Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Det är ju sant, eller? Det är ju inte som om man EGENTLIGEN kan förvänta sig att de ska designa sin plate för att funka med stabs från en annan tillverkare. Det är ju dessutom bara just Durock V2 som är problemet för av någon anledning är de lite större än V1 och övriga. Har själv fått fila ner en plåt för att få plats med dem.

Ja absolut, men samtidigt kunde de säkert ha skickat en nyare plate istället för att föreslå att jag själv ska behöva slipa ner den. Logitech har i varje fall alltid skickat nya reservdelar då jag stött på problem utan extra kostnad (som då jag slarvade bort min esc-keycap då jag städade 😬).

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Ännu ett ett exempel på att Durock v2 är överskattade.

Permalänk
Medlem

Jag hade NÄSTAN bestämt mig för att bygga mitt egna tangentbord av Keychron Q3 QMK (barebone), men är lite osäker på om inte ett GMMK Pro är bättre?

Har följande delar nu:

KBDFans: Deep Sea Pretador / Predator Base+Novelites+International
KBDFans: Dyboox PC Screw-in Stabilizers
KBDFans: Switch film
ZealPC: Tealio V2 Switches (linear)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Skrivet av Slasse:

Jag hade NÄSTAN bestämt mig för att bygga mitt egna tangentbord av Keychron Q3 QMK (barebone), men är lite osäker på om inte ett GMMK Pro är bättre?

Har följande delar nu:

KBDFans: Deep Sea Pretador / Predator Base+Novelites+International
KBDFans: Dyboox PC Screw-in Stabilizers
KBDFans: Switch film
ZealPC: Tealio V2 Switches (linear)

Nu är ju de helt olika att jämföra med, men mellan GMMK Pro och Keychron Q1 så skulle jag personligen välja Q1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Nu är ju de helt olika att jämföra med, men mellan GMMK Pro och Keychron Q1 så skulle jag personligen välja Q1.

Varför just Keychron?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Skrivet av Slasse:

Jag hade NÄSTAN bestämt mig för att bygga mitt egna tangentbord av Keychron Q3 QMK (barebone), men är lite osäker på om inte ett GMMK Pro är bättre?

Har följande delar nu:

KBDFans: Deep Sea Pretador / Predator Base+Novelites+International
KBDFans: Dyboox PC Screw-in Stabilizers
KBDFans: Switch film
ZealPC: Tealio V2 Switches (linear)

Rent estetiskt tycker jag gmmk ser bättre ut. Därför valde jag det. Är väldigt nöjd med mitt iaf

Permalänk
Medlem

Jag tänkte samma sak. Blev ett GMMK till slut. Ska läsa på lite hur jag ska modda det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Jag tänkte samma sak. Blev ett GMMK till slut. Ska läsa på lite hur jag ska modda det.

AVX plate, Tx stabs, inget foam & tape mod 👌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

AVX plate, Tx stabs, inget foam & tape mod 👌

Låter bra. Har redan nya Durock v2 stabs och Tealio V2 Switches som är nya. Har också en ny brass plate också men hört goda saker om AVX plate. Antar att det är denna du menar? https://avxworks.com/products/gmmk-pro-fr4-plate

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Låter bra. Har redan nya Durock v2 stabs och Tealio V2 Switches som är nya. Har också en ny brass plate också men hört goda saker om AVX plate. Antar att det är denna du menar? https://avxworks.com/products/gmmk-pro-fr4-plate

Stämmer 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Stämmer 👍

Var köpte du din? Jag ser den bara från UK och slipper helst krångla med moms och tullavgifter utanför EU? Har inte sett den någon annanstans.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Var köpte du din? Jag ser den bara från UK och slipper helst krångla med moms och tullavgifter utanför EU? Har inte sett den någon annanstans.

Tog smällen och beställde där ifrån, gick smidigt.

Permalänk
Medlem

Fyndade ett pre-built paket (det för 4500:- hos maxgaming etc) för 1500:- oöppnad förpackning idag, vilka är dom skönaste keycapsen till detta om man vill ha lite färg på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Fyndade ett pre-built paket (det för 4500:- hos maxgaming etc) för 1500:- oöppnad förpackning idag, vilka är dom skönaste keycapsen till detta om man vill ha lite färg på det?

Keycaps är helt individuellt, jag personligen älskar SA profil. Oftast är cherry profil uppskattad.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Keycaps är helt individuellt, jag personligen älskar SA profil. Oftast är cherry profil uppskattad.

Någon bra sida där dom har med nordisk layout?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Någon bra sida där dom har med nordisk layout?

Maxgaming har väldigt mycket Keycaps med nordisk layout numera.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Blev en bräda till, lyckades hitta ett GMMK PRO i Svart med skadad kartong för 1300 på Amazon
Switchar: Epomaker - Chrystal linear:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0BB1VWVWL/ref=ppx_od_d...

Keycaps: Steelseries Prism Caps (grabben gillar RGB.....):
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B095X7BY1Y/ref=ppx_od_d...

Sladd:
https://www.amazon.de/gp/product/B0B7D33TNZ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Så nu får båda grabbarna varsin bräda medans jag sitter med en standardbräda för 500ingen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Blev en bräda till, lyckades hitta ett GMMK PRO i Svart med skadad kartong för 1300 på Amazon
Switchar: Epomaker - Chrystal linear:
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0BB1VWVWL/ref=ppx_od_d...

Keycaps: Steelseries Prism Caps (grabben gillar RGB.....):
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B095X7BY1Y/ref=ppx_od_d...

Sladd:
https://www.amazon.de/gp/product/B0B7D33TNZ/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Så nu får båda grabbarna varsin bräda medans jag sitter med en standardbräda för 500ingen...

De är mer regel än undantag att man behöver smörja alla brytare samt byta ut o smörja stabs, iallafall på Gmmk pro för att få det riktigt bra.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

De är mer regel än undantag att man behöver smörja alla brytare samt byta ut o smörja stabs, iallafall på Gmmk pro för att få det riktigt bra.

Japp, jag kommer ta isär och smörja upp dem. Det färdigbyggda är ju pre-lubed, så får jämföra dem 2, men skall köpa ett smörjkit med, får kolla lite videos på hur man gör först bara

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett GMMK PRO barebone med Tealio V2 switches, kommer att smörja och filma dom innan. Samt KBD fans Deep Sea Pretator keycaps. Kommer att köra med AVXWorks FR4 plate samt StupidFish case foam. Kul med ett projekt över julledigheten.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem

Nu har jag smörjt och filmat alla switchar. Kan nog säga som novis på detta så var det nog det pilligaste jag gjort. Hade säkert sönder tio switchar också. I början så tog det säkert en timme för FEM switchar men i slutet fick jag ned tiden lite. Detta trots att jag hade en "lube station" och alla verktyg.

Ska börja montera ihop allt under helgen och visa det färdiga resultatet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Nu har jag smörjt och filmat alla switchar. Kan nog säga som novis på detta så var det nog det pilligaste jag gjort. Hade säkert sönder tio switchar också. I början så tog det säkert en timme för FEM switchar men i slutet fick jag ned tiden lite. Detta trots att jag hade en "lube station" och alla verktyg.

Ska börja montera ihop allt under helgen och visa det färdiga resultatet.

Hur vart bordet? Släng upp en bild

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Så här blev mitt efter mycket moddande...

Novelkey: Dwarf Factory: Gnarly Dragon 2022
Case foam: Stupid fish
Keycaps: Deep Sea Predator / Predator Base+Novelties
Switches: Tealio V2 Switches (linear)
Stabs: Durock stabilisers V2
Plate: AVXWorks: FR4

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Så här blev mitt efter mycket moddande...

<Uppladdad bildlänk>

Novelkey: Dwarf Factory: Gnarly Dragon 2022
Case foam: Stupid fish
Keycaps: Deep Sea Predator / Predator Base+Novelties
Switches: Tealio V2 Switches (linear)
Stabs: Durock stabilisers V2
Plate: AVXWorks: FR4

Det hade man ju velat höra sugen på stupidfish och fr4 också!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Det hade man ju velat höra sugen på stupidfish och fr4 också!

Jag ska försöka spela in. Men "space" låter inte bra. Den skramlar så jag ska fixa till den först. Annars tar jag med bordet nästa gång jag besöker schlätta så får du kolla själv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slasse:

Jag ska försöka spela in. Men "space" låter inte bra. Den skramlar så jag ska fixa till den först. Annars tar jag med bordet nästa gång jag besöker schlätta så får du kolla själv.

Jag fick göra om min space igår då smörjet hade blivit sämre på vajern och huset. Men nu är den perfekt. Har SA caps på mitt, så de är ett väldigt "thocc" ljud vilket är precis det jag vill ha

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7