Kan jag ha windows och drivrutinerna till moderkortet på samma usb?

Permalänk
Medlem

Kan jag ha windows och drivrutinerna till moderkortet på samma usb?

Dum fråga kanske, men jag ska till att bygga ihop min dator imorgon (first time) och håller på att förbereda div. nedladdningar och säkerhetskopieringar.

Insåg att jag bara har ett USB tillgängligt och undrar helt enkelt om jag kan ha ISO-filen för Windows och drivrutinerna till moderkortet sparat på samma USB samtidigt? Jag är med på att ISO-filen rensar stickan, men jag borde väl kunna föra över drivrutinerna när den nedladdad och klar på usb:t?

Stort tack!

Permalänk
Medlem

Jag har bara provat när jag installerat Windows på Mac i bootcamp men borde inte vara någon skillnad. Jag hade drivrutinerna i en fil separat på samma USB utan problem.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Kanon! Misstänker att det borde funka. Men i värsta fall får jag väl kubba ner till människobyn och köpa ett till imorgon.

Permalänk

Det går alldeles utmärkt, har själv ett usb med Windows installationsprogrammet samt drivrutiner till 4 olika datorer i en mapp på usb stickan.

Permalänk
Medlem

Suveränt, ett problem mindre inför dopparedagen!