Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Använda min ipad air 2022 som sekundär skärm till en PC laptop

Permalänk
Avstängd

Använda min ipad air 2022 som sekundär skärm till en PC laptop

Hej,
Jag har en lenovo legion 5 pro och vill komplettera den med min ipad som andra skärm. Är detta möjligt och har någon här testat det?

Hört att duetdisplay ska fungera "smidigt" men innan jag gör ett köp vill jag kolla erfarenheter.

Tack sålänge.

Permalänk
Medlem

Kommer uppdatering till IpadOS 16 lagomt till julen för stöd till sekundär skärm från apple... håll ut...

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelscott:

Hej,
Jag har en lenovo legion 5 pro och vill komplettera den med min ipad som andra skärm. Är detta möjligt och har någon här testat det?

Hört att duetdisplay ska fungera "smidigt" men innan jag gör ett köp vill jag kolla erfarenheter.

Tack sålänge.

Köp hellre en liten HDMI-skärm. Att köra en iPad kommer inte fungera, då den kör en mpeg-ström över WIFI så är latensen och uppdateringsfreksen dålig. Funkar för office-arbete men att använda en 7000kr platta för det är bara idioti.

Finns en uppskö med portabla HDMI skärmar du kan köpa som kommer ha 100% kompabilitet och fungera precis som du vill från dag 1 och kommer inte kräva någon fancy funktionalitet som garanterat kommer strula med det du tänker använda.

Permalänk
Medlem

Han har redan en ipad såvitt jag förstått…
Det är apple själva som tillhandahåller ”andra-skärms” alternativet, kommer dock inom kort till din ipad via uppdatering. Kolla upp det vettja.

Visa signatur

Om du blickar bakåt så kommer du att snubbla…

Permalänk
Medlem

Var några år sen jag körde det, men det funka helt okej vill jag minnas.
https://www.splashtop.com/wiredxdisplay

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc