Släppdags för World of Warcraft: Dragonflight!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Släppdags för World of Warcraft: Dragonflight!

Det är expansionsdags i Warcraft-fabriken! Vid midnatt släpper Blizzard lös drakfesten i World of Warcraft med Dragonflight. Expansionen lägger till en rad förbättringar, varav några har redan blivit tillgängliga i grundspelet. I expansionen får spelare resa till nya området Dragon Isles, hemmet för Azeroths drakar och nya spelbara rasen Dracthyr. Utöver detta får spelare tillgång till den nya magifokuserade klassen Evoker, som är låst till rasen Dracthyr, och ger spelare möjlighet att antingen fokusera på att åsamka skada eller hela nära och kära.

Då namnet är Dragonflight är det troligtvis ingen som blir chockerad över att expansionen även lägger till möjligheten att flyga runt på drakar. Blizzard har jobbat med att göra flygandet i Dragonflight unikt genom att ge spelare möjlighet att ändra utseendet på sina drakar, göra olika draktyper tillgängliga samt lägga till förmågor som förändrar flygupplevelsen och kan uppgraderas för att bland annat öka hastigheten på flygningarna.

Kommer du damma av World of Warcraft för att lira Dragonflight? Eller har du aldrig låtit spelet samla damm?

Permalänk

Jag känner i stort sett inget sug alls att spela, och det kommer från någon som sedan 2006 har mer än ett år /played i spelet. Men jag köper väl en månads gametime och hoppas att det inte är en lika stor flopp som Shadowlands.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Haft något halvårs paus då och då sen Vanilla, men hängt kvar och betalat år ut och år in för att man fått lite sug rätt vad det är, men spelade aldrig sista området i Shadowlands, slutade mitt i Korthia nu senast.

Kört lite pre-patch några dagar och ska testa lite med alla nya ändringar av talents m.m. så får vi se. Vi har inte så mycket tid att lägga längre, sen vi blev föräldrar. Det blir mest Hearthstone och D3 och andra spel där man kan köra kortare sessioner.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Fett taggad! XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Nja, skippar till en början. Inte alls taggad. Hoppar kanske på efter första raiden släppts eller något, får se.

Permalänk
Medlem

World of Warcraft kommer nog vara de bästa spelet jag någonsin har spelat. Jag kan inte komma på något spel som har varit så kul under så lång tid, något så otroligt socialt och något som man aldrig känner sig klar i.

Jag är oerhört tacksam att jag fick spela under Burning Crusade och WotLk tiden. Jag fick även uppleva classic wow för ett par år sedan.

Jag har varken tid eller intresse nu med WoW men kommer alltid ha kvar de goda minnen.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Nej. WoW dog slutligen för mig med Shadowlands (eller kanske tekniskt sett BfA eftersom jag inte ens skaffade Shadowlands.) Blev för mycket fokus på FoMo och random/tur för min smak.

Tvivlar på att jag kommer röra DF heller. Finns varken tid eller sug längre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Nej jag spelar WOTLK Classic

Permalänk
Medlem

Yes, klev precis upp ur sängen. Ska bli intressant att se hur det håller sig till deras nya evergreen. Ett steg i rätt riktigt helg klart.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Senast jag själv spelade wow var i Betan. Hittade någon ö mitt i havet med ’chunks’ av terräng som inte hängde ihop

Permalänk
Medlem

Kändes skönt att Blizzard bjöd på en gratis helg. Loggade in, pillade lite med talents, drog och gjorde en del pre-patch event.
Kom ett långt suck... loggade ut och tänkte för mig själv... nope. Kände inget sug. Då har jag ändå spelat alla expansioner från start. Men det är väl dags att lämna spelet.

Permalänk
Medlem

Känner jag Blizzard rätt så kommer det var tiotusentals i kö för att ens logga in, blir inget spel inatt för min del. Dessutom upp tidigt för jobb! Däremot så jobbar jag hemifrån, men har för mycket att göra så bara att hålla fingrarna i styr till 16:00!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

World of Warcraft kommer nog vara de bästa spelet jag någonsin har spelat. Jag kan inte komma på något spel som har varit så kul under så lång tid, något så otroligt socialt och något som man aldrig känner sig klar i.

Jag är oerhört tacksam att jag fick spela under Burning Crusade och WotLk tiden. Jag fick även uppleva classic wow för ett par år sedan.

Jag har varken tid eller intresse nu med WoW men kommer alltid ha kvar de goda minnen.

Samma, för mig var det Wotlk > början av MoP som var golden eran för mig. Riktigt bra spel.
Testat sedan dess och aldrig varit densamma. Tyvärr.
Kommer inte röra dragonflight.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kommer inte servrarna bli överbelastade i klassisk blizzard -maner? 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Finns inget bättre spel än world of warcraft. Jag ska in o djura imorgon !

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kommer inte servrarna bli överbelastade i klassisk blizzard -maner? 🤔

Det brukar flyta på förvånansvärt bra vid launch numera, med reservation för någon enstaka hickup någon gång.
Ända sedan de kör seamless release så funkar det mycket bättre.
De som spelar på fulla servrar kan kanske stöta på lite patrull när det är för mycket folk på samma ställe, men det gäller ju överallt och inte bara vid launch tyvärr.

OnT: Jag kommer sitta redo vid midnatt och panga jävel hela vägen till 70

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Avstängd

Spelet är tyvärr lite som Tumblr the video game numera. Tycker även de nya raserna ser sjukt fåniga ut

Permalänk
Medlem

Inte inatt. Blir imorgon efter jobbet

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Testpilot

Varit lite nyfiken givet att de ändrat en massa, mer likt hur spelet än gång var med riktiga talangträd och hela köret. Nya flygsystemet verkar rätt ballt också, påminner mycket om Guild Wars 2 och deras riddjur. Nya klassen verkar intressant på ytan i alla fall.

Men sedan såg jag priset som de efterfrågar på expansionen.. Denna sväng utan den där extra karaktärboosten till (nuvarande) max-level och ingen gratis månad speltid – 49,99€. Allt extra är flyttat till den dyrare mellanutgåvan – Heroic – som är 69,99€. Helt enkelt skamlöst girigt beslut i min mening och fick mig direkt att rata paketet.

Gick och köpte mig samlarutgåvan av TESO's senaste dito istället, The Elder Scrolls Online Collection: High Isle Collector's Edition. Nedsatt till 26,39€ just nu under höstrean och inkluderar den digitala samlarutgåvan av samtliga expansioner. Frivillig månatlig kostnad för lite extra pryttlar, så kan spela i min egna takt då det tekniskt sett är ett singleplayer med co-op möjlighet för allt utom spelets absolut svåraste moment.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Inte i natt men under morgondagen så absolut

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Har inte spelat wow sedan tidigt 2005, ledsnade efter lite drygt 2 månaders spelande och har inte känt behov av att testa igen. Snart 18 år sedan man spelade det sist alltså, jösses vad tiden går.

Permalänk
Konsolgrävare

Yes! Testar alltid nya wow expansioner, dock senaste gången jag riktigt fastnade var under Wotlk. Så Wotlk Classic har man spelar rätt mycket som senaste veckorna.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Självklart kommer man spela, blir å lvla DH först och sedan DK. Känner på mig att jag kommer bli rank 1 i solo shuffle på alla klasser, skönt å slippa leta team-mates hela tiden.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Spelar inte i natt. Vill ju självklart med har saker för mig imorgon, och jag "behöver" inte sitta och spela precis vid release "längre". Gjorde ofta det förr, men nu har jag massa andra saker för mig om dagarna också.
Kommer dock spela imorgon när jag kommer hem, och en hel del till helgen antar jag.

Permalänk
Medlem

WoW dog med Kung Fu-panda för min del. Så svaret är därmed, sedan flera år tillbaka, nej.

Till alla andra som ska spela; glhf

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

En av de få som aldrig föll för WoW. Körde SWG, Eve, SWTOR, FFXIV, GW2 och sedan massa annat smått men varje gång jag provade WoW tröttnade jag inom trial perioden. Körde Tabula Rasa mer än WoW fast det bara fanns ett kort tag innan det togs ner.

Kört säkert en minst 30 olika MMORPG genom åren men de flesta tröttnar jag på fort.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Har ~15k timmar spelat i WoW men har exakt noll sug för denna expansion. Rörde inte Shadowlands heller och BfA var fan trash.

Hade någon polare som frågade om pvp men brukar som inte gå att köra bara pvp nu sen några år tillbaka utan man måste raida, köra m+ osv vilket tar för mycket tid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

En av de få som aldrig föll för WoW. Körde SWG, Eve, SWTOR, FFXIV, GW2 och sedan massa annat smått men varje gång jag provade WoW tröttnade jag inom trial perioden. Körde Tabula Rasa mer än WoW fast det bara fanns ett kort tag innan det togs ner.

Kört säkert en minst 30 olika MMORPG genom åren men de flesta tröttnar jag på fort.

ok

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nä det får bli i morgon om man kommer in vill säga

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Sist jag spelade va när Mists of Pandaria släpptes blev någon månad till ½år tills man nådde max lvl och gjorde 1-2 raids sen blev det på is för allt kändes för plojigt. Kan man se någonstans när man va senast inloggad i spelet?

Och den här trailern gjorde en inte mer sugen att testa på igen. har de inte kunnat fläska på grafiken mer för de som vill ha bra kvalité än ren tecknade karaktärer och omgivning.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan