Modern Warfare II - Single Player

Permalänk
Medlem

Modern Warfare II - Single Player

Tjena tänkte göra en liten tråd om cod 2022. Tänkte att folk kan skriva av sig lite.

Ni som köpt och spelar igenom single player, vad är era känslor/omdömen hittills? Jag personligen har ingen "wow" känsla som jag hade i MW2019. Spelet känns nice men har en feeling att något saknas.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har precis kört första uppdraget. Köpte det bara för singleplayer. Spelar med handkontroller på oled-tv. Riktigt snyggt än så länge, och känns likt förra spelet.

Lite surt med 70euro för 7-8h singleplayer, men vafasen, har ju Uncharted att spela sen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har precis kört första uppdraget. Köpte det bara för singleplayer. Spelar med handkontroller på oled-tv. Riktigt snyggt än så länge, och känns likt förra spelet.

Lite surt med 70euro för 7-8h singleplayer, men vafasen, har ju Uncharted att spela sen

Ja storyn i Modern Warfare är episkt! Haha är den så kort? Det är mer än vad jag visste.. Trist men uppdragen är riktigt härliga du kommer gilla det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så spelet är värt det bara för handlingen alltså? Har själv varit lite småsugen, men närmare 800kr känns absurt.

Permalänk
Medlem

Har ett Xbox Series S som jag endast spelat Gamepass-spel på hittills och är jättenöjd. Men Modern Warfare 2 lockar verkligen då jag älskat de tidigare spelen, både rebooten och originalen. Men att köpa det digitalt på Xbox Store kostar 879 kronor! Där har nog en gräns passerats för min del när det kommer till vad jag kan tänka mig att lägga på ett enskilt spel.

Permalänk
Medlem

Kollade genom JackFrags playthrough på YouTube (5.5h) för MWII kampanjen. Hade jag inte satt en gräns för att spendera 879kr på ett spel så hade jag köpt det, både för singleplayer och multiplayer.

Episk story...

Permalänk
Medlem

Körde igenom det på Vetaran riktkigt bra story! gillade det som fan.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Så spelet är värt det bara för handlingen alltså? Har själv varit lite småsugen, men närmare 800kr känns absurt.

faktiskt me tanke på Euro så betalade jag 785 SEK med moms osv, men jag vet att jag hade köpt det förr eller senare för MP. Jag personligen tyckte att storyn var bra men en aning för kort, önskade att den var längre!

Visa signatur

Permalänk

Är sugen på detta och MW2019, men är det samma story som de gamla med ny grafik eller är det bara att de har återanvänt namnet men en ny story?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D34D_L33T:

Är sugen på detta och MW2019, men är det samma story som de gamla med ny grafik eller är det bara att de har återanvänt namnet men en ny story?

Det är en ny story men med liknande utfall m.m.
Shepherd är ju med fast med ny skådespelare, men samma gamla vanliga Shepherd up to no good, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D34D_L33T:

helt ärligt så tycker jag inte att MW2 2022 har så mycket bättre grafik. 2019 känns bättre enligt mig. MW2 har nya "improvements" men annars inget wow som man hade i 2019 imo

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Det är en ny story men med liknande utfall m.m.
Shepherd är ju med fast med ny skådespelare, men samma gamla vanliga Shepherd up to no good, osv.

Ah! Vad bra. Tyckte om storyn i de gamla MW spelen men det känns lite segt att betala så mycket för exakt samma kampanj men bara med bättre grafik.

Skrivet av CreativeX:

helt ärligt så tycker jag inte att MW2 2022 har så mycket bättre grafik. 2019 känns bättre enligt mig. MW2 har nya "improvements" men annars inget wow som man hade i 2019 imo

Så länge storyn är ok så kan grafiken lida. Har ju ändå spelat igenom Fallout new vegas, så tröskeln är hög.

Permalänk
Medlem

Tycker inte storyn eller gameplayen har varit något speciell (som vanligt) men grafiken är jävulskt snygg tycker jag, värt att spela för den.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av D34D_L33T:

Ah! Vad bra. Tyckte om storyn i de gamla MW spelen men det känns lite segt att betala så mycket för exakt samma kampanj men bara med bättre grafik.

Så länge storyn är ok så kan grafiken lida. Har ju ändå spelat igenom Fallout new vegas, så tröskeln är hög.

Storyn är nice, gillade konceptet i nuvarande MW2. Så du kommer nog gilla det med

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Oneone:

Körde igenom det på Vetaran riktkigt bra story! gillade det som fan.

Jag har fastnat lite vid uppdraget "Alone", precis efter man lirkar upp en dörr du vet... Får nog sänka svårighetsgraden och prova igen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Idiotisk installation

Köpte spelet på disk idag (med vetskapen om att det är en stooor nedladdning!)
Men vad f..n.. Installerade runt 80Gb
Startade sen spelet
Kommer då en uppdatering till på 10Gb
Sen ska jag starta singleplayer
Då ska ytterligare 30Gb laddas ned.
Stoppade in skivan imorse.. Hade den bara laddat ned allt självmant utan att jag ska in och få upplevelsen förstörd gång efter gång hade jag lirat nu
#bitter