Permalänk

Vad trevligt. Har dessa kylare till övers; Cooler Master Hyper H410R RGB och Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition om du är i behov till ett bygge.

Permalänk
Redaktion
Skribent

Riktigt fint initiativ @AxxT

Permalänk
Medlem

Måste tacka alla som skickar PM, skriver i tråden som vill hjälpa till.
Detta är helt sjukt! Att den finns så många snälla människor över hela landet.

Tack listan kommer bli lång om det fortsätter så här
Och svår att hålla koll på

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Bra jobbat!

Jag blev perma-bannad av sweclockers när jag gjorde samma sak i 2016/17. då var det till innvandrar-barn i utsatta områder i Malmø. «Scammer» blev jag kallad men kul och bra se att dom har ändrat attityden på det.

Permalänk
Hedersmedlem

Fantastiskt fina insatser av dig @AxxT!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Riktigt fint gjort, du är en vardagshjälte @AxxT.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

har en burk med ett rx580 och en gammal intel cpu, tror det är en i5 3570k eller nåt.
Sluten kylare där skruvhålen till radiatorn inte längre gängar, så den sitter med kattstrypare.
Minne och hdd är nog runt 16gb / 250gb tror jag (var ett tag sen jag bootade upp den).

Tänkte köra den tippen, är det någon som vill ha så är det bara att hojta till (finns i Köping).

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

@AxxT Superkul att höra att världen fortfarande har några fina själar kvar!
Keep it up

Hojta nästa gång du har ett projekt du saknar delar till.
Jag har en del "gammalt" som jag säkert kan leta fram.
Vet att jag har någon kylare och SSD i alla fall som dök upp under flytten som jag definitivt kan skänka till välgörande ändamål!

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Hej alla, Jag har pratat med @AxxT och jag har en komplett dator (3570 + GTX980) som jag gärna skänker men skulle behöva hjälp att köra dator + extra utrustning till Skara från Nacka/Stockholm. Är det någon som har vägarna förbi och kan tänka sig att ställa upp?

PM mig och eller AxxT så löser vi detta.

Mvh,
Joakim

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersnubben:

@AxxT Superkul att höra att världen fortfarande har några fina själar kvar!
Keep it up

Hojta nästa gång du har ett projekt du saknar delar till.
Jag har en del "gammalt" som jag säkert kan leta fram.
Vet att jag har någon kylare och SSD i alla fall som dök upp under flytten som jag definitivt kan skänka till välgörande ändamål!

Tack för de varma orden :).
Ska ha det i åtanke.
Har fått en del PM och även skickat ett par PM, härliga människor som vill hjälpa till
Så väntar in svar och se vad som dyker upp så inte huset fylls med data komponenter, frun skulle bli tokig på alla paket..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Lyfte faktiskt detta på jobbet idag - vi har en del utrustning som ligger och skräpar - typ skärmar och ibland bärbara datorer (utvecklardatorer så ganska bra kräm i dom). Ska se om vi inte kan få till en insamling här, känns ju klockrent inför julen

Återkommer!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Lyfte faktiskt detta på jobbet idag - vi har en del utrustning som ligger och skräpar - typ skärmar och ibland bärbara datorer (utvecklardatorer så ganska bra kräm i dom). Ska se om vi inte kan få till en insamling här, känns ju klockrent inför julen

Återkommer!

Och jag som är i behov av en bärbar utvecklarlaptop haha!

@tråd: Fruktansvärt fint initiativ. Har själv det tufft med ekonomi och hade även oturen under en tid som barn att ha föräldrar med tuff ekonomi. All kudos till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Lyfte faktiskt detta på jobbet idag - vi har en del utrustning som ligger och skräpar - typ skärmar och ibland bärbara datorer (utvecklardatorer så ganska bra kräm i dom). Ska se om vi inte kan få till en insamling här, känns ju klockrent inför julen

Återkommer!

Gör så!
Fick en ide från min syster. Vi pratade om hur jag ska försöka nå människor behov av en dator.
Hon jobbar som socialpsykolog och jobbar just med barn som är utsatta. Nu kan ju inte dem dela ut sådan uppgifter pga sekretess.

Men då nämde hon skolan, prata med lärare eller ta kontakt med rektor på skolan.
Dem vet ju vilka som har det dåligt och kanske behöver hjälp.

Dem behöver inte lämna ut uppgifter men kan vara som en mellanhand. Lättare att skolan, lärare tar kontakt med föräldrarna. Kan vara ett försök.

Grabben här hemma ska snart på utvecklingssamtal och tänkte ta upp det då. Om det ens går att lösa.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Gör så!
Fick en ide från min syster. Vi pratade om hur jag ska försöka nå människor behov av en dator.
Hon jobbar som socialpsykolog och jobbar just med barn som är utsatta. Nu kan ju inte dem dela ut sådan uppgifter pga sekretess.

Men då nämde hon skolan, prata med lärare eller ta kontakt med rektor på skolan.
Dem vet ju vilka som har det dåligt och kanske behöver hjälp.

Dem behöver inte lämna ut uppgifter men kan vara som en mellanhand. Lättare att skolan, lärare tar kontakt med föräldrarna. Kan vara ett försök.

Grabben här hemma ska snart på utvecklingssamtal och tänkte ta upp det då. Om det ens går att lösa.

Smart - det ska jag göra med barnens skola!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av martak:

har en burk med ett rx580 och en gammal intel cpu, tror det är en i5 3570k eller nåt.
Sluten kylare där skruvhålen till radiatorn inte längre gängar, så den sitter med kattstrypare.
Minne och hdd är nog runt 16gb / 250gb tror jag (var ett tag sen jag bootade upp den).

Tänkte köra den tippen, är det någon som vill ha så är det bara att hojta till (finns i Köping).

Jag fick en reality check av din post för du beskrev typ min speldator. Ett tips om man känner att man ska köra fungerande saker till tippen: lägg upp den som bortskänkes mot avhämtning först. Blocket, marketplace eller bortskänkes.se är tre gratis alternativ med enorm spridning. Det finns många som har det tufft därute och minska svinn samtidigt som nån annan blir glad är ju win-win.

Jättefint initiativ av dig ts, vi är nog många härinne där spel varit en stor del av uppväxten. Fint att ge den möjligheten till fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eestimees:

Jag fick en reality check av din post för du beskrev typ min speldator. Ett tips om man känner att man ska köra fungerande saker till tippen: lägg upp den som bortskänkes mot avhämtning först. Blocket, marketplace eller bortskänkes.se är tre gratis alternativ med enorm spridning. Det finns många som har det tufft därute och minska svinn samtidigt som nån annan blir glad är ju win-win.

Håller med till 100%

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Snackat med rektorn på barnens skola nu -
De ska prata om det i elevhälsoteamet och återkomma 💪

Fick jobbet till att göra en inventering också -
Får se vad som kommer ur det 😎

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Snackat med rektorn på barnens skola nu -
De ska prata om det i elevhälsoteamet och återkomma 💪

Fick jobbet till att göra en inventering också -
Får se vad som kommer ur det 😎

Wow! Härligt, kul att dem verkar öppna till det!
Tänkte kanske det skulle vara helt kört.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB