Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Amazon privata säljare

Hej Sweclockers!
Är nyfiken på om man kan lita på privata säljare från Amazon som denna: XFX-SPEEDSTER-RadeonTM-Grafikkort-RX
Tack på förhand för era erfarenheter och tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frolleswe:

Hej Sweclockers!
Är nyfiken på om man kan lita på privata säljare från Amazon som denna: XFX-SPEEDSTER-RadeonTM-Grafikkort-RX
Tack på förhand för era erfarenheter och tips.

Portugal och 1-2 recensioner...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av frolleswe:

Hej Sweclockers!
Är nyfiken på om man kan lita på privata säljare från Amazon som denna: XFX-SPEEDSTER-RadeonTM-Grafikkort-RX
Tack på förhand för era erfarenheter och tips.

Går inte att säga något direkt generellt utöver att Amazon har rätt bra skydd för dig som kund, även om det kan bli en stökig process.

Gällande just den säljaren skulle jag väl summera:
- Väldigt få omdömen.
- Relativt långsam leverans enligt ett av dessa omdömen.

+ Inte en helt ny säljare.
+ Omdömena har legat ett bra tag och skulle det vara en väldigt strulig säljare så hade den förmodligen inte funnits kvar idag.
+ Uppgifter till företaget som ligger i Portugal/EU, ibland saknar säljare sådana detaljer och ofta handlar det då om en säljare i Kina vilket medför avgifter och dylikt som man måste stöka med och lösa i efterhand.

Kan finnas fler omdömen om butiken att jaga fram på andra länders Amazon-siter.

Edit: Många bra omdömen på tyska Amazon.
https://www.amazon.de/sp?language=en&ie=UTF8&seller=A206ULAR6...
Verkar uteslutande sälja grafikkort från XFX och bokstavligen inget annat.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Fick precis att min skickades✌️

Oh, min har gått vidare till behandlas. Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frolleswe:

Hej Sweclockers!
Är nyfiken på om man kan lita på privata säljare från Amazon som denna: XFX-SPEEDSTER-RadeonTM-Grafikkort-RX
Tack på förhand för era erfarenheter och tips.

Hej. Jag har nyligen beställt ett XFX 6700 XT QICK 319 av den säljaren och fick hem kortet utan problem. Det tog väl lite över en vecka men inga problem alls. Tyckte det var en bra deal för ca. 5700:- Om du söker på deras företagsnamn inne i deras profil sida på Google så verkar det som de är en distributör för XFX kort i Europa.

Så baserat på min personliga erfarenhet så går de att lita på. Men jag medger att deras profil på Amazon inte direkt inger förtroende, men deras hemsida verkar legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Frågade Kompletts support igår om det blivit något fel, eller om priset stämmer och den kommer skickas, fick detta som svar:
https://i.imgur.com/X0AUrhi.png

Men den skickades aldrig, så hörde med supporten idag igen, fick detta som svar:
https://i.imgur.com/ys5Fp11.png

Så det låter lovande, svagt optimistisk

När lade du ordern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nej, är så av någon anledning. Tror det har med lagerstatus att göra. Det var iaf. så när jag köpte mina Airpods pro 2 med samma rabattkod. Går bra att betala allt på en gång när du får första fakturan, men lite irriterande med en onödig kreditprövning.

Ah, det var ju tråkigt. Kanske värt med 4G-versionen istället? https://shop.halebop.se/tillbehor/apple/watch-s7-cellular-45m...

Den är också slut, men däremot så fick jag tag på en Apple Watch SE Nike SE 4G 44mm för 1728 kr med 20%-koden.

Finns fortfarande kvar för er som skyndar er:
https://shop.halebop.se/tillbehor/apple/watch-nike-se-4g-sb-4...

Har länge tänkt att skaffa ett Nike sportband till min nuvarande AW som går på 596 kr. Så att få en AW SE med 4G/LTE för de extra 1133 kr får blir en fin julklapp. Grymt bra pris. Gillar att den är vattentät till 50 m också. Tack för tipset!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omren:

Hej. Jag har nyligen beställt ett XFX 6700 XT QICK 319 av den säljaren och fick hem kortet utan problem. Det tog väl lite över en vecka men inga problem alls. Tyckte det var en bra deal för ca. 5700:- Om du söker på deras företagsnamn inne i deras profil sida på Google så verkar det som de är en distributör för XFX kort i Europa.

Så baserat på min personliga erfarenhet så går de att lita på. Men jag medger att deras profil på Amazon inte direkt inger förtroende, men deras hemsida verkar legit.

Hur är mjukvaran till eller kör man bäst tredjepart ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Brukar de dyka upp några deals på PC Game Pass?

Pc game pass går att få för 10kr varje månad hur lätt som helst har fungerade för mig under de 3 sensate åren.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

När lade du ordern?

Orderdetaljer
Beställt 17/11/2022 00:58

Står fortfarande som Behandlas men @HisFriend verkar ju fått sin skickad!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av delta76:

apparently can't get the 10 for 1100kr, only 5 for 650kr. so confusing

Skrivet av Peak0001:

Fungerar inte här heller, givetvis. Jag skickade in en fråga till deras kundtjänst...

Frågan är om man vågar lägga order ändå, och hoppas på att de fixar det i efterhand...

working now

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Pc game pass går att få för 10kr varje månad hur lätt som helst har fungerade för mig under de 3 sensate åren.

Då behåller man dock inte sina saves.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Sapporun:

Orderdetaljer
Beställt 17/11/2022 00:58

Står fortfarande som Behandlas men @HisFriend verkar ju fått sin skickad!

Chattade med kundtjänsten idag. Skickades någon timma senare.

Beställt 17/11/2022 07:28
Order skickad 18/11/2022 17:07

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Chattade med kundtjänsten idag. Skickades någon timma senare.

Min blev skickad nu med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Då behåller man dock inte sina saves.

Jo det gör man man kan fortfarnade köra från sitt vanliga konto så länge man är inloggad på ms store på kontot man äger game pass på och på game pass appen kan man fortfarande vara inloggad på sitt vanliga konto och starta och installera alla spel darifrån. Detta har fungerat för mig sedan oktober 2019.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Undra om det blir någon Samsung tab s8 från komplett...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Undra om det blir någon Samsung tab s8 från komplett...

Min är skickad just för någon timme sedan, beställde 6:36 och valde Airmee. Din skickas säkert också

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Hur är mjukvaran till eller kör man bäst tredjepart ändå?

XFX har ingen egen mjukvara så det blir amd's egna eller tredje part som gäller.

Permalänk
Medlem

NR INFO hos Amazon, är de att lita på?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zyrien:

NR INFO hos Amazon, är de att lita på?

Kort summering av tidigare diskussion:

Skrivet av Daemon:

Går inte att säga något direkt generellt utöver att Amazon har rätt bra skydd för dig som kund, även om det kan bli en stökig process.

Gällande just den säljaren skulle jag väl summera:
- Väldigt få omdömen.
- Relativt långsam leverans enligt ett av dessa omdömen.

+ Inte en helt ny säljare.
+ Omdömena har legat ett bra tag och skulle det vara en väldigt strulig säljare så hade den förmodligen inte funnits kvar idag.
+ Uppgifter till företaget som ligger i Portugal/EU, ibland saknar säljare sådana detaljer och ofta handlar det då om en säljare i Kina vilket medför avgifter och dylikt som man måste stöka med och lösa i efterhand.

Kan finnas fler omdömen om butiken att jaga fram på andra länders Amazon-siter.

Edit: Många bra omdömen på tyska Amazon.
https://www.amazon.de/sp?language=en&ie=UTF8&seller=A206ULAR6...
Verkar uteslutande sälja grafikkort från XFX och bokstavligen inget annat.

Skrivet av delta76:

NR INFO is rather reputable. keep in mind, never pay outside of amazon, and you are safe.

Skrivet av Omren:

Hej. Jag har nyligen beställt ett XFX 6700 XT QICK 319 av den säljaren och fick hem kortet utan problem. Det tog väl lite över en vecka men inga problem alls. Tyckte det var en bra deal för ca. 5700:- Om du söker på deras företagsnamn inne i deras profil sida på Google så verkar det som de är en distributör för XFX kort i Europa.

Så baserat på min personliga erfarenhet så går de att lita på. Men jag medger att deras profil på Amazon inte direkt inger förtroende, men deras hemsida verkar legit.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej folket!
Jag sitter på en riktigt gammal skitdator som inte pallar med längre. Jag har kollat på elgiganten och dom verkar ha en dator som ligger sjukt bra i pris? Någon som har något negativt om denna? Tacksam för svar!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Undra om det blir någon Samsung tab s8 från komplett...

Min är också skickad, riktigt najs deal.

Ska användas att läsa serier och som extra skärm till laptopen när jag kodar.

Permalänk
Medlem

Lyckades motstå mitt villhöver med Tab S8. Avbeställd och någon som stod i kön fick den

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Den är också slut, men däremot så fick jag tag på en Apple Watch SE Nike SE 4G 44mm för 1728 kr med 20%-koden.

Finns fortfarande kvar för er som skyndar er:
https://shop.halebop.se/tillbehor/apple/watch-nike-se-4g-sb-4...

Har länge tänkt att skaffa ett Nike sportband till min nuvarande AW som går på 596 kr. Så att få en AW SE med 4G/LTE för de extra 1133 kr får blir en fin julklapp. Grymt bra pris. Gillar att den är vattentät till 50 m också. Tack för tipset!

Vilken 20%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Halebop hade S7 för 1920:- efter rabatt som gick åt

Oj det var billigt som satan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne88a:

Hej folket!
Jag sitter på en riktigt gammal skitdator som inte pallar med längre. Jag har kollat på elgiganten och dom verkar ha en dator som ligger sjukt bra i pris? Någon som har något negativt om denna? Tacksam för svar!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Inet erbjuder gratis dator montering just nu vilket innebär att du välja komponter helt själv och sedan så bygger de ihop datorn åt dig.

https://www.inet.se/produkt/9990387/byggnation-och-test-av-da...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Min är skickad just för någon timme sedan, beställde 6:36 och valde Airmee. Din skickas säkert också

Mina skickades nu. 😃
Jag beställde två stycken. En julklapp och en till mig själv.

Permalänk
Medlem

Var nog bästa dealen för i år, synd att man missade den.

Permalänk
Medlem

Min Galaxy Tab S8 är skickad den också, beställde 06:43.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne88a:

Hej folket!
Jag sitter på en riktigt gammal skitdator som inte pallar med längre. Jag har kollat på elgiganten och dom verkar ha en dator som ligger sjukt bra i pris? Någon som har något negativt om denna? Tacksam för svar!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Japp du ska hålla dig ifrån hp med 25L och 30L chassit de har dock lyckats få till kylningen i deras senaste chassi som heter 45L.

Som du redan fått tips om så kör något bygge från inet och utgå från deras 6900xt red devil kort.