Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Hittar inte det nu, men nånstans läste jag innan att de extra 2000 gällde bara 7-8 ”stora tillverkare” typ Samsung, Sony, Apple och några fler. Är det nån udda tillverkare du försöker med? Det är även först efter du aktivt valt en mobil för ex. 0/10kr som värdet syns i varukorgen.

Jag tog bort telefonen och lade till den igen och få fick jag 2028:-

Permalänk
Viking
Skrivet av Mr_Flash:

Någon som vet hur noga Samsung är med inbytesmobilen? Om man har en hel mobil men rootad, eller glömt lösenord exempelvis?

Jag funderar på om man ska lämna in en stendöd iPhone 6 som har helt spräckt skärm och är böjd på mitten.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Hur blev det med nyhetsbrev-rabattkoden? Har inga problem med att göra en ny beställning och ångra den tidigare, men verkar som att den inte är applicerbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Fattar att S8'an är en kompetent padda, velar själv mellan den, Xiaomi Pad 5 samt en iPad 9th gen, till iPadens nackdel är det begränsade utrymmet på 64GB men min erfarenhet av Apple är ju att de verkar ha enormt lång support på OS, hur ser det ut med Samsung/Xiaomis dito?

Är ju annars lite piss om Samsung/Xiaomi inte uppdaterar OS i några år framåt utan kanske bara ett år eller så, då måste man ju nästan byta ändå pga. säkerhetshål osv..

Man har sagt att Samsung Galaxy Tab S8 ska få 5 års säkerhetsuppdateringar. Visst är det nice men hur viktigt är det egentligen? Jag har en Samsung Tab S2 som jag haft sen 2016, fungerar fortfarande fint idag. Kommer byta batteri inom kort och då lär den hålla bra många år till.

Xiaomi PAD 5 var jag inne på ett tag men det krävdes inte mycket googlade för att inse att den plattan har en rad problem som kanske aldrig blir lösta. Skulle inte räkna med något vidare långt underhåll på den plattan.

IPAD är nice om man rör sig i den världen, jag ansåg länge att 4:3 formatet var klart överlägset för vad jag gjorde på plattan. Tillslut kunde jag inte med systemet längre och bytade till den enda 4:3 Android plattan jag hittade då : Samsung Tab S2. Nu köpte jag hem en Samsung Tab S8 som kör annat format, inte lika smidig i vertikalt läge och inte lika bra skärm men fortfarande en riktigt fin platta. Kan tycka att de skulle löst förvaringen av pennan bättre, nu får det lösas med ett svindyrt Samsung fodral.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

LG har skickat min 65" C2a idag Någon mer som fått bekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Ja förlåt för otydlighet, jag beställde Watch SE med sånt armband.

Fick nu precis själv bekräftelse från Halebop att de skickat min AW7 Bådar ju gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jag funderar på om man ska lämna in en stendöd iPhone 6 som har helt spräckt skärm och är böjd på mitten.

När man lägger till inbytesenheten så får man ju några alternativ att välja där:
https://i.imgur.com/ycwWFb9.png

Jag testade nu igen, och valde alltså nej på allt där, och får fortfarande 2000kr rabatt i kundvagnen.
Så man kan väl anta att dom godkänner vilket skick som helst bara man kan ange rätt IMEI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Hur blev det med nyhetsbrev-rabattkoden? Har inga problem med att göra en ny beställning och ångra den tidigare, men verkar som att den inte är applicerbar?

Jag fick en kod direkt i chatten som de skrev att den gäller i 60min. Den funkade för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

När man lägger till inbytesenheten så får man ju några alternativ att välja där:

Jag testade nu igen, och valde alltså nej på allt där, och får fortfarande 2000kr rabatt i kundvagnen.
Så man kan väl anta att dom godkänner vad som helst bara man kan ange rätt IMEI?

Bara de inte får för sig att stryka 2000-rabatten när de väl tar emot telefonen för att den inte går att använda?

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Bara de inte får för sig att stryka 2000-rabatten när de väl tar emot telefonen för att den inte går att använda?

Den rabatten gäller ändå. Det står att du måste lämna något i inbyte för att få 2000kr. Är inbytesprylen värd något dras även den summan av, annars 2000 + 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommtysnake:

Den rabatten gäller ändå. Det står att du måste lämna något i inbyte för att få 2000kr. Är inbytesprylen värd något dras även den summan av, annars 2000 + 0.

Ja, det låter absolut rimligt.

Permalänk
Viking
Skrivet av crille631:

Så man kan väl anta att dom godkänner vilket skick som helst bara man kan ange rätt IMEI?

Ja, precis.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Funkade bra med rabattkod. Får se om dom avbryter den eller inte.

Glömde testa en grej, men nästa person kanske kan verifiera. Jag fick 10% på beloppet efter inbytesvärdet på drygt 700kr. Om man lägger rabattkoden först och sedan inbytet, blir det ännu billigare då? Eller appliceras rabattkoden efter alla tillägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goasmurfen:

Prisvärda Android telefoner nu under rean?
Sitter i dagsläget på en oneplus5 så det mesta blir ju en fin update.
Kan köra ett abonnemang om det blir ett riktigt kap men köper helst utan.
Ska även invänta fredag för att se om de kommer något bra.
Har i dagsläget sett att de har en pixel6 för bra pris, men hade kanske tänkt mig något nyare.

Pris är mindre viktigt mer "bang for the buck" som lockar.
Tack på förhand

Om du är okej med ett mobil abonnemang så har Comviq ett par schyssta deals.

https://www.comviq.se/mobiler

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Funkade bra med rabattkod. Får se om dom avbryter den eller inte.

Glömde testa en grej, men nästa person kanske kan verifiera. Jag fick 10% på beloppet efter inbytesvärdet på drygt 700kr. Om man lägger rabattkoden först och sedan inbytet, blir det ännu billigare då? Eller appliceras rabattkoden efter alla tillägg?

Rabatten var 10% på 5490kr-priset i mitt fall och jag la till den efter inbytet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Rabatten är 10% på 5490kr-priset oavsett.

Okej, tänkte att mitt totalpris blev någon hundring mer än det som stod i fyndinlägget, men personen kanske hade ett högre inbytesvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av allstar16:

Okej, tänkte att mitt totalpris blev någon hundring mer än det som stod i fyndinlägget.

Märkligt. Kan ju hända att de har rabattkoder med olika villkor som de skickar ut och att det beror lite på vilken kundtjänstmedarbetare man kommer till

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Jag fick en kod direkt i chatten som de skrev att den gäller i 60min. Den funkade för mig.

När jag frågade om det i chatten och nämnade att det inte gick att registrera sig på nyhetsbrevet så skrev dom bara att jag skulle försöka igen om några timmar. Skrev ni något specifikt när ni fick rabattkoden direkt i chatten?

Permalänk
Medlem

My AW 7 is now sent from habelop through PostNord to delivery point. I'm not that excited but because some of you fellas seem to be - want to share my status. Ordered on Nov 18th

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

När jag frågade om det i chatten och nämnade att det inte gick att registrera sig på nyhetsbrevet så skrev dom bara att jag skulle försöka igen om några timmar. Skrev ni något specifikt när ni fick rabattkoden direkt i chatten?

Jag fick också en kod direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

jag fick följande instruktion - personen i grön cirkel dök dock inte upp fören jag startade en ny incognito tab
Jag fick en kod direkt

Citat:

Det är dessvärre inget vi på samsung shop kan hjälpa dig med du kan prova med våra säljare och produkt experter. Dessvärre fungerar inte vårat kopplingssystem för tillfället så jag kan inte koppla dig vidare. För att komma i kontakt med produktexperterna behöver ni gå in på valfri produkt på Samsung.com. Sedan kommer det att dyka upp en chattbubbla i ett av de nedre hörnen. Det är en grön cirkel med en mörkhårig kvinna i. Tryck på denna och sedan välj alternativet "Produkt och Shopping". Produkt avdelningen har öppet kl 09.00-21.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av estiswe:

En fråga. Jag beställde en platta igår som skickas i dagarna men missade då de extra 10% som ändå gör 500 kr (mkt för en student)... Beställer man en idag står det att den beräknas skickas from den 7/12.

Visst borde jag kunna göra en till beställning, använda den första plattan när den kommer och senare skicka tillbaks platta nr 2 när den väl anländer, men som en retur på första ordern?

Tror det kan bli problem om det är olika serienummer osv. låter lite riskabelt att göra så

Permalänk
Skrivet av estiswe:

What?(!)
Jag blev bara upplyst om att man inte kunde använda 10 % koden man får inom 24h i sin mail med andra erbjudanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

OBS! Verkar vara begagnade varor. Inte rättvist att jämföra priset mot helt nya produkter.

Skrivet av Daemon:

Yes, fimpade det inlägget men om någon är intresserad så har vi det citerat och förtydligat här nu.

Som andra skrivit så bekräftar deras kundtjänst att det är helt nya produkter.

Permalänk
Medlem

Fick precis i mejl att MediaMarkt skickat min Fold 3. Lyckades klippa erbjudandet på 399:- (24 mån).
Dvs så ser det ut som att de kommer "hedra" köpet även för oss som köpt online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammpe:

jag fick följande instruktion - personen i grön cirkel dök dock inte upp fören jag startade en ny incognito tab
Jag fick en kod direkt

Ah! Tack, när jag gjorde det och frågade direkt efter koden så fick jag en, som då skulle gälla i 1 timme max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

What?(!)
Jag blev bara upplyst om att man inte kunde använda 10 % koden man får inom 24h i sin mail med andra erbjudanden.

Så funkar det eller inte?
Vad säger ni andra?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Vem bryr sig om spelkoder.. släng med ett gäng pingvinstänger och ba skicka processorn!

Usch man får ju bara lakrits numer så det kan dom skippa för min del med!
Nu rör det på sig i alla fall. Förväntar mig ändå att bygga datorn till nästa helg, mest med tanke på att jag väntar med att köpa RAM till på Fredag om något erbjudande kommer på dom jag spanar på.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Så funkar det eller inte?
Vad säger ni andra?

Gick att kombinera för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

What?(!)

Kommer inte använda koden jag fick då jag inte orkar krångla med ny beställning inser jag, varsågod, funkar i typ 40 min till: M1M-F4AL-YB18-FYAL

Eftersom det verkar vara runt 30-40st här som köpt Tab S8, någon som hittat bra deal på cover?