Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyL:

Någon som sett en Samsung A53 till lägre pris än de 3500:- som flesta handlare har nu?

En bra deal annars är Galaxy S22 för 299 kr/mån inkl abonnemang hos 3, bindningstid 24 mån, 45 GB surf/mån.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-s22-128g...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guppppp:

Sverige är fan sämst på rabatter på teknologi. Köpte en säng för 60% rabatt. Men en router jag gärna vill ha har endast 15%. I princip all tech jag vill ha har endast 10-15%. Bara TVs verkar ha höga rabatter. Mobiltelefoner är lika illa om man inte vill ha mid tier nivåer

Det är ju för de vet att folk köper som galningar om det står "rabatt" eller "rea" på skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guppppp:

Sverige är fan sämst på rabatter på teknologi. Köpte en säng för 60% rabatt. Men en router jag gärna vill ha har endast 15%. I princip all tech jag vill ha har endast 10-15%. Bara TVs verkar ha höga rabatter. Mobiltelefoner är lika illa om man inte vill ha mid tier nivåer

Det handlar om avans. Möbelindustrin och specifikt sängar och madrasser är lurendrejeri Köper du säng för mer än 50% av ord.pris blir du grundlurad, köper du för halva priset blir du ändå lurad..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D med 96 MB L3-cache
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Pris: 2390kr

Utgående
Max 2st per hushåll

Edit: Slut

Va det någon mer som slog till?
Jag beställde 2st, rätt bra pris

Var det fyndvaror (begagnade)?

Black Saturday i vilket fall.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guppppp:

Sverige är fan sämst på rabatter på teknologi. Köpte en säng för 60% rabatt. Men en router jag gärna vill ha har endast 15%. I princip all tech jag vill ha har endast 10-15%. Bara TVs verkar ha höga rabatter. Mobiltelefoner är lika illa om man inte vill ha mid tier nivåer

it is actually the way around. you can't really compare prices on bed for example. Beds are bulky and expensive to store, so they have very high markup and can easily give you 50-60% discount, and still make a profit.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av musmattan Razer Gigantus V2 (3XL), och isf kan dela med sig av några ord om hur den är för FPS-spel? Kostar 444 SEK på Amazon just nu.

Jag använder för tillfället en Glorious PC gaming race-matta (120cm, 3mm) och det blir för tunt imo. Jag har letat efter en 120cm-musmatta som är högre än 3mm. Priset på Razer-mattan är ganska rimligt med tanke på storlek, tjocklek och att det är ett känt märke. Dessutom 4,7/5 i snittbetyg med 3 300+ röster, det ger den lite credibility.

Annars är det någon som känner till andra alternativ som är minst 120cm på bredden (~55-80cm på höjden) och 4mm+ tjock som det är nedsatt pris på just nu?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

"Årsabonnemang av burgare med Världens smakrikaste abonnemang från Halebop
25.11.2022 07:39:50 CET | Halebop"

Tisdag den 30 november kl 11.00 har snabba kunder möjlighet att få en årsförbrukning* av burgare till ett värde av 10 000 kronor på Bastard Burgers. Dealen är gäller vid köp av Samsung Galaxy Flip 4 på halebop.se. Erbjudandet är en del av Halebop Limited Drop och finns i begränsad upplaga.

"Årets sista Limited Drop består av en årsprenumeration på Bastard Burgers. Vid köp av Samsung Galaxy Flip 4, 20 GB, för 549 kronor med delbetalning på 36 månader och bindningstid på 24 månader ingår ett black card laddat med 10 000 kronor att köpa burgare för. Det motsvarar fler än ett Luleå Meal i veckan i ett helt år. "

8280 för mobilen, 7656 för abonnemanget blir minimumpriset 15936kr. (eller 14856kr)
50kr extra i månaden jämfört om man köper samma lur idag (men vet inte om dom extra 50 är för delbetalningen eller på abonnemanget) (499/mån) och Flip 4 går lös på 8910kr, så minus 1000-500 på tradera för luren blir totalnotan på 8K-7K med burgare och 24 mån abonnemang i handen.

Och nu försöker jag desperat fundera ut och intala mig själv vad fasiken jag kan göra med ett extra abonnemang, jag gillar deras burgare, lol 😛

Alla dåliga ideer välkomnas bois! 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Någon som har en fungerande 10% kod över att skicka på pm ?

Visa signatur

Cosmos C700P •X299 Gigabyte Designare EX 2xThunderbolt-Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac • Corsair RM750x ,• Gigabyte RTX 2080 Super OC • i9-7900X • Kraken X62 • G.Skill Corsair Vengance LPX 3000MHz CL15 2x8GB • Samsung 960 EVO 500GB • Samsung 840 EVO 250GB • Win 10 Pro •Acer XB270HU 1440p G-sync • Pioneer bluray • 2 x 4Tb HDD

Permalänk
Keeper of Traditions

Över en vecka sen man beställde hörlurarna från Halebop och fortfarande inte kommit längre än "Under behandling"...
Vilket skämt till butik

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D med 96 MB L3-cache
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Pris: 2390kr

Utgående
Max 2st per hushåll

Edit: Slut

Va det någon mer som slog till?
Jag beställde 2st, rätt bra pris

Va faaan!! Skit bra pris!
Såg försent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deroan:

En bra deal annars är Galaxy S22 för 299 kr/mån inkl abonnemang hos 3, bindningstid 24 mån, 45 GB surf/mån.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_samsung-galaxy-s22-128g...

Ja det ser onekligen ut som en intressant deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarsan:

Någon som har en fungerande 10% kod över att skicka på pm ?

De funkar inte längre på reavaror sen igår (om du menar samsung)

Permalänk
Medlem

Så netonnet spöade både Inet och Komplett rätt rejält på 5800x3d alltså.
Trevligt plötsligt erbjudande, det hade man ju tackat ja till. Kunde ja skickat tillbaka den jag köpte från Inet istället 600kr free moonies.

Synd man missa de

Permalänk
Medlem

Utan tvekan den bästa Black Friday rean för datorrelaterade produkter i mannaminne. Speciellt om man följde inets black friday/sweclockers exklusiva streams.

Antar att det kommer ramla in en massa kommentarer om hur värdelös årets rea var som det gör varje år men det stämmer helt enkelt inte detta året. Dock så förutsätter många bra deals att man är snabb på köpknappen och hänger med lite. Jag köpte inget för jag saknar behov just nu men hängde ändå med på det mesta och är imponerad av årets BF rea.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

De funkar inte längre på reavaror sen igår (om du menar samsung)

Ok,då vet jag !

Visa signatur

Cosmos C700P •X299 Gigabyte Designare EX 2xThunderbolt-Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac • Corsair RM750x ,• Gigabyte RTX 2080 Super OC • i9-7900X • Kraken X62 • G.Skill Corsair Vengance LPX 3000MHz CL15 2x8GB • Samsung 960 EVO 500GB • Samsung 840 EVO 250GB • Win 10 Pro •Acer XB270HU 1440p G-sync • Pioneer bluray • 2 x 4Tb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Utan tvekan den bästa Black Friday rean för datorrelaterade produkter i mannaminne. Speciellt om man följde inets black friday/sweclockers exklusiva streams.

Antar att det kommer ramla in en massa kommentarer om hur värdelös årets rea var som det gör varje år men det stämmer helt enkelt inte detta året. Dock så förutsätter många bra deals att man är snabb på köpknappen och hänger med lite. Jag köpte inget för jag saknar behov just nu men hängde ändå med på det mesta och är imponerad av årets BF rea.

Jag håller med, då jag precis byggt en ny spelburk till svärfar. Det blev bra rabatt på alla delar förutom processorkylaren som hade fullpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Så netonnet spöade både Inet och Komplett rätt rejält på 5800x3d alltså.
Trevligt plötsligt erbjudande, det hade man ju tackat ja till. Kunde ja skickat tillbaka den jag köpte från Inet istället 600kr free moonies.

Synd man missa de

När jag skrev att inet förlorade inte pengar när de sålde 5800x3d för 2990 så blev jag dumförklarad här. Tydligen går det att sälja för ännu mindre.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

När jag skrev att inet förlorade inte pengar när de sålde 5800x3d för 2990 så blev jag dumförklarad här. Tydligen går det att sälja för ännu mindre.

There is a difference between new in box and open box /returned stuffs

Permalänk
Medlem

Det var under outlet så hur många såldes där egentligen?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

"Erbjudandet gäller köp gjorda i Sverige, Norge, Finland och Danmark från 2 maj 2022 till 29 maj 2022"

Finns ett mera aktuellt erbjudande som går ut om 3 dagar, *MEN* plattorna måste vara köpta innan 13/11....
https://www.samsung.com/se/offer/galaxy-tab-s8-cover-redeem/

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Letar efter en kontroller som jag kan ansluta till PC trådlöst. Obs, ingen bluetooth på PC. Är detta en bra affär?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-wireless...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Finns ett mera aktuellt erbjudande som går ut om 3 dagar, *MEN* plattorna måste vara köpta innan 13/11....
https://www.samsung.com/se/offer/galaxy-tab-s8-cover-redeem/

Köpte min platta innan 13/11 och ser inga erbjudanden när jag kollar 'Förmåner'..

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taxas:

Va faaan!! Skit bra pris!
Såg försent

Jag såg den 1 minut efter han lade ut och då var den slut. Varan var en fyndvara, vilket betyder att någon hade returnerat den. Troligen fanns därför bara 1 st. Såklart galet bra deal men det fanns inte en chans att köpa hem den egentligen.

Skrivet av Exydia:

Var det fyndvaror (begagnade)?

Black Saturday i vilket fall.

Yes, står fyndvara i URL:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skal3t:

Någon som har bra tips på en Chromebook under 2000 kr?
Annars lutar det emot att köpa denna:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/datorer/lapt...

Fanns ett antal Chromebook på Elgiganten innan för 1390, men de tog nog slut redan i förra helgen. Hann köpa en sådan till farsan i julklapp.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fusslee:

Produkt: DELL 27” GAMING SKÄRM 165 Hz G2722HS
Länk: https://www.dell.com/sv-se/shop/spelskärm-dell-27-g2722hs/apd...

Kategori: Skärmar

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5981352&gclid=Cj0KCQiAs...

Pris: 1 682,31 kr
Frakt: Frifrakt

Nån som har erfarenhet av denna ? Ena grabben har min gamla Asus MG248Q, halvdassig TN. Denna känns som en prisvärd uppgradering.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X3D med 96 MB L3-cache
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategori: Processor
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6040557
Pris: 2390kr

Utgående
Max 2st per hushåll

Edit: Slut

Va det någon mer som slog till?
Jag beställde 2st, rätt bra pris

Trodde inets pris skulle vara oslagbart men tydligen inte.
Men länken går till fyndvaror, är det retur-ex?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Trodde inets pris skulle vara oslagbart men tydligen inte.
Men länken går till fyndvaror, är det retur-ex?

Aaa det var ett retur ex, troligen fanns endast en att köpa för den var borta 1 minut efter tipset lades upp. Fyndvaror på NoN fungerar dock perfekt när jag köpt dem, men finns ju alltid en chans att det finns defekter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Nån som har erfarenhet av denna ? Ena grabben har min gamla Asus MG248Q, halvdassig TN. Denna känns som en prisvärd uppgradering.

+ IPS
+ 1 ms
+ 165Hz
+ G-Sync Comp / FreeSync prem.
+ Dell support (väldigt bra enl mig)

- Endast 1080p

Allt detta för lite över 1500:- , hade inte tvekat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

När jag skrev att inet förlorade inte pengar när de sålde 5800x3d för 2990 så blev jag dumförklarad här. Tydligen går det att sälja för ännu mindre.

Var väl ett retur-ex? Jag vet av folk som jobbar på NoN att de säljer fyndvaror till rätt stora minus i många fall.

Säger inte att du har fel, men detta bekräftar inget heller

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Hade du tänkt att man ska radera alla inlägg när erbjudandet försvinner? Det blir mycket jobb.

BTW, skriv inte i fynd-tråden.

Redan skrivits en uppmaning idag:

Ber om ursäkt för felplacerad kommentar.
Ärligt talat tycker jag att det kan vara rimligt att ta bort poster som inte längre representerar det riktiga priset. Det kan till exempel göras dynamiskt genom att tillåta nedröster eller någon form av rapporteringsfunktion. Behöver inte vara manuellt

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!