Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Erfarenheter av NetOnNet "expressleverans"?

Permalänk
Medlem

Erfarenheter av NetOnNet "expressleverans"?

Beställde igår en artikel från NetOnNet och lade till deras expressleverans med Instabox för leverans idag ca 15:00.
I leverensbekräftelsen står det leverans fredag 18/11.
Men nu verkar Instabox ha ändrat leveranstiden till måndag istället, så ridå ner för datormekande i helgen för denna vita kränkta man.

Vilka är era erfarenheter med NetOnNets logistik, brukar dom hålla sina leveranstider?

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

För mig har det gått bra in princip alltid, det var en express beställning via Post nord som dom inte fick iväg och det var också över en helg.
Jag skickade ett mail till dom och fick pengarna tillbaka för frakten.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - XFX RX 6800 XT Merc 319 - Kingston Fury 32GB 3600MHz CL 18 Beast - MSI MAG B550 Tomahawk - be quiet! Pure Base 500 DX - EK-AIO Elite Aurum 360 - Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Avstängd

Express brukar vara hos mig dagen efter vid lunch, via NoN, Postnord.
Kör man vanligt så tar det 2-3 dagar.

Permalänk
Medlem

Pengarna tillbaka ska du ju ha såklart om prylarna inte dyker upp inom 4 arbetstimmar 8-21 tänker jag personligen om man nu bor i Stockholm.
Att det nu flyttas med 3 hela dagar är ju definitivt pengarna tillbaka och ganska illa. Nu får vi ju också tänka på att det snöat lite i huvudstaden och sånt påverkar ju budfirmor ganska rejält. De kanske inte hade vinterdäck på, alternativt så kan de inte köra 30% över hastighetsgränsen dessa dagar som jag brukar se budbilar göra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Jag använde express häromdagen med hemleverans dagen efter med Best på en lördag.. Det gick kanon!

Beställde också en annan pryl senare och valde gratis hemleverans med levtid 5 dagar och fick det på två.

Permalänk
Medlem

Köpte ett par hörlurar en fredag eftermiddag (15-16 tiden) och tog express leverans med Instabox. Fick notis dagen efter att varan kunde hämtas ut efter 16:00 en lördag.

Perfekt erfarenhet i min bok

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tack för er input, jag brukar ha rätt tur med mina leveranser, denna gång gick dock det mesta fel.
Jag beställde torsdag för leverans på fredag och betalade för expressleverans, dock enbart 49:-

Redan på Fredag fick jag de första signalerna om att det inte skulle levereras på tid, kl 12:49 meddelade Instabox appen att dom mottagit paketet i Jönköping och att det skulle levereras på måndag ca 16:00.

Jag ändra till en box lite längre ifrån min bostad för att få paketet en dag tidigare, d v s söndag ca 15:00.
Kl 14:00 på söndag fick jag notis:
"Dit paket har tyvärr felsorterats, vi beklagar osv.....levererar så snart det går"

Först igår måndag kom paketet till min valda box. Men kudos ändå att dom lyckades leverera igårdagens oväder!
Första felet och som ledde till den totala förseningen var definitivt Netonnets fel, förstår inte hur dom kan lista en artikel för expressleverans i Stockholm när artikeln i fråga är fysiskt i Jönköping.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem

Jag beställde därifrån i helgen som var och valde gratisalternativet, postnord 5-8 arbetsdagar. Det tog 2,5. Brukar aldrig välja de snabba om det inte är gratis, då som även i detta fall, är ett sätt att betala för något de inte kan leva upp till och som även är lite lurendrejeri eftersom postnord aldrig tar mer än 2 dagar i snitt. Står ofta lång leveranstid på de fria alternativen men sällan att det är långsamt.

Permalänk
Medlem

Har alltid varit något strul när jag valt expresslev från Netonnet… Om inte netonnet sega så gjorde instabox det..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Beställde igår en artikel från NetOnNet och lade till deras expressleverans med Instabox för leverans idag ca 15:00.
I leverensbekräftelsen står det leverans fredag 18/11.
Men nu verkar Instabox ha ändrat leveranstiden till måndag istället, så ridå ner för datormekande i helgen för denna vita kränkta man.

Vilka är era erfarenheter med NetOnNets logistik, brukar dom hålla sina leveranstider?

<Uppladdad bildlänk>

Har väntat 2 dar nu, tydligen för att få en plats i boxen. Inet skickade i vanlig ordning iväg paketet em samma dag efter beställning (23:e) och "Insta" hade det samma kväll. De sa nått om Black Friday och att det därför blir fullt, men uppenbart saknar de bra algoritmer för att hantera "storhelger". Mitt råd: välj ett annat fraktbolag! Kommer jag göra i alla fall.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr dåliga erfarenheter av deras expresstjänst. Det tog flera dagar längre tid än planerat.

Permalänk
Medlem

Jag beställde vid 19:00 en Torsdag och kl 22 hade NON packat och Instabox hämtade på natten och jag hade lurarna dagen efter på eftermiddagen. Express frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Beställde igår en artikel från NetOnNet och lade till deras expressleverans med Instabox för leverans idag ca 15:00.
I leverensbekräftelsen står det leverans fredag 18/11.
Men nu verkar Instabox ha ändrat leveranstiden till måndag istället, så ridå ner för datormekande i helgen för denna vita kränkta man.

Vilka är era erfarenheter med NetOnNets logistik, brukar dom hålla sina leveranstider?

<Uppladdad bildlänk>

Instabox har blivit sämre senaste gångerna har det alltid blivit senare, jag kör nu alltid hemleverans eller till ombud.

Pratade tidigare med kundtjänst där tjejen berättade att allt berodde på när boxen som var planerad för mitt paket blev hämtad av den som ahde paketet tidigare, blev det hämtat innan mitt paket kom så kom mitt paket den dagen ananrs blev det enligt tur ordning.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd

Där jag hämtar på Instabox så har det aldrig varit några problem. Kommer alltid i tid.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04