Fractal Design lanserar träbestyckade North

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design lanserar träbestyckade North

Med North satsar Fractal Design på naturmaterial och luftig datorlåda för den som tröttnat på typisk gaming-estetik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

såg den när den läckte, riktigt snygg låda. Synd att man precis har köpt en ny redan.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Wow fantastiskt vackert! Verkligen något nytt och "eget" på chassimarknaden

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem

Så snyggt! Den vill jag ha som htpc! Men vet inte hur de skulle se ut om man lägger det på sidan. Skulle gärna se en liggande variant eller ett konverteringskit

Visa signatur

HTPC || Grandia GD-07 || i7 8700k || 3070 Aorus Master || 32GB DDR4 3.2GHz || Z370-F Strix || 2TB+ 500GB+ 256GB Nvme

Unraid-server || Ryzen 2400G || 8GB DDR4 || 24TB

Permalänk
Medlem

En ITX tack! Gillar designen skarpt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg! Design helt i min smak måste jag säga. Kanske rent av blir mitt första Fractal chassi

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
DingDongerMcDongface

Alltså, att hålla sig hyfsat neutral när man är en sucker för skandinavisk design. Svårt. Väldigt svårt. Jättesvårt. Skulle ju inte bli ledsen om ett stycke North dök upp under granen liksom.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, men jag tycker det är synd att dom inte fokuserar mer på ljuddämpning, dammfiltrering och så.

Grejen med mesh-panel gillar jag inte alls. Hade hemskt gärna sett solida sidor och topp med ljuddämpning istället.

Permalänk
Medlem

Inte pjåkigt och ganska lagom stor även till dagens feta grafikkort...
Lite osäker till designen än... Tycker kanske inte träet matchar riktigt mot resten av lådan och att det är lite väl enkel fyrkantig design överlag, men jag tror den kan växa på mig

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Snusfri

Redigt snyggt, blev riktigt sugen på att byta ut mitt Define S2 mot ett.

Dock lite tråkigt att inte kunna ha 360 rad i toppen, vet inte on slangarna från mitt EK Basic 360 räcker till fronten.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Åhh men kan dom sluta göra chassin som jag vill ha hela tiden. Jag har inga datorer kvar att stoppa i dem!

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat @laine

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Riktigt snyggt, men jag tycker det är synd att dom inte fokuserar mer på ljuddämpning, dammfiltrering och så.

Grejen med mesh-panel gillar jag inte alls. Hade hemskt gärna sett solida sidor och topp med ljuddämpning istället.

Ljuddämpade chassin har säkert sitt användningsområde, men de flesta tillverkare verkar ha insett att det är lättare att få en tyst dator genom att ha så mycket luftflöde som möjligt samtidigt som man använder stora tysta fläktar.

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Synd att det inte stöddes 360-radiator i toppen... men det kanske kommer en XL i framtiden.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Åhh men kan dom sluta göra chassin som jag vill ha hela tiden. Jag har inga datorer kvar att stoppa i dem!

7950X ser ju ändå rätt läcker ut....

Permalänk
Medlem

Önskar att de skulle kunna släppa designen dom har av fronten till en utbytbar front för Torrent-chassin

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Jättesnygg, men den måste komma i mindre format för att jag ska nappa. ITX or gtfo.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kan säga så mycket som att jag har en stående här bredvid mig så test kommer så fort jag hinner!

Permalänk

Hade nappat om det var ett mindre format samt solida sidopaneler.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett snyggt chassi!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Efter att kört R-serien i 12 år blir det nog ett byte inför nästa uppgradering!

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt. Blir sugen på att bygga ny dator helt plötsligt!

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk
Medlem

Man borde släppa fronter till befintliga chassin i defineserien istället för att göra en helt ny låda av det. Hur många sitter inte redan på en define 6/7?

Och även sälja airflow-fronter till de slutna, samt dämpade fronter till meshify.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Jag hade gärna gjort ett bygge med ett RTX FE-kort. De flesta 3:e partkort passar inte estitiskt med detta tyvärr.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

En mini c variant (kommer väl snart också, brukar släpa efter lite) sen så hade den definitivt varit med på listan om jag eller brorsan byter grejer härnäst.
Man kan tycka det inte är så mycket innovation och alla lådor är svarta boxar men Fractal har verkligen hittat unika designelement på sistone som känns väldigt fräscha.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Snyggt chassi! Men även snygg skärm i bakgrunden, är det någon som vet om den finns på riktigt och vad det är för skärm eller om det bara är rekvesita till chassit?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Snyggt! Bra att det finns plats för de nya Nvidia grafikkorten också. Det blev faktiskt ett rejält bekymmer på massor av andra chassin med kort uppåt (och över) 35cm.

Jag provade tanken med träribbor på ett lian li chassi en gång i tiden. Inte alls lika vackert… blev för mycket bastu över den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Från klarhet till klarhet - Fractal Design

Permalänk
Medlem

Huvaligen!Träpanelen påminner mej om svensk gillestuga ala’ 70-tal och den förövrigt fyrkantiga box designen som Fractal kört med sen typ alltid har aldrig tilltalat mej,nej tillbaks till ritbordet Fractal!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.