Permalänk
Medlem

laptop för lätta spel

Hejsan!

Kommer börja att veckopendla ett tag kanske 1-2 månader. så söker en billig laptop för att kunna spela tex wow classic i någon timme på kvällen.

Vad skulle man behöva?

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Inaktiv

Ska du veckopendla med tåg kan du glömma onlinespel. Uppkopplingen dör helatiden i korta intervaller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Ska du veckopendla med tåg kan du glömma onlinespel. Uppkopplingen dör helatiden i korta intervaller.

PErsonen vill spela spel på kvällen efter pendling och inte på tåget. Men visst, offlinespel är det som gäller då.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

PErsonen vill spela spel på kvällen efter pendling och inte på tåget. Men visst, offlinespel är det som gäller då.

Jag tolkade det som att han ville spela spel på tåget hem. TS du måste reda ut det här innan shadow tar livet av mig med sarkasm

Permalänk
Medlem

Jag bor på ett hotell med internet ^^ men efter kl 19.00 har jag inget o göra, därför tänkte jag köpa mig en laptop unden dom hära 1-2 månaderna som klarar classic

Jag åker bil till stället där jag ska jobba, men jag tänkte ha en laptop som man kan spela något på under kvällarna på hotellet

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|

Permalänk
Inaktiv

Kan rekommendera denna. Klarar dom flesta spelen faktiskt, trots prislappen!

Många klagar på att kylningen är dålig på den, men jag har inte haft några problem med min. Haft den något år nu och har inga som helst problem med varesig ljudnivå eller prestanda.

https://www.webhallen.com/se/product/350835-ASUS-TUF-Gaming-A...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Kan rekommendera denna. Klarar dom flesta spelen faktiskt, trots prislappen!

Många klagar på att kylningen är dålig på den, men jag har inte haft några problem med min. Haft den något år nu och har inga som helst problem med varesig ljudnivå eller prestanda.

https://www.webhallen.com/se/product/350835-ASUS-TUF-Gaming-A...

Lite dyrför att använda i max 3 månader dock, tror du man kan köpa nå billigare eller borde man köpa något begagnat?

Visa signatur

CPU| Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB |GPU| MSI GeForce RTX 2080 8GB VENTUS V2|Motherboard| MSI Z390 MPG GAMING PLUS|RAM| - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance |HD| Samsung EVO 850 500GB |2TB seagate|PSU| EVGA Supernova 750W G2 |Chassi| Phanteks Eclipse P350X Black|