst, kunden har ju inte alltid rätt!

Permalänk
Inaktiv

Servicen utan tvekan, jag bryr mig inte om någon hundralapp hit el dit och jag handlar nästan uteslutande från Inet ( nätet )och Netonnet här i Sundsvall. Både är hjälpsamma när man vill ha hjälp med att plocka ihop komponenter och när det gäller returer och garantier/reklamationer är de i världsklass, aldrig några problem.

Sist på Netonnet när sonen disk havererade hade jag inte ens kvittot kvar, jag löser det sa killen som arbetade där och gav mig en ny disk direkt.

Hade ett RGB chassi köpt från inet som 1 fläkt hade gått sönder på och garantin hade gått ut för länge sedan, mailade och frågade om de sålde lösa fläktar, fick till svar att de gjorde de inte men de skulle kolla vad de kunde göra, 5 dagar senare damp det ner 2 nya fläktar i postlådan for free.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Celebmir:

”Vad är en bra datorbutik?” Och allt handlar om e-handel? Jag vill prata med de som skall sälja saker till mig och jag vill ta med det hem när jag bestämt mig.

Jag brukar ringa Inet och få hjälp den vägen, och det har alltid löst sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Servicen utan tvekan, jag bryr mig inte om någon hundralapp hit el dit och jag handlar nästan uteslutande från Inet ( nätet )och Netonnet här i Sundsvall. Både är hjälpsamma när man vill ha hjälp med att plocka ihop komponenter och när det gäller returer och garantier/reklamationer är de i världsklass, aldrig några problem.

Sist på Netonnet när sonen disk havererade hade jag inte ens kvittot kvar, jag löser det sa killen som arbetade där och gav mig en ny disk direkt.

Hade ett RGB chassi köpt från inet som 1 fläkt hade gått sönder på och garantin hade gått ut för länge sedan, mailade och frågade om de sålde lösa fläktar, fick till svar att de gjorde de inte men de skulle kolla vad de kunde göra, 5 dagar senare damp det ner 2 nya fläktar i postlådan for free.

Så mycket medhåll på denna!

Varje gång jag lämnat tillbaka något på netonnet har det aldrig varit strul eller frågan om något alls, bara lämna uppgifter och allt är fixat på några minuter. Så borde det vara överallt

Permalänk
Medlem

Bra priser och bra utbud är det första jag har i åtanke. Utöver det vill man ju ha en smidig hantering av supportärenden. Det känns som det sistnämnda är det vanligaste problemet.

Permalänk
Medlem

Det allra viktigaste för kunder anser jag vara en lätthanterlig hemsida. Priser och tillgänglighet är även mycket viktigt så klart.

Visa signatur

[ASUS ROG Strix B650E-E Gaming WIFI]AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB][Corsair 64GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL40 Vengeance AMD EXPO][ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC][LG 48'' UltraGear 48GQ900 4K OLED 138 Hz HDMI 2.1][Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB x 2]Seasonic Vertex GX 1200W][Corsair 7000D Airflow Svart]

Permalänk
Medlem

Vad man än gör ska man inte bete sig som Webhallen och kräva kunder på mellanskillnad när dom erbjöd kunder sämre kort i utbyte i reklamationsärendena av 3000 korten, för att sen kovända och låtsas som oj vi gjorde en liten boo boo. Inte handlat hos dom sen dess och kommer troligen aldrig göra det igen heller. Har själv jobbat med reklamationer och garanti på dyra produkter, kunderna som ser att den processen funkar utan problem kommer tillbaka hela tiden, dom som blir dåligt behandla lämnar och tar troligen lite andra kunder med sig i processen.

Permalänk
Medlem

Min åsikt att det finns ingen bra fsysikdatorbutik. En bra datorbutik skall vara som gamla järnhandel, dom skall det mesta tillgänglig. Behöver man t.ex en KVM Swisch, då skall det finns på hyllan. Av förklariga skäl så är det ingen som har denna service.

Sedan skall det finnas kunniga personal, men av samma skäl så har man inte det heller. Webhallen hade ett tag kunnig personal. Men dom riktiga stjärnorna vill oftast inte ha kundkontakt.

Man kan säga datorbutik utvecklingen gå åt samma håll som Järnhandeln, förr fanns den lokala järnhandel med Rune, 56 , som kunde allt.

Idag finns det Clas Ohlson med Britt Marie , 21 som inte ens vet vad tågvirke är. Folk vill köpa billigt, då måste också har billigt personal med låg kunskapsnivå.

Onlinebutiker, vettig produktbeskrivning. Idag läser man in prisfilerna rakt in webshopen., sedan bli det ett jävla härke bara. Flera sökord på artiklar.. Vettiga beskrvningar, där det framgå data om produkten. Bra funktion att t.ex producera ett en som fungera på papper, kanske baka in en QR kod i utskriften.

Så den som får pappret snabb gå tillbaka till webben. Små genomtänkta saker.. Att bygga en bra online databas för produkter är ett heltids jobb för flera personer.

Permalänk
Medlem

För mig är en bra butik, oavsett varukategori, en som har:

  • Det jag behöver

  • när jag behöver det

  • till ett pris jag är villig att betala.

Jag är sällan/aldrig ute efter top-of-the-line, utan vill ha de prisvärda alternativen i mitten.
Bra kundstöd om/när problem uppstår är viktigt.
"Leverans nästa dag" är ointressant. "Skickas inom två arbetsdagar" och därefter några dagars leveranstid inom Sverige är tillräckligt.
Fysisk butik i närområdet är förstås ett stort plus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Vad är viktigast när entusiasterna på SweClockers väljer datorbutik för nästa uppgradering? Passa på att vara med och påverka!

Läs hela artikeln här

Kom till sida 2, den var för dåligt optimerad för min mobil så jag avslutade undersökningen där.

Återkoppling, jag vill inte behöva dra i rullningslister horisontellt för att kunna välja rätt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Ja gärna alla som är vidkommande.
Det är ju ändå en nördbutik, det är bara trevligt om det finns många reglage undanstuvade i någon meny man kan pilla på.

Då är det geekbench olika resultat för heltal och dyligt du vill ha. Delat med hur många Hz processorn har.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljugtomten:

Mitt inlägg i enkäten gällande fråga 5, "Kan du nämna någon eller några saker som du kan störa dig på hos en e-handlare för datorer, datorkomponenter eller datortillbehör. I butiken, i kommunikationen eller i samband med ett köp?

Exempel: Dustin Home. Order lades på en Intel NUC 11th gen för exakt ett år sedan. 4-5 månader med total radiotystnad så avbryter Dustin Home ordern och gör återbetalning (noll kommunikation att det skett, endast en återbetalning till mitt konto).
Vara handlas hos annan ÅF istället, och idag exakt ett år efter ursprunglig beställning så skickar Dustin Home ett mail och frågar om beställningen fortfarande är aktuell.

Skrivet av cyklonen:

Men Dustin har alltid varit ett skitföretag som egentligen bara vill handla med företagskunder. Bara att undvika för all framtid.

Ja, jag har funderat vad det beror på att Dustin har blivit så dåliga, för främst privatkunder, då jag inte har nån erfarenhet av att handla som företagskund. Dom har extremt dåligt sortiment, höga priser och ganska dålig ordning på hemsidan. Har för mig att dom var lite bättre förut, men jag kan komma ihåg fel. Bryr dom sig bara om företagskunder numera? Eller går det helt enkelt väldigt dåligt för butiken i helhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tycker senaste året fått fart på sidan och numer är med på radarn (och inte bara ett resultat i mängden på prisjakt), men finns mer att göra. Finns en anledning att Inet alltid handlar högt upp. Svåra situationer behöver lösas bättre #mångaSuraÖverSugandeDamm

Edit: inte jag som är sur, men stämningen på forumet var ganska spänd angående den frågan ganska långa daga efteråt. Jag vill helst slippa att det blir så igen

Inet är för mig alltid första valet nu för tiden. Komplett har varit ok, Webhallen helt bedrövliga, men iom att det är samma nu för tiden så kör jag bara Inet. Några hundringar hit eller dit är inte relevant jämfört med den service (iaf jag) upplever hos Inet.

Skrivet av anon910:

Servicen utan tvekan, jag bryr mig inte om någon hundralapp hit el dit och jag handlar nästan uteslutande från Inet ( nätet )och Netonnet här i Sundsvall. Både är hjälpsamma när man vill ha hjälp med att plocka ihop komponenter och när det gäller returer och garantier/reklamationer är de i världsklass, aldrig några problem.

Sist på Netonnet när sonen disk havererade hade jag inte ens kvittot kvar, jag löser det sa killen som arbetade där och gav mig en ny disk direkt.

Hade ett RGB chassi köpt från inet som 1 fläkt hade gått sönder på och garantin hade gått ut för länge sedan, mailade och frågade om de sålde lösa fläktar, fick till svar att de gjorde de inte men de skulle kolla vad de kunde göra, 5 dagar senare damp det ner 2 nya fläktar i postlådan for free.

Instämmer till 100% på båda. Själv handlat lite och även returnerat via just den butiken. Klockrent bemötande på plats där.

Skrivet av Libra-75:

Ja, jag har funderat vad det beror på att Dustin har blivit så dåliga, för främst privatkunder, då jag inte har nån erfarenhet av att handla som företagskund. Dom har extremt dåligt sortiment, höga priser och ganska dålig ordning på hemsidan. Har för mig att dom var lite bättre förut, men jag kan komma ihåg fel. Bryr dom sig bara om företagskunder numera? Eller går det helt enkelt väldigt dåligt för butiken i helhet?

Dustin i sin helhet omsatt 5,4 miljarder 2021 och INET AB 1,5 miljarder.
Sen har du Komplett koncernen som omsätter en hel del nu i.o.m alla sina olika bolag, men det ger ändå en fin fingervisning att det är mycket mer än bara utseendet på en hemsida som avgör

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inte handlat i en datorbutik på ca två år (köpte min iPad sist men inte det ni räknar tror jag 😛) men jag hade värderat pris o retur villkor.

Sen ska Amazon bara väck!

Skrivet av Findecanor:

Jag kräver att butiken och dess närmaste samarbetspartners ska vara ärliga och hedervärda.
Bl.a. om en vara finns listad som i sortimentet, så ska den finnas inne eller vara på väg. Inte sälja cyklar som inte får framföras på cykelbana. Inte begära mer personlig information om mig än absolut nödvändigt.
Vid e-handel måste man kunna betala utan att pengar (eller information om mig) går till Klarna.

Vad är det för fel på klarna?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Musikälskare

inet och amazon klingar fint hos mig, köper det mesta där i teknikväg samt övrigt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag vet inte om jag är ensam, men precis samma som när Elgiganten senast frågade;

Era webbsidor är hemska att spendera tid hos

Kanske är gammal och trist, men ser fördelar hos en enkelnavigerad (och lättdriven) hemsida över massa fräna animationer, posters, banners och skumt utnyttjande av yta

https://i.ibb.co/SrGYPRB/komplett-skinnad.png

Håller med där.
Fast, Sweclockers har även de en del döyta. Ser mer lämpat ut för mobiler än datorer i mitt tycke. Jag tillåter annonser men det finns en del glapp oavsett och zoomar man in så blir det bara mer bananas.

För mig är inte designen så viktig för en webbshop, dock så kan Komplett bli bättre där. Men det gäller de flesta webbshoppar.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kolla in Inets produktbeskrivningar och sättet som det går att söka/sortera på. Dom är bäst i klassen på det, inte perfekta dock! Exempelvis när det står emballagemått istället för någon vettigare info som måttet på produkten..
Alla andra haltar ordentligt mycket mer och kör endast med inlästa beskrivningar som det ser ut. Om man kikar på designval i övrigt så släpp det där som Elgiganten mfl håller på med. Luft och fluff funkar kanske på dammsugare och tvättmaskiner men inte på datorkomponenter. Det är ju ingen teknisk omöjlighet att ha olika designval för olika typer av produkter om man nu vill sälja allt.

Vettiga betalalternativ är också viktigt! Här har folk olika upplevelser och preferenser och jag väljer ofta aktivt bort vissa butiker utifrån vilket kreditbolag/fakturaleverantör butiken har. Varför inte fundera på vad exklusivitet som butiken har till någon viss kreditgivare innebär för kunden. Låt kunden välja om man vill ha att göra med Klarna, Qliro, Resurs eller vad vi nu har mer. Att kunna lägga upp och spara sin betalinfo är både bra och dåligt men smidigt är det iaf!
Lätt och snabbt ska det vara att betala och få varan! Tre dagar för Komplett och samma dag eller till dagen efter för Inet, webbis och Amazon. Det avgör ofta valet för egen del.

Bra hantering av strul är givetvis sånt som gör att man återkommer som kund.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Vettiga betalalternativ är också viktigt! Här har folk olika upplevelser och preferenser och jag väljer ofta aktivt bort vissa butiker utifrån vilket kreditbolag/fakturaleverantör butiken har. Varför inte fundera på vad exklusivitet som butiken har till någon viss kreditgivare innebär för kunden. Låt kunden välja om man vill ha att göra med Klarna, Qliro, Resurs eller vad vi nu har mer.

Detta är varför jag personligen väljer bort komplett. Bara den egna banken med hög ränta på 20%, dyr uppl.avgift och adm.avgift 35 kr/ md, vilket bara är löjligt när man inte ens får räkningen till brevlådan, då tillkommer 35 kr/mån utöver det.

Den effektiva räntan blir då närmare 30%
Ett köp på 20k hamnar nästan precis på 30K om man vill ha räkningen i brevlådan och lägga upp det på tre år, vilket jag gör på TV-apparater och liknande produkter som ska ha en livslängd på 3 år eller längre.

Summan blir då att jag backar från kundkorgen och stänger sidan, vilket har hänt flera gånger nu med komplett.

Sen om man ska prata om själva sidan, ser jag en ikon som säger "fyra av fem i betyg av ljud och bild" så kan jag inte klicka på den. Går jag in på webhallen och klickar på samma ikon så kommer jag till testet. Går jag in på hembiobutiken får jag ännu mera relevant information om TV:n. Oj, de har Klarna, med ett slutbelopp på dryga 26k istället för 30k, gissa var jag köper TV:n?

Kanske inte relevant för datorer, men blir samma sak där när jag kommer till kundkorgen med en konfig. Är sällan inne på komplett om de inte råkar vara billigast på någon enstaka lös del via prisjakt (gamla filtret).

TLDR: Girig bank, mindre kunder.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tack för alla svar! Nu stänger vi undersökningen och börjar grotta ned oss i resultatet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Haha, jag hade precis skrivit klart. Aja, nästa gång då kanske

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.