Hjälp mig hitta rätt vinterjacka för mig

Permalänk
Administrativ avgift

Hjälp mig hitta rätt vinterjacka för mig

Nu är det så att min gamla rock helt enkelt har gått sönder så det är dags för något nytt och eftersom vintern är lite som den är med ibland ingen snö så ligger min fundering kring vad jag bör skaffa. Tar även emot Black friday tips om ni hittar något på en uber rea. Bor i Örebro så medelsvenskt klimat

Här är mina specs om ni hittar något snyggt:

181cm
82kg
Röd/brunhårig -> Väldigt vit

edit: Om ni röstar på något så släng gärna in förslag på märken jag bör kolla efter

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag köpte en reguljär klassisk rock i ull på en outlet (Vingåker var det antagligen) inte alltför långt från Örebro för sisådär tio år sedan. Kostade väl ~2500:- men jag fick ner priset 20% då några knappar behöve sys om och deras skräddare gått för dagen. Har använd den regelbundet varje vinter sedan dess och den ser fortfarande bra ut men närmar sig sluttampen.

Antagligen det bästa klädköp jag gjort genom åren, sett till både kostnad, funktionalitet och utseende.

Rättmärkta skidjackor för 10k som håller i högst tre år är bara korkat, satsa på något som håller och är flexibelt.

Visa signatur
Permalänk
Bussovi_ by XHI

Du känns som en rock-kille, kör på rock!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av twit:

Jag köpte en reguljär klassisk rock i ull på en outlet (Vingåker var det antagligen) inte alltför långt från Örebro för sisådär tio år sedan. Kostade väl ~2500:- men jag fick ner priset 20% då några knappar behöve sys om och deras skräddare gått för dagen. Har använd den regelbundet varje vinter sedan dess och den ser fortfarande bra ut men närmar sig sluttampen.

Antagligen det bästa klädköp jag gjort genom åren, sett till både kostnad, funktionalitet och utseende.

Rättmärkta skidjackor för 10k som håller i högst tre år är bara korkat, satsa på något som håller och är flexibelt.

Hört detsamma dock är vingåker en bit bort och där lär nästan 1/3 av budgeten gå åt till bensin + timpeng Men ja en riktig ullrock slår ju aldrig fel men dock är rockar bättre för riktigt riktigt vinter och jag tror vi lär ha lite mildare vintrar kommande år.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Administrativ avgift

........ roligt skämt.......... NOT

Visa signatur