Valve ger bort Steam Deck under The Game Awards

Permalänk
Melding Plague

Valve ger bort Steam Deck under The Game Awards

Valve anammar julstämningen och har bestämt sig för att ge bort en Steam Deck varje minut under spelfesten The Game Awards.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yey! Klockan 2 på natten, en Torsdag.. = )

Inte en chans att jag får ledigt den 9de.. = /

Sätta klockan och dra igång streamen å hoppas på det bästa..

typo's
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Kul, men ni har nog fått begreppet odds om bakfoten. Låg odds betyder detta sammanhang hög sannolikhet att vinna en Steam Deck. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Odds

Jag kommer att kolla ändå!

Permalänk
Medlem

* your Steam account must be in good standing (e.g., no active bans, locks);
* you must have made a purchase on Steam between 12:00am GMT on Nov 14, 2021 and 11:59 pm GMT on Nov 14, 2022, from one of the Giveaway Countries; and
* your entry in the Giveaway must have been made in good faith, as determined by Valve in its sole discretion.

https://help.steampowered.com/en/faqs/view/5DD7-287C-7548-299...

Visa signatur

How do 'Do Not Walk on the Grass' signs get there ?

Permalänk
Medlem

min turkiska store sätter käppar i hjulet hahaha, inte för att man skulle vinna ändå...

Permalänk

kanske ska tillägga i artikeln att man måste också kolla på stream:en via steam, det är inte "endast" att registrera sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lhugo:

Kul, men ni har nog fått begreppet odds om bakfoten. Låg odds betyder detta sammanhang hög sannolikhet att vinna en Steam Deck. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Odds

Jag kommer att kolla ändå!

Alltså, om man tolkar det bokstavligen så står det ju "alltså rätt låg odds att det blir vinst i utlottningen".

Oddsen för att det blir vinst är ju låga, men att just du vinner är det ju höga odds på 😁😁

Skämt åsido så är det väl rätt vanligt att kasta om begreppen kring odds.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kul grej, aldrig sett game awards tidigare

Permalänk
Medlem

Jag kan inte vara med:
1 registrerad VAC-avstängning | Info
4514 dag(ar) sedan senaste avstängning

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Jag kan inte vara med:
1 registrerad VAC-avstängning | Info
4514 dag(ar) sedan senaste avstängning

Till skampålen med dig!

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Senaste köp 21 juni 2021, det var ju tråkigt att inte få chansen att vara med men chansen att vinna är ju minimal så ingen direkt förlust.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Trodde inte jag köpt nåt men det hade jag visst, Wallpaper Engine för typ 20:- i somras. Phew.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Jag kan inte vara med:
1 registrerad VAC-avstängning | Info
4514 dag(ar) sedan senaste avstängning

Du borde inte få gå lös!

Permalänk
Medlem

Har redan en, men skulle vara en fin present att ge någon kompis.

Dom har säkert ett "max amount" i det finstilta någonstans, skulle vara kul annars om det blir massa tekniska problem och delays under showen så dom fick ge bort en jävla massa extra.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

Som alltid...... kostar inte att de ger bort X number of units....... kostar säkert $100..... och folk går crazy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Jag kan inte vara med:
1 registrerad VAC-avstängning | Info
4514 dag(ar) sedan senaste avstängning

Du slog mig med 190 dagar

1 registrerad VAC-avstängning | Info
4324 dag(ar) sedan senaste avstängning

Fick vacen från cod mw2 när man tröttnade på spelet och passade då på att testa wall/aim hack för 1 dag.

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Som alltid...... kostar inte att de ger bort X number of units....... kostar säkert $100..... och folk går crazy

Det känns ju inte så relevant vad det kostar för dem att göra detta. Det är väl värdet för personerna som vinner dessa som känns relevant att prata om.

Nu gissar jag att det finns vissa länder där en Svensson aldrig har råd med en sådan? Det är klart folk går lite crazy då.

Jag sökte upp det första land jag tänkte på: Argentina.

Väldigt snabb googling utan allt för mycket källkritik dock. Genomsnittlig lön: 45k ARS. Steam deck: 39,5k ARS.

Det är en okej vinst enligt mig oavsett om det kostar $100 för Steam.

Permalänk
Medlem

Vore en trevlig julklapp!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av FreddyK:

Har redan en, men skulle vara en fin present att ge någon kompis.

Dom har säkert ett "max amount" i det finstilta någonstans, skulle vara kul annars om det blir massa tekniska problem och delays under showen så dom fick ge bort en jävla massa extra.

Skrivet av lasseedsvik:

Som alltid...... kostar inte att de ger bort X number of units....... kostar säkert $100..... och folk går crazy

Detta är bara till fördel för Valve, så tror inte direkt på några överdrivna "klausuler":

  • Massa gratis PR både för dem (Valve) och för evenemanget de har partnerskap med.

  • De har idag ett lager med enheter då efterfrågan släppte upp aningen och det inte längre behövs en köplats för köp av Steam Deck (lagerhållning kostar – mycket!).

  • Valve har aldrig direkt tjänat pengar på hårdvara (eller sina spel för delen, undantaget CS:GO). Valve är först och främst en butik och har varit i många år – allt de gör är för att driva trafik till Steam, och Steam Deck är perfekt för det.

Det som förvånar mig är att de ger bort 512GB-modellen och inte 64GB respektive 256GB-modellen. Rätt sjukt med en drop i minuten under hela evenemanget med deras fetaste enhet!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Du tänker alltså sluta handla på Steam för att du har valt att fuska i ett spel och åkt fast för det?
Lysande logik.
Jag är glad att VAC-bans aldrig rensas, har man valt att fuska och torskat så får man skylla sig själv imo

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Du tänker alltså sluta handla på Steam för att du har valt att fuska i ett spel och åkt fast för det?
Lysande logik.
Jag är glad att VAC-bans aldrig rensas, har man valt att fuska och torskat så får man skylla sig själv imo

Ja, fast ibland är det lite väl fyrkantigt. För massa år sedan för 2FA hjälpte jag en släkting som fått sitt steamkonto kapat. Supporten hjälpte oss få tillbaka kontot, men eftersom personen som kapat oss hade fuskat så hade kontot blivit VAC-bannat. Trots att supporten kunde se att bannen skett medan kontot var kapat så gick det inte att göra något.

Trist att få ett konto permabannat, när t om supporten kan se att det är någon i ett helt annat land som fuskat. Nu för tiden är väl detta ett mycket mindre problem med 2FA.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Du slog mig med 190 dagar

1 registrerad VAC-avstängning | Info
4324 dag(ar) sedan senaste avstängning

Fick vacen från cod mw2 när man tröttnade på spelet och passade då på att testa wall/aim hack för 1 dag.

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Du tröttnade på spelet, så då är det okej att "prova på" fusk?

Det är just den attityden som gör att VAC bans måste vara permanenta - annars har det ingen avskräckande effekt. Vi vill inte, du inkluderat antar jag, ha tusentals yngre spelare som allihopa tänker "jag ska bara prova en gång" och sedan fördärvar spelupplevelsen för alla runt om kring sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Som alltid...... kostar inte att de ger bort X number of units....... kostar säkert $100..... och folk går crazy

En Steam Deck med 512GB utrymme kostar bra mycket mer än $100. Snacka om att inte ha någon som helst uppfattning av vad hårdvara kostar.

Men självfallet är hela poängen med att ge bort en massa Steam Decks att folk ska använda dom och därmed köpa spel via den inbyggda och största plattformen för spel som existerar - Steam. Steam får trots allt 30% av intäkterna (något lägre för spel som säljer för många miljoner kronor), så att ge bort en dyr Steam Deck får dom snabbt igen.

Men $100 kostar det verkligen inte.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Du slog mig med 190 dagar

1 registrerad VAC-avstängning | Info
4324 dag(ar) sedan senaste avstängning

Fick vacen från cod mw2 när man tröttnade på spelet och passade då på att testa wall/aim hack för 1 dag.

Intressant att de håller Vac livet ut, medans belastningsregister rensas vart 20år. Aja då vet man att man ska sluta handla på steam, förstår att en bann kan hålla ½-2år vid upprepande betydligt längre men 1 gång = livet ut känns overkill.

Jag använde aldrig aimbot eller wallhack men jag spawnade RSE bots för att träna quickscoping med brorsan i MW2.
Spelar ju dock ingen roll vad jag säger för så fort man har en vac ban så har man använt wallhacks eller aimbots.

Min vac ban syns dock inte längre i min profil. Bara jag själv som kan se den.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Du tänker alltså sluta handla på Steam för att du har valt att fuska i ett spel och åkt fast för det?
Lysande logik.
Jag är glad att VAC-bans aldrig rensas, har man valt att fuska och torskat så får man skylla sig själv imo

Skrivet av Cimlite:

Du tröttnade på spelet, så då är det okej att "prova på" fusk?

Det är just den attityden som gör att VAC bans måste vara permanenta - annars har det ingen avskräckande effekt. Vi vill inte, du inkluderat antar jag, ha tusentals yngre spelare som allihopa tänker "jag ska bara prova en gång" och sedan fördärvar spelupplevelsen för alla runt om kring sig.

Var har jag skrivit att det är ok att fuska?

Det ända jag syftar på är att VAC inte borde vara permanent/följder 10år+ senare som nu tex, för man gjorde ett ¨pojkstreck¨ i ett spel engång, samt har både sett och pratat med personer som har blivit vac-bannade fast de aldrig rört något fuskprogram för att steam/vac flaggade för något mjukvara/bloatware i datorn som inte har någon alls koppling till steam/spelet.

Men med deras policy att när Vac går in så synd för dig för vi tänker inte kolla om programmet har gjort rätt eller fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Var har jag skrivit att det är ok att fuska?

Det ända jag syftar på är att VAC inte borde vara permanent/följder 10år+ senare som nu tex, för man gjorde ett ¨pojkstreck¨ i ett spel engång, samt har både sett och pratat med personer som har blivit vac-bannade fast de aldrig rört något fuskprogram för att steam/vac flaggade för något mjukvara/bloatware i datorn som inte har någon alls koppling till steam/spelet.

Men med deras policy att när Vac går in så synd för dig för vi tänker inte kolla om programmet har gjort rätt eller fel.

Att ha vac ban anses vara värre än att äta tacos med banan på forum som sweclockers.
Jag har själv en vac ban på mitt konto pga någon idiotgrej för 18 år sedan. Men jag anser mig inte vara en dålig individ för det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Var har jag skrivit att det är ok att fuska?

Det ända jag syftar på är att VAC inte borde vara permanent/följder 10år+ senare som nu tex, för man gjorde ett ¨pojkstreck¨ i ett spel engång, samt har både sett och pratat med personer som har blivit vac-bannade fast de aldrig rört något fuskprogram för att steam/vac flaggade för något mjukvara/bloatware i datorn som inte har någon alls koppling till steam/spelet.

Men med deras policy att när Vac går in så synd för dig för vi tänker inte kolla om programmet har gjort rätt eller fel.

Det var motiveringen du gav varför du fuskade till att börja med, som jag sa... jag antar att du inte tänker så längre, men du gjorde ju vid något tillfälle. Det finns i nuläget hur många andra människor som helst som går i precis samma tankegång som du hade då - jag försöker bara påpeka att du borde själv inse värdet i att VAC bans är permanenta i och med det. Ingen av oss vill möta fuskare. Så pojksträck eller inte, det måste få en konsekvens (och det är trots allt en relativt mild konsekvens).

Sen att folk säger de inte fuskat men ändå blivit bannade... ja, jo. Människor ljuger. Så enkelt är det. Har läst hur många trådar som helst från upprörda föräldrar vars unge blivit bannad, men deras barn säger ju att de inte fuskade! Hur kan det gå ihop!? 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Var har jag skrivit att det är ok att fuska?

Det ända jag syftar på är att VAC inte borde vara permanent/följder 10år+ senare som nu tex, för man gjorde ett ¨pojkstreck¨ i ett spel engång, samt har både sett och pratat med personer som har blivit vac-bannade fast de aldrig rört något fuskprogram för att steam/vac flaggade för något mjukvara/bloatware i datorn som inte har någon alls koppling till steam/spelet.

Men med deras policy att när Vac går in så synd för dig för vi tänker inte kolla om programmet har gjort rätt eller fel.

Om nu oskyldiga kommer i klämm det är aldrig bra oavsett rättsystem. Men finner man värde i tex Steam och har ett bibliotek och vill fortsätta ha det så är det tämligen korkat att fuska i ett spel man har på steam.

Lite som att snatta i sin lokala ica butik där man känner halva personalen och åka dit med konsekvensen att inte kunna gå dit igen utan att skämma ögona ur sig, så well de flesta dont do it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Det var motiveringen du gav varför du fuskade till att börja med, som jag sa... jag antar att du inte tänker så längre, men du gjorde ju vid något tillfälle. Det finns i nuläget hur många andra människor som helst som går i precis samma tankegång som du hade då - jag försöker bara påpeka att du borde själv inse värdet i att VAC bans är permanenta i och med det. Ingen av oss vill möta fuskare. Så pojksträck eller inte, det måste få en konsekvens (och det är trots allt en relativt mild konsekvens).

Sen att folk säger de inte fuskat men ändå blivit bannade... ja, jo. Människor ljuger. Så enkelt är det. Har läst hur många trådar som helst från upprörda föräldrar vars unge blivit bannad, men deras barn säger ju att de inte fuskade! Hur kan det gå ihop!? 😉

En avstängning på 5 år skulle va nog för de som testar fusk eller råkat ut för någon som installerar skit på datorn och ge dom en andra chans efter ett rätt "rejält straff".
De som är seriösa i sitt fuskande skapar bara ett nytt konto eftersom de inte har en massa andra spel på kontot som de skapat just för att fuska.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb