AirPods Pro via Bluetooth till stationär

Permalänk
Medlem

AirPods Pro via Bluetooth till stationär

Jag tänkte att det kunde vara skönt utan stora hörlurar ibland när man slösurfar eller lyssnar musik, så jag skulle vilja kunna använda mina airpods tex till min stationära dator med inbyggd blåtand.

Men jag har provat att koppla lite olika blåtands enheter till datorn med väldigt dåligt resultat, det är precis som om jag vore precis på gränsen till teckning hela tiden, det hackar konstant och det kommer nästan inget ljud alls.
Jag sitter 0,5m från dator.

Asus Z690 Hero moderkort, drivrutiner ska vara det senaste.

Har stängt av blåtand på telefon mm i närheten.

Någon som har en lösning på mitt problem, eller om någon mer upplever samma sak?
Tack på förhand.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in den medföljande WiFi-antennen? Normalt så används den också för Bluetooth, så om den inte är inkopplad så blir det dålig (eller ingen) kontakt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Har du kopplat in den medföljande WiFi-antennen? Normalt så används den också för Bluetooth, så om den inte är inkopplad så blir det dålig (eller ingen) kontakt.

Jag hade kanske en misstanke om det, men finns inte att läsa sig till någonstans.
Men jag ska genast testa detta, tack för tipset

Edit: Du hade helt rätt, nu fungerar det. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW