Värt att uppgradera till 1080 TI

Permalänk
Medlem

Värt att uppgradera till 1080 TI

Är det värt att uppgradera till ett 1080 TI, kör idag med 1060 + i5 7600, har knappt 60 FPS på warzone i nuläget.

Permalänk
Medlem

Allt handlar om kostnad skulle jag säga. Jag tror dock din processor skulle bottlenecka ett 1080ti. Men om du ska uppgradera tycker jag du ska gå för en nyare generation av GPU

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk1372:

Är det värt att uppgradera till ett 1080 TI, kör idag med 1060 + i5 7600, har knappt 60 FPS på warzone i nuläget.

Skrivet av Paddglutt:

Allt handlar om kostnad skulle jag säga. Jag tror dock din processor skulle bottlenecka ett 1080ti. Men om du ska uppgradera tycker jag du ska gå för en nyare generation av GPU

Jag sitter på ett 1080ti med ett 2700x, tror absolut inte en 7600 skulle bottlenecka en 1080ti.

Antar att du kör 1080p @sk1372 ?

Jag hade inte köpt ett 6 års gammalt kort iaf, kolla på ett 6600XT är mitt råd om du kör 1080p.
Alternativt 3060ti eller 2070 Super om du kollar efter begagnat.

Med det sagt så beror det ju helt klart på pris, har du möjlighet att köpa ett 1080ti svinbilligt så kan det ju vara värt att köra 1 år eller 2.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk1372:

Är det värt att uppgradera till ett 1080 TI, kör idag med 1060 + i5 7600, har knappt 60 FPS på warzone i nuläget.

Gamla test här på sweclockers kan ge en hint om vad skillnaden blir. Sen kan nog bara du svara på om det är värt kostnaden.
T.ex.:
https://www.sweclockers.com/test/23481-nvidia-geforce-gtx-108...

Ett nyare test där en del senare grafikkort även ingår:
https://www.sweclockers.com/test/26250-nvidia-geforce-rtx-208...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Jag sitter på ett 1080ti med ett 2700x, tror absolut inte en 7600 skulle bottlenecka en 1080ti.

Antar att du kör 1080p @sk1372 ?

Jag hade inte köpt ett 6 års gammalt kort iaf, kolla på ett 6600XT är mitt råd om du kör 1080p.
Alternativt 3060ti eller 2070 Super om du kollar efter begagnat.

Med det sagt så beror det ju helt klart på pris, har du möjlighet att köpa ett 1080ti svinbilligt så kan det ju vara värt att köra 1 år eller 2.

Kan man hitta ett skapligt bra pris för kortet så är det lätt värt det. Det är fortfarande grymt bra i dom flest spel på skapligt höga inställningar

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Kan man hitta ett skapligt bra pris för kortet så är det lätt värt det. Det är fortfarande grymt bra i dom flest spel på skapligt höga inställningar

Så är det ju, men hur länge kommer det hålla?
Kanske bara jag som brukar ha otur, men mina brukar inte hålla mycket längre än 5 år.
Nu har jag iof haft det nuvarande i 5½ år och de lär få sitta där tills priserna blir mer humana eller så får jag gå ner i upplösning.

Kikade lite fort och de verkar ju ligga på runt 3000kr, kan man få det för 2000 kanske 2500 så visst, kan ju vara ett bra kort att ha några år, men man får ju ha med sig riskerna med att det är ett äldre kort.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Vart förutom blocket och Facebook-marketplace kan det vara värt att leta efter begagnade grafikkort isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk1372:

Vart förutom blocket och Facebook-marketplace kan det vara värt att leta efter begagnade grafikkort isåfall?

Här på Sweclockers egna marknad:

https://www.sweclockers.com/marknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av sk1372:

Vart förutom blocket och Facebook-marketplace kan det vara värt att leta efter begagnade grafikkort isåfall?

Skulle även säga att hålla dig borta från facebook marketplace, särskilt priser som verkar vara riktigt bra.

Marknaden på sweclockers är helt klart där du hittar bäst priser.

Tradera finns också.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.