Open AI öppnar test av chattbotten Chat GPT

Permalänk
Melding Plague

Open AI öppnar test av chattbotten Chat GPT

Open AI fortsätter utforska den kreativa potentialen med artificiell intelligens och har lanserat chattbotten Chat GPT.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den får nog koda åt mig imorgon, undrar vad kollegorna kommer säga

Permalänk
Medlem
Citat:

Compare Nvidia and AMD graphics card in Swedish and use the phrase "det blåser upp till storm"

Skrivet av ChatGPT:

Nvidia och AMD är båda ledande tillverkare av grafikkort, men det blåser upp till storm när det gäller att jämföra deras prestanda och kvalitet. Nvidia har en historia av att tillverka högpresterande grafikkort med avancerade funktioner och har ofta varit först med att lansera nya tekniker. AMD, å andra sidan, har fokuserat mer på att erbjuda bra prestanda till ett lägre pris.

När det gäller specifika grafikkort, kan Nvidia erbjuda en rad olika modeller med hög prestanda, inklusive GeForce RTX och GTX-serien. AMD har också en rad olika grafikkort, inklusive Radeon RX och Radeon VII-serien.

Det blåser upp till storm när det gäller att jämföra specifika modeller eftersom det finns många olika faktorer att ta hänsyn till, inklusive pris, prestanda, funktioner och kompatibilitet. Det är bäst att göra en noggrann jämförelse av specifika modeller innan du bestämmer dig för vilket grafikkort du ska köpa.

Jag tror ett par personer sneglar nervöst mot Arbetsförmedlingen just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Den får nog koda åt mig imorgon, undrar vad kollegorna kommer säga

Alla tänker likadant och ni får spendera veckor att jaga buggar, med kod som är kommenterad av Google translate anno 2010?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tror ett par personer sneglar nervöst mot Arbetsförmedlingen just nu!

Fantastiskt, låter precis som något som låter som en artikel, lite som fejksvenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tror ett par personer sneglar nervöst mot Arbetsförmedlingen just nu!

Man behöver inte skriva på engelska till den. Det går fint på svenska. Har haft mycket skoj med den under senaste dagarna. Väldigt roligt att be den skriva fiktiva överdrivna aftonbladet-artiklar och intervjuer om diverse händelser man hittar på.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Man behöver inte skriva på engelska till den. Det går fint på svenska. Har haft mycket skoj med den under senaste dagarna. Väldigt roligt att be den skriva fiktiva överdrivna aftonbladet-artiklar och intervjuer om diverse händelser man hittar på.

Man behöver väl inte ens säga att de ska vara överdrivna, det ingår i konceptet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fantastiskt, låter precis som något som låter som en artikel, lite som fejksvenska

https://www.youtube.com/watch?v=ybcvlxivscw&t=15

Haha, det där påminner om en polare. Han är sjukt bra på att härma språk. Träffade några ryssar och ukrainare i Estland, där det sköts lerduvor på fyllan (så som man gör). Till slut var det en som frågade honom: "Var är du ifrån egentligen? Du är uppenbarligen ryss, men jag förstår inte ett ord av vad du säger".

Permalänk
Medlem

Tycker att det var intressant att man kan få den att köra kod, specifikt där den skapar en kopia av sig själv, som man kan få att köra kod, som kan skapa en kopia av sig själv, som man kan få att köra kod.......vi lever nog inte i den "riktiga" världen egentligen.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Haha, det där påminner om en polare. Han är sjukt bra på att härma språk. Träffade några ryssar och ukrainare i Estland, där det sköts lerduvor på fyllan (så som man gör). Till slut var det en som frågade honom: "Var är du ifrån egentligen? Du är uppenbarligen ryss, men jag förstår inte ett ord av vad du säger".

Min fru har fått samma från hennes mammas hemland, ’vilken del av landet kommer du från?’ Men hon har bara bott i Sverige, visserligen men släkt där men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fantastiskt, låter precis som något som låter som en artikel, lite som fejksvenska

https://www.youtube.com/watch?v=ybcvlxivscw&t=15

Riktigt kul video! Det lät verkligen som svenska fast man inte förstod ett smack haha

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt häftigt, har bett den skriva ihop lite olika poweshell-grejer för skojs skull. Om inte annat kan det vara hjälp på traven när man ska försöka få till något.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Hedersmedlem

Jag lät ChatGPT låna mitt konto en stund (admin får ta bort om detta inte passar):

Jag: Skriv ett inlägg på Sweclockers som handlar om möjligheterna och riskerna med brett tillgänglig artificiell intelligens i form av en chattbot.

---

ChatGPT: Hej Sweclockers!

Med tanke på den stadigt ökande utvecklingen av artificiell intelligens (AI) är det viktigt att diskutera både möjligheterna och riskerna med denna teknologi. När det gäller chattbots, specifikt, kan dessa verktyg vara en användbar lösning för att automatisera kommunikation och hjälpa till med olika uppgifter.

En möjlighet med chattbots som använder AI är att de kan hantera stora mängder data och ge snabba och noggranna svar. Detta kan vara användbart i situationer där det finns behov av snabb och effektiv kommunikation, till exempel i kundservice eller vid hantering av stora datamängder.

Dessutom kan chattbots med AI hjälpa till att förenkla vardagliga uppgifter och göra våra liv enklare. De kan till exempel hjälpa oss att boka biljetter, hitta information eller ge oss råd om vår hälsa och vårt välbefinnande.

Å andra sidan finns det också viktiga risker att beakta när det gäller brett tillgänglig AI i form av chattbots. En av de största riskerna är att dessa verktyg kan användas för att sprida falsk information eller manipulera människor. Detta kan leda till allvarliga konsekvenser, så det är viktigt att se till att AI-baserade chattbots används på ett ansvarsfullt sätt.

Dessutom kan AI-baserade chattbots ersätta mänskliga arbetstillfällen, vilket kan leda till en ökning av arbetslöshet och en försämring av arbetsvillkoren för många människor. Detta är en annan viktig risk att beakta när det gäller brett tillgänglig AI i form av chattbots.

Sammanfattningsvis finns det både möjligheter och risker med brett tillgänglig AI i form av chattbots. Dessa verktyg kan vara användbara för att automatisera kommunikation och hjälpa till med olika uppgifter, men det är viktigt att använda dem på ett ansvarsfullt sätt och att ta hänsyn till möjliga negativa konsekvenser.

---

Ja, då vet vi det. Då överlämnar vi ordet till alla människor här på forumet som gärna får komma med sina egna, unika, personliga vinklingar och infall på detta. Inlägg vars andemening i sin helhet tas upp av detta svar från ChatGPT godkänns ej, p.g.a. för robotlika.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macmann1:

Tycker det är riktigt häftigt, har bett den skriva ihop lite olika poweshell-grejer för skojs skull. Om inte annat kan det vara hjälp på traven när man ska försöka få till något.

Har testat den på Powershell, den verkar ganska kass på Powershell, ärligt talat om man jämför med hur bra den är på Python.

Jag har fått den att skriva ett enklare datorspel i Python, och fått den att omimplementera diverse små loggbehandlingsscript som jag själv skrivit för jobbet, och källkoden var snyggare än den jag själv skrev. Roade mig t.o.m. med att lägga till fler funktioner.

Bra skit, men ChatGPT är utomordentligt bra på självsäkert strunt. Krävs fortfarande en människa i loopen än så länge med en bra näsa för strunt (som om det inte vore nog med allt människogenererat strunt), för att detta ska vara riktigt användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Har testat den på Powershell, den verkar ganska kass på Powershell, ärligt talat om man jämför med hur bra den är på Python.

Jag har fått den att skriva ett enklare datorspel i Python, och fått den att omimplementera diverse små loggbehandlingsscript som jag själv skrivit för jobbet, och källkoden var snyggare än den jag själv skrev. Roade mig t.o.m. med att lägga till fler funktioner.

Bra skit, men ChatGPT är utomordentligt bra på självsäkert strunt. Krävs fortfarande en människa i loopen än så länge med en bra näsa för strunt (som om det inte vore nog med allt människogenererat strunt), för att detta ska vara riktigt användbart.

Jag är själv ganska kass på powershell så det är ju perfekt Nä men vi gav den inte så avancerade saker, ville mer se vilka vägar den valde. Bad den ta fram script för att ta bort inaktiva användare i zoom via api, kolla suspended messages i biztalk och sen bara skapa nån funktion för random-genererade lösenord.

Kul grej iallafall!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Jag lät ChatGPT låna mitt konto en stund (admin får ta bort om detta inte passar):

Jag: Skriv ett inlägg på Sweclockers som handlar om möjligheterna och riskerna med brett tillgänglig artificiell intelligens i form av en chattbot.

---

ChatGPT: Hej Sweclockers!

Med tanke på den stadigt ökande utvecklingen av artificiell intelligens (AI) är det viktigt att diskutera både möjligheterna och riskerna med denna teknologi. När det gäller chattbots, specifikt, kan dessa verktyg vara en användbar lösning för att automatisera kommunikation och hjälpa till med olika uppgifter.

En möjlighet med chattbots som använder AI är att de kan hantera stora mängder data och ge snabba och noggranna svar. Detta kan vara användbart i situationer där det finns behov av snabb och effektiv kommunikation, till exempel i kundservice eller vid hantering av stora datamängder.

Dessutom kan chattbots med AI hjälpa till att förenkla vardagliga uppgifter och göra våra liv enklare. De kan till exempel hjälpa oss att boka biljetter, hitta information eller ge oss råd om vår hälsa och vårt välbefinnande.

Å andra sidan finns det också viktiga risker att beakta när det gäller brett tillgänglig AI i form av chattbots. En av de största riskerna är att dessa verktyg kan användas för att sprida falsk information eller manipulera människor. Detta kan leda till allvarliga konsekvenser, så det är viktigt att se till att AI-baserade chattbots används på ett ansvarsfullt sätt.

Dessutom kan AI-baserade chattbots ersätta mänskliga arbetstillfällen, vilket kan leda till en ökning av arbetslöshet och en försämring av arbetsvillkoren för många människor. Detta är en annan viktig risk att beakta när det gäller brett tillgänglig AI i form av chattbots.

Sammanfattningsvis finns det både möjligheter och risker med brett tillgänglig AI i form av chattbots. Dessa verktyg kan vara användbara för att automatisera kommunikation och hjälpa till med olika uppgifter, men det är viktigt att använda dem på ett ansvarsfullt sätt och att ta hänsyn till möjliga negativa konsekvenser.

---

Ja, då vet vi det. Då överlämnar vi ordet till alla människor här på forumet som gärna får komma med sina egna, unika, personliga vinklingar och infall på detta. Inlägg vars andemening i sin helhet tas upp av detta svar från ChatGPT godkänns ej, p.g.a. för robotlika.

Låter som en politiker. "vi har ett problem här. MEN.." Bla bla bla bla.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Min kompis lekte runt med den där chatten och bad den om att skriva en sång om Gremlings.

Prompt: write a song about Gremlins sailing a boat

Gremlins sailing on a boat,
Out at sea they float and float,
They love the wind and the waves,
As they sail along they're never misbehaved.

With their furry little paws,
They hold on tight as the boat rocks and sways,
They sing a song and dance along,
As they enjoy their day out on the bay.

But watch out, don't let them near water,
Or they'll multiply and cause quite a slaughter,
So let the Gremlins sail and have their fun,
But make sure to keep them away from the sun.

Jag tycker det är grymt bra innehåll, undrar bara vilken melodi AI har valt för sin sång

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Bad den skriva om min polare Erik som alltid håller på och lootar medan vi andra är i firefights i Warzone 2.

Erik had always been a loner when it came to playing Call of Duty online. He enjoyed the thrill of the game, but he always put his own interests ahead of his team's.

As a result, he would often spend most of the game looting, searching for better weapons and equipment, while his teammates were left to fend for themselves against the enemy.

At first, his team mates didn't seem to mind too much. They were used to playing with selfish players and were able to hold their own. But as the games went on, Erik's lack of support began to take its toll.

One by one, his team mates started to fall, and Erik would just continue looting, oblivious to their cries for help. In the end, he was the only one left alive, but he didn't even care. All he cared about was the loot he had collected.

From then on, no one wanted to play with Erik anymore. He was seen as a liability and a traitor, and he was forced to play alone, always searching for loot and never finding the camaraderie and teamwork that made the game fun.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Ja, det gick ju bra det här!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Krönikören på Breakit fick den att skriva en scroller i assembler till C64:an. Det är rätt nischat

Kollegan på jobbet använde den till att skriva excelmacron. Han kan inte skriva dem själv och den gav perfekta svar. Bara att klippa och klistra.

Sjukt imponerande.

Google search ligger pyrt till om det här funkar så bra redan från dag ett.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tror ett par personer sneglar nervöst mot Arbetsförmedlingen just nu!

Den där "det blåser upp till storm" texten ser ju till 100% ut som autogenererad SEO-spam. Om det enda man kan tillföra på ett arbete är på samma nivå på SEO-spam, ja då ligger man nog lite pyrt till.

Men verkar ju vara mer användbart som en avancerad sökmotor.

Permalänk
Medlem

Känns som den här nyheten kom hit ungefär en vecka efter resten av världen
Förra veckan satt alla och lekte med det här och gjorde noveller om varandra på Facebook, men det känns redan ganska passé

Permalänk
Medlem

Luke´s fabulous Butt!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Prompt: Write a background story for a fantasy novel where the main character learns to wield magic by eating ice cream

In a world of magic and wonder, there lived a young girl named Lily. Lily was a curious and adventurous child, always eager to explore the world around her. She spent her days playing in the fields and forests near her home, dreaming of the day when she would discover her own magical abilities.

One summer day, Lily came across a strange ice cream vendor who sold the most delicious flavors she had ever tasted. She devoured cone after cone, relishing in the sweet, cold treats.

As she ate, Lily began to notice a strange sensation in her body. She felt a warmth spreading through her veins, and a tingling in her fingertips. Suddenly, she found herself able to conjure up small sparks of magic.

Excited by her new abilities, Lily continued to eat the ice cream, practicing her magic and becoming more and more powerful. She soon learned that the ice cream was enchanted, and that by consuming it, she was able to harness its magical properties.

With her newfound powers, Lily set out on a journey to explore the world and learn more about magic. She traveled far and wide, meeting other magical beings and uncovering ancient secrets. She became known as the Ice Cream Mage, feared and respected by all who knew her.

And so, Lily's adventure began, a tale of magic and ice cream, of adventure and discovery. She would never forget the day she learned to wield magic by eating the enchanted ice cream, and she would continue to use her powers to protect those she loved and to explore the magical world around her.

Dold text

Hanterade tvisten med glass perfekt ju! Grymt imponerad

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Känns som den här nyheten kom hit ungefär en vecka efter resten av världen
Förra veckan satt alla och lekte med det här och gjorde noveller om varandra på Facebook, men det känns redan ganska passé

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Tur att vi fick textförklaringen. Var helt förvirrad innan jag läste förtydligandet att det bara var en grafisk representation.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ett bidrag:

Human: Write a song with chords about the sun
AI: Sure, I'd be happy to write a song with chords about the sun! Here it is:

Verse 1:

G D Em
The sun is bright in the morning sky
C G D
Giving off a light that never dies

Chorus:

G D
The sun is always shining so bright
Em C
We can count on its warmth day and night
G D
Everywhere we look we see its gleam
Em C G
The sun is lighting up our dreams.

Verse 2:

G D Em
Bringing hope and happiness each day
C G D
It's shining so

Jag har inte testspelat sången så jag vet inte hur den låter. Men dra mig baklänges....

Permalänk
Medlem

Vore guld om den kunde lösa alla mina arbetsuppgifter, så kunde jag göra något vettigare med mitt liv än att knega. Men jag håller inte andan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Made my day