Spotify Wrapped 2022 – vad lyssnade ni på mest i år?

Permalänk
Medlem

Japp!

Permalänk
Medlem

Inga överraskningar här inte

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

Kör mest Apple Music själv pga smidigheten att dela med sig abonnemanget i familjen, men barnen älskar Spotify och sammanlagda tiden blev 48900 minuter.
Ingen aning vad det är för artister de lyssnar på ens, nån snubbe som låter som mr autotune med samma entoniga ljudbild i varenda låt, låter förjävligt men de gillar det tydligen, juice wrld sopigt namn också. 🤣

Hur som helst, på Apple Music hade Raubtier legat på första platsen. 😁👑

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem

Lyssnar mest på Vinylskivor och CD så blev inte så många minuter 😂

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Hedersmedlem

Tillhör de 0,1 % som lyssnat mest på Pain of Salvation. Progressiv metal såldes. Hade bytt till Tidal så ersättningen till artister hade varit lite mer anständig om det hade funkat på min Garmin-klocka :/

Listan i övrigt blir lite hur som då de stått för nästan all min lyssning i år. Annars Jethro Tull, Pink Floyd, TOOL (en bekant är stort fan så jag tog mig en genomlyssning) och Saxon.

Permalänk
Medlem

Det enda man behöver lyssna på enligt mig, lyssnar på listan med alla hans låtar i. Funkar när jag ska träna, sova, laga mat, fixa i trädgården, you name it.

En riktig ordkonstnär om man gillar svensk hiphop. (Väldigt långt ifrån mainstream svensk hiphop).

Värt en lyssning om ni inte hört så mycket innan 🥳🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

<Uppladdad bildlänk> lyssnar mycket

Ja, verkligen. Över 14 timmar/dag.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Noob I am:

<Uppladdad bildlänk>

Jag har byt till Apple Music pga ALAC, dock undrar jag verkligen om de har räknat rätt då detta ska vara hur många gånger jag lyssnade på albumen. Min övergripande syn varför skapa spellistor om musikern redan fixat det?

Läste på Reddit att Apple Music räknar varje låt som en lyssning på albumet, och det verkar stämma. Jag lyssnade på ett album med 11 låtar två ggr, då stod det att jag lyssnat på albumet 22 gånger. Det är jäkla missvisande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Skapligt fattigt att man måste använda telefonen för att se detta. Men har 203,132 minuter lyssnade detta året. Mer än 99.5% av Svenska folket.

Permalänk

Jag gillar Rammstein

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Skapligt fattigt att man måste använda telefonen för att se detta. Men har 203,132 minuter lyssnade detta året. Mer än 99.5% av Svenska folket.

Men inte mest i tråden trots detta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Men inte mest i tråden trots detta

Hade ett rätt stort uppehåll i somras med musiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Hade ett rätt stort uppehåll i somras med musiken

Man kan inte vinna allt

Men galet mycket, hur har du tid att lyssna så mycket? Hela dagarna på jobbet? Igång i bakgrunden på fritiden?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det har blivit rätt mycket Arab-trap på gymmet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Man kan inte vinna allt

Men galet mycket, hur har du tid att lyssna så mycket? Hela dagarna på jobbet? Igång i bakgrunden på fritiden?

Snittar nog 10h om dagen, främst fritid men det händer att man glömmer ibland också så de spelar på medans man gör annat.

Permalänk
Medlem

Amon i år igen 🤘

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Har fått höra hur kass musik jag lyssnar på hela livet (intressant fenomen det där, att musik kan vara pinsam att lyssna på) så varför inte ett ställe till 😂

Jag kan lyssna på typ allt och lyssnar på mycket spellistor som reklamradio tar fram, men också helt random listor. Kollade igenom den spellistan som skapats för 2022 och vissa låtar kan jag inte ens minnas att jag hört, men eftersom jag ofta lyssnar igenom just den listan om och om igen efter den släpps så kommer mycket med på nästa år också 😄

JA! är dock en favorit, men främst live.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Lyssnar som sagt knappt alls på musik via Spotify, utan jag använder den som ett sätt att spela radio/poddar på ett smidigare sätt än SR Play-appen erbjuder. När jag gör långkörningar med bilen under sommarhalvåret är det långa spellistor med diverse program (som inte är poddar så som jag tycker ordet ska användas, utan SR-produktioner som i de flesta fall också sänds i radio), och utöver det har jag "radion" på när jag är i köket och lagar mat, och när jag mekar i båten och även då och då när jag är ute med båten.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Vart hittar man sitt egna Wrapped?

Permalänk
Medlem

Resten av bilderna:

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Musik är liiivet! Skulle dö utan den! Dock är jag osäker på om listorna är helt korrekt? Saknar iaf en artist som borde ligga högre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exxovion:

Vart hittar man sitt egna Wrapped?<Uppladdad bildlänk>

Du kan behöva logga ut/logga in igen eller ominstallera appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Du kan behöva logga ut/logga in igen eller ominstallera appen.

Det har jag provat redan. Ska se hur det ser ut på datorn sen när jag kommer hem från jobbet.

Permalänk
Medlem

Jag hade 191 olika genre, visste inte ens att det fanns så många
Tappade lite lyssningsminuter pga väldigt mycket vinyl detta året, men det är positivt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja, blev typ som vanligt men alltid kul att se ändå. Viss variation är det mellan band från år till år och sen låtarna blir det ju oftast nya man upptäckt under året som kommer i topp. 🙂

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |